/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Dansk - English orbog
Fra : McBobo
Vist : 617 gange
100 point
Dato : 30-12-08 00:40

Nogen som kan anbefale et rigtigt godt oversættelse program (dansk - eng /eng - dansk)
Skal ikke oversætte et ord af gangen, men hele sætninger? Nogen forslag?

Accepteret svar
Fra : iOliver2

Modtaget 110 point
Dato : 30-12-08 00:49

http://translate.google.com/

.. den skulle være udemærket.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-12-08 01:06
Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-08 09:25

Citat
Skal ikke oversætte et ord af gangen, men hele sætninger?

Og så liiige memoryen.....

Netop der går det galt....

Enkelte ord er det ikke noget problem at finde oversættelse af...

Men HELE sætninger går ALDRIG....

Uanset om du betaler millioner for programmet....

Det skyldes ganske simpelt at programmer IKKE kan læse betydningen af sætningen - det kan KUN den menneskelige hjerne....

Så det vil ofte blive en gang "volapyk" og kan ikke bruges til andet en "legetøj"

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-12-08 10:06

Det er nemlig rigtigt refi, flere sprog har ord, der har forskellig betydning, alt efter hvordan det indgår i en ordforløb.
Dette fenomen findes både i dansk, tysk, engelsk og i spansk. Serdeles i spansk som tales af ca 40% af jordens befolkning, og her kan det ikke undgås at der vil være forskelle, som en translatør kan køre sur i.
Men den på google, har jeg prøvet en del, og den er blevet bedre, selv om den ikke er perfekt.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 30-12-08 11:33

Tak for svar, men har kigge på programmet Life Translator....999.kr.
Er det pengen vær´? Lyder til at være et godt program.
http://www.lifetranslator.net/Default.asp?Action=Details&Item=714

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-08 11:49

Det er det sikkert også....

Men UANSET hvad du køber kan du ikke stole på oversættelser af længere sætninger....

Oversættelsesprogrammer oversætter blot ordene - meningen er der ikke nogen af dem der kan finde ud af....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-12-08 16:39

Men hvad med denne her som tidligere blev nævnt. Den er gratis og selvfølgelig er der småproblemer man kan tilrette bagefter.
Citat
Fra : iOliver2

Dato : 30-12-08 00:49

--------------------------------------------------------------------------------
http://translate.google.com/

.. den skulle være udemærket.

Godkendelse af svar
Fra : McBobo

Dato : 30-12-08 18:47

Tak for svaret iOliver2.