/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Film format
Fra : hjerterum
Vist : 448 gange
100 point
Dato : 31-12-08 00:55

Hej jeg sidder her med et redigeringsprogram der hedder Power Director og er færdig med en film som jeg vil have op på You Tube da der er mange formater at vælge i mellem i detter her program er jeg lidt forviret om hvilket jeg skal vælge jeg kan vælge AVI og mpeg1 mpeg2 mpeg 4 og WMV ja under WMV er der rigtig mange at vælge mellem .... og hvilken Video Size skal jeg vælge altså skal det være 720x576 eller 1280x720 hvilken størelse og mål på siderne er de rigtige har lige brug for lidt hjælp her....

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 31-12-08 05:59

Taget fra youtube:
Once you're happy with your final result, you'll need to save the video in a format that YouTube can accept in order to upload. Unless you're a professional video producer, we recommend that you save your videos as either QuickTime .MOV, Windows .AVI, or .MPG files— these are the most common formats and they work well within our system. We specifically recommend the MPEG4 (Divx, Xvid) format at 640x480 resolution with MP3 audio. Resizing your video to these specifications before uploading will help your clips look better on YouTube.

så 640x480 mpeg. eventuelt mpeg 4 divx/xvid.
Hvis du vælger et større format eller avi så bliver din video bare større og taget længere tid at uploade min youtube laver den automatisk om til det rette format så du behøver ik tænke så meget på det.

På det sidst er de begyndt at vise alle film i 19:6 format også selv de ikke er 16:9 så får de bare nogen sorte blænker i siden.
Det nye 16:9 format ser ud til at være 640x360

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 31-12-08 09:46

tusinde tak for det...