/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Deling af internet hastighed?!
Fra : Zwam
Vist : 675 gange
3 point
Dato : 25-03-03 13:31

Hej!

Når man deler sit internet i WINXP, Kan man så bestemme hvor hurtigt de andre computere skal kunne downloade og uploade til internettet?

Jeg spørger fordi, at jeg har en kammerat som jeg deler mit internet med, men problemet er at han bruger rimligt meget af båndbredten, så det kunne være rart hvis jeg kunne sætte hans max download til f.eks. 10 kb/sek. Er der nogen måde at gøre det på?

Mvh.
David Monrad

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 25-03-03 16:06

Hej David,

jeg ved ikke om dette indlæg ka' hjælpe dig lidt på vej... men prøv at kig... "Kan man prioritere båndbrede til Internet"... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/6596

derudover er der en feature i XP hvor det sku' være muligt at dele båndbredden... "QoS og Båndbredde"... -->
http://www.ronnest-jensen.dk/foerste_niveau/qos_stjaeler_baandbredde.htm
denne artikel handler nu mere om at den stjæler båndbredde... men såvidt jeg husker ka' man også bruge den til at konfigure båndbredde styring...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : ZwordFish

Dato : 28-03-03 21:17

Jeg har det samme problem, min lillebror nakke hele vores opkobling og så kan jeg sidde der med en 1000 i ping i Counter-Strike. Vi må have fundet ud af noget, kan vi ikke få nogle til at programmere sådan et lille program vi lægger ind på hver client, så man sætter den til hvor meget man må bruge af sin opkobling?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 06-04-03 10:23

Hej Alle

Ja, jeg mener det er rigtigt som strarup skriver om XP, mener iøvrigt også at win2000 kan og er næsten 100% sikker på at win2002 server kan.

Iøvrigt kan jeg oplyse at linksys's QOS-router koster 995 kr. Den kan styre båndbredden på 8 porte, men det er ikke ægte QOS:

http://www.elsborglink.dk/butik.php?sektion=vis_produkt&varenr=BEFSR81

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-03 10:29

Hej

Måske kan du finde noget her du kan bruge.

http://www.dslreports.com/faq/tweaks/all

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-03 11:18
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-03 11:41

Hej
Forresten i kan downloade DrTcp på hver sin manskine og sætte tcp receive windowet og mtu forskælligt og så prøve at teste jeres forbindelse hver for
sig og se om i kan fifle jer til forskællige dawn og upload hastigheder,jeg
hved ikke om i kan få det til at virke men i kan jo prøve og teste jer frem
her http://www.dslreports.com/tweaks

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-03 12:02

Husk at tjekke jeres originale settings og eller lave et gendannelses punkt
men man kan også læse i FAQ hvordan man sætter sine indstillinger tilbage
til de originale.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-04-03 09:54
Kommentar
Fra : NightMare0

Dato : 18-04-03 21:49

nej det er der ikke men hvis du snakker med ham om at få 512/512 Forbinelse skulle det virke !

Morten !

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-02-04 18:25

Hej igen

Jeg har fundet endnu et produkt der kan det efterlyste. Det hedder en network conditioner. Prisen er desværre lidt dyr < $2000 , men lade sig gøre det kan det. Dimsen kan købes her:

Packeteer Nordic
Hagens Alle 47
2900 Hellerup
Denmark

+45 40442868
msjoestroem@packeteer.com

mvh srhansen