/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Betalingsstandsning
Fra : kj
Vist : 798 gange
300 point
Dato : 30-12-08 14:52

Hvem betaler advokatsalæret v/ en betalingsstandsning.

Hvad med advokat/retsomkostninger m.m. v/konkurs

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-08 14:54

Der er kun 1 til at betale udgifter - det er DIG

Er der ikke penge nok ryger du i "den sorte bog" til senere.....

Kommentar
Fra : kj

Dato : 30-12-08 16:03

Er du jurist Refi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-08 16:04

Skal man være det ??????

Så skulle du jo have ringet til en jurist.....

Kommentar
Fra : kj

Dato : 30-12-08 16:07

Det kunne jo være at der var en venlig jurist med på linien.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-08 16:12

Mener du da at "andre" skulle betale DIN gæld

Bevares - det kommer de jo nok til i den sidste ende hvis ikke du kan.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-08 16:40

Advokatsalær udredes af konkursboet.

Altså først penge til sagfører og så måske til kreditorerne.

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 31-12-08 08:29

kj, Refi spammer ALLE indlæg med sit pladder. Du må ikke tage det for gode varer da det er et ynkeligt forsøg på at point. Når han afsløres bliver han desværre tit lidt ubehagelig.

Citat
Der er kun 1 til at betale udgifter - det er DIG
Refi hvordan kan det lade sig gøre ved eksempelvis en konkurs ??? Jeg troede det var boet/kurator ??

Kommentar
Fra : Kirsten_Dalum

Dato : 31-12-08 09:37

Hej,

Du skriver ikke om dit spørgsmål angår kreditors eller debitors advokat (?)

Svaret afhænger også af, om der er tale om advokatbistand ifm. betalingsstandsning/konkurs eller om der er tale om tidligere advokatbistand (?)

Med venlig hilsen

Kirsten Dalum
Cand.jur.

Dalum Law Consulting s.m.b.a.
www.dalum-law.dk

Kommentar
Fra : kj

Dato : 31-12-08 12:29

Hej! Kirsten Dalum

Spørgsmålet er baseret på betalingsstandsning/konkur

Accepteret svar
Fra : ampere

Modtaget 300 point
Dato : 04-01-09 11:37

Hej kj

Konkursordenen fremgår af konkurslovens kapital 10

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2832

Her kan du se hvilken rækkefølge kreditorer mv bliver dækket såfremt der er nogle penge i boet.

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : kj

Dato : 05-01-09 10:04

Hvad hvis der ikke er penge i boet

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 18-03-09 11:45

Tak for svaret ampere.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 21-03-09 12:50

Citat
§11, stk. 3 Skifteretten kan efter tilsynets begæring bestemme, at der skal stilles passende sikkerhed for omkostningerne ved tilsynets virksomhed. Skifteretten kan undtagelsesvis bestemme, at omkostninger, der ikke kan dækkes af skyldnerens midler, betales af statskassen.

Ved en indgivelse af konkursbegæring, skal kreditor være opmærksom på, at det er kreditor der skal stille garanti som regel fra 30.000 kr op opad til behandling af boet - dvs. et tab ud over det kreditor sandsynligvis allerede har lidt hvis der ikke er penge i boet.

Mvh. Ampere