/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Studenter/underviser-rabat
Fra : egoland
Vist : 550 gange
100 point
Dato : 31-12-08 15:31

Er der nogen, der ved om Microsoft stadig har studenter/underviser-rabat på XP eller Vista og andet, og hvordan man opnår den?
Ellers kunne man jo overveje Ubuntu.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-12-08 15:34

det har de, se deres hjemmeside

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-12-08 15:54

Her er en oversigt hvor du generelt kan få rabat:

http://www.studenter-rabatten.dk/

http://www.microsoft.com/windows/windows-xp/ XP er nok den billigste udgave.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-12-08 15:57

Hvis du underviser og skal købe XP eller Vista, så skal du kun købe 1 udgave af programmet og så licenser til resten af de PC'er der er i lokalet.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 01-01-09 14:24

Så vidt jeg kan se, holder Microsoft op med at sælge XP. Så er der kun Vista tilbage. Men hvad er prisen på en home/basic version med studenter/underviser-rabat - og hvor? Gerne i Århus, men nethandel er også OK.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 12-01-09 15:23

Ik' for noget, men måske er det mig, der er småblind: Hor er det helt nøjagtig, jeg kan få reglerne for studenter og underviserrabat at vide, eller rabattens størelse. Ingen af de link der er lagt på siden, fører nogen konkrete steder hen - eller er det mig, der er sblevet blind?