/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
køb af PC i udlandet
Fra : gnilbo
Vist : 1084 gange
50 point
Dato : 30-12-08 16:48

Hej !

Jeg står over for at skulle købe en ny PC. Den gamle fra 2003 er ved at være for langsom. Desuden går jeg snart over til Office 2007, så jeg skal bruge mere power.

Er der nogen, der kan fortælle mig, om jeg ved køb af en ny PC i udlandet har mulighed for at omstille PC'en, så alt i Windows står på dansk sprog?

Hilsen
Gnilbo

Kommentar
Fra : edison

Dato : 30-12-08 16:51

Det kan du med vista ultimate. >Men husk lige at cheke strømforsyningen om det er 220volt ogikke 110 volt. For så fiser din nye fine maskine af.

Kommentar
Fra : gnilbo

Dato : 30-12-08 16:53

O.k. - tak. Vista Ultimate, er det så et ekstra program, som skal installeres?

Kommentar
Fra : edison

Dato : 30-12-08 16:54

næ. der kan du bare vælge sprog... Men husk nu det med strømmen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-08 16:59

Edison - er du sikker på at alle Vista ultimate kan vælge Dansk.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 30-12-08 17:00

der er div sprogpakker med, ellers kan de downloades og instaleres

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-12-08 17:08

Sønnen har købt bærbar på Tenerife, om det hele kunne ændres til dansk, kan jeg ikke huske, men
han fik da ændret, så han fik æøå

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 30-12-08 17:10

Når du køber en PC i udlandet skal du ike regne med tatserne med æ,ø,å er med. Der er også andre taster der er byttet om.
Hvorfor købe en PC i udlandet?
De er sku da så billige her hjemme.

hawaii7

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-12-08 17:17

Citat
Når du køber en PC i udlandet skal du ike regne med tatserne med æ,ø,å er med. Der er også andre taster der er byttet om.

Nemlig, men det er nemt at ændre.... der er andre tegn på æøå's plads, men når der bliver ændret, skrives bogstaverne alm.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-12-08 17:17

Når vi snakker om bærbar kan der sagtens være et andet tastatur på uden netop ØÆÅ, så det skal man også lige være opmærksom på.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-12-08 17:22

og så det med garanti

Kommentar
Fra : gnilbo

Dato : 30-12-08 17:22

Tastaturet er ikke noget problem - jeg har et nyt tastatur fra Logitech, som kan sættes til den nye. Jeg bor i Schweiz, så derfor er det lettest at købe PC'en hernede. Men de fleste her i området er forudinstalleret med VISTA på tysk. Det er derfor, at jeg spør, om det kan omstilles til Dansk.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-12-08 17:25

Kun Vista Ultimate kan omstilles med måske man kan hente en sprogpakke til de andre. Lad mig lige kigge

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-12-08 17:27
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-12-08 17:29

Her er der også en men læs lige det hele nederst på siden.

http://www.mydigitallife.info/2007/11/21/windows-vista-mui-language-packs-for-x86-and-x64-direct-download-link/

gøres selvfølgelig på eget ansvar.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 30-12-08 17:37

De der er preinstalleret er YDERST sjældent med Ultimate (og uden original DVD) - Så vær extra forsigtig.....

"fijala"

Den MUI du refererer til gælder KUN hvis det er en engelsksproget version.....

De kan alle ændre sprog hvis man downloader MUIpappen - den kan forøvrigt hentes hos MS - så der behøver man ikke at hente fra "fremmed" sted....

Men det gælder som sagt KUN engelsksprogede versioner der så kan ændres til andre sprog....

Ultimate derimod har det allerede indbygget og kan derfor ændres fra/til alle sprog....

Godkendelse af svar
Fra : gnilbo

Dato : 30-12-08 22:07

Tak for svaret refi.