/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
vista ikon genveje
Fra : chobber
Vist : 577 gange
10 point
Dato : 30-12-08 13:57

Jeg har fået vista i julegave, men mit ellers så venlige gemyt bliver sat på en gevaldig prøve, fordi jeg skal se på miscrosoft blå ikoner. Jeg vil meget hellere have mine egne ikoner ved genveje fx logo ved youtube - EB.
Hvordan ændre jeg så jeg kan blive fri for de microsoftikoner.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-08 14:03

Højreklik på iconet...

Egenskaber

Skift icon

Kommentar
Fra : chobber

Dato : 30-12-08 14:09

Det hælper ikke - det er stadig microsoft ikonet der kommer på skrivebordet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-08 14:10

De iconer du snakker om er IKKE genveje - ellers kan du da skifte icom alt det du lyster....

Kom med et eksempel ????

Kommentar
Fra : chobber

Dato : 30-12-08 14:14

ja hvis jeg fx vil have dagbladet BT på mit skrivebord. Så kunne jeg i XP trække ikonet ud på mit skrivebord - vupti så havde jeg et BT logo på mit skrivebord - Når jeg så vil læse BT - ja så klikker jeg på min genvejsikon BT - men nu er der kun et microsoftlogo og IKKE BT, men genvejen er der til BT, vil bare ha et BT logo der. Håber du forstår det nu.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-08 14:19

Nåååhhh - den slags faviconer

Start med at gemme det i dine favoritter
Højreklik på - kopier
Gå på skrivebord - Højreklik - sæt ind....

Så er der et fint icon af BT

Kommentar
Fra : chobber

Dato : 30-12-08 14:29

Desværre ikke - Den mulighed er også forsøgt
Ikonet er der godt nok inde i favoritter, men når jeg kopier, og så indsætter på skrivebordet, så er det stadig microsfoft ikonet der er der.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-08 14:44

Sammenlagt med dit andet spørgsmål tyder det mere og mere på "fejl40".......

Mon ikke lige du skulle læse den medfølgende bog igennem - du må lave et eller anden "ravende" galt.....

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 5 point
Dato : 30-12-08 15:00

Naaah refi, den er god nok, vista er ret dårlig til det med genvejsikoner på skrivebordet.

kig lidt på denne side: http://blog.jtbworld.com/2007/03/how-to-show-website-favicons-on-vista.html
det burde kunne hjælpe dig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-08 15:12

Jeg må have en af de versioner der IKKE er dårlige

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-08 15:16

Da artiklen er næsten 2 år gammel er det nok kun et spørgsmål om at maskinen IKKE er opdateret....

Kommentar
Fra : chobber

Dato : 30-12-08 16:53

Refi - det er ikke en fejl 40. Tror det er dig, der ikke har viden nok omkring dette emne.
( se mit andet spørgsmål, det kunne du heller ikke svare på)

Du er nok lidt for ivrig efter at besvare spørgsmål. Sæt dig ind i sagerne, en anden gang, før du farer frem med fejl40.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-08 17:09

Citat
se mit andet spørgsmål, det kunne du heller ikke svare på

Jo det gjorde jeg...

Du HAVDE pillet - ellers var der jo ikke noget at nulstille

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-08 17:11

Citat
Sæt dig ind i sagerne, en anden gang, før du farer frem med fejl40.

Det retter desværre IKKE de fejl 40 DU laver

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 30-12-08 18:03

@ refi:

På en normal vista, fuldt opdateret virker det ikke før du ændrer opsætningen af dit skrivebord
(det samme gælder for server2008)

Hvis du på en vista h.klikker på skrivebordet og vælger ny --> genvej og indsætter http://www.dr.dk
og giver genvejen et navn, så skulle der gerne være en lille grå firkant hvor der står "dr" i, men det er der kun hvis du har ændret visning til klasiske ikoner, ellers får du kun ikonet for iexplore

at artiklen er 2 år gammel gør den ikke mindre sand, prøv at google, der er masser af personer der har problemet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-08 18:07

Det er det jeg siger - jeg må have fået en af dem der bare virker

Jeg har IKKE ændret noget.....

Ligeledes er der mange der har de mest besynderlige problemer med Vista - dem mærker jeg heller ikke noget til...

Kan I have et Godt Nytår

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 30-12-08 19:08

Citat
Jeg har IKKE ændret noget.....

ahhhhh du kører stadig xp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-08 19:17

Godkendelse af svar
Fra : chobber

Dato : 02-01-09 14:42

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 02-01-09 19:15

Det var så lidt