/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Hvilken bærbar
Fra : Fijala
Vist : 527 gange
200 point
Dato : 30-12-08 18:59

Skal finde en ny bærbar til min svigerdatter. Hun spiller og komponerer musik og skal have en med et lydkort der både kan afspille og optage samtidigt. Men hvad skal der så til for at den kan det ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-08 19:06

Citat
afspille og optage samtidigt

Hvad mener du med det ??????

Det er da blot et spørgsmål om HVILKE programmer hun bruger

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-12-08 19:11

Det vil sige at lydkortet skal være Fuld Duplex har jeg lige fundet ud af.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-08 19:32

Det er/har mig bekendt ALLE komputere idag..... - og vist i en del år efterhånden.....

Ellers ville du f.eks. heller ikke kunne bruge Skype.....

Så jeg tror du skal være yderst heldig for at få en komputer der IKKE har et Full duplex lydkort....

Men jeg vil da ikke udelukke de findes....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-08 19:34

Refi - det var bl.a. det Jørgen Ingeman blev berømt på.
Nemlig at afspille sin egen musik og så indspille et spor paralelt med.
Altså afspille og indspille samtidig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-08 19:36

Citat
Desktop and laptop computers once came with a half duplex sound card. With audio streaming and Internet phone services gaining in popularity each year, newer computer models are coming equipped with a full duplex sound card as a standard component.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-08 19:38

Citat
det var bl.a. det Jørgen Ingeman blev berømt på.

Forhåbentlig er komputeren ikke fra "dengang"

Karaoke var vist heller ikke så meget fremme dengang....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-12-08 19:47

MIt lydkort kan fx ikke gøre det selv om det er et rimeligt nyt et af slagsen. Hvis man lytter og indspiller samtidigt så er der forsinkelse på lyden i forhold til keyboardet.

Hun skal sætte sit keyboard til pcen og indspille/optage første spor. Derefter afspiller hun første spor og skal samtidig lægge 2 spor oveni. osv osv. Der er det den kikser lige nu.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-08 19:54

Citat
så er der forsinkelse på lyden i forhold til keyboardet

Det skyldes da vist at der bruges forskellige programmer....

Hvis begge er der samtidet (trods den enes forsinkelse) så er der jo full duplex.... - eller ville den ene blive helt afbrudt....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-12-08 19:56

Programmet der bliver brugt er Audacity http://audacity.sourceforge.net/

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-12-08 19:56

Ellers har du da noget af en pointe i det med at den vil blive helt afbrudt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-12-08 20:17

Hvad med denne laptop. Hun er kræsen med også nærig nej hun vil ikke betale for meget til en bærbar

http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=2562

Man kan finde et usb lydkort til små penge der er Fuld Duplex understøttet

http://www.happii.dk/product.aspx?uid=262485&prodid=38844

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 30-12-08 21:37

Da den åbenbart er valgfri med styresystem ville jeg så vælge XP - det er ikke så "kraftslugende"....

Du behøver ikke andet lydkort pga. duplex - det er der garanteret allerede....

Men Januar-februer bliver en god måned at handle i - de mangler "penge"

ALT er langt nede i øjeblikket....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-01-09 18:05

Bærbar er købt og kommer i morgen så vil det vise sig om det er noget skidt. Har dog opgraderet til 4 GB ram

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 05-01-09 18:07

Tak for svaret refi.

Du mangler lidt point kan jeg se. Kandu tilværelsen har været slem ved dig i år.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-09 18:26

Selv tak....

Held og lykke med "dyret" - 4 Gb var et GODT extravalg....