/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Kan man få et svar ?
Fra : bb1
Vist : 838 gange
100 point
Dato : 29-12-08 20:41

Hvem kan svare?
En særlig bekendt af mig, som bor på Sjælland, sendte en nytårs hilsen, hvor han bl. a. oplyste at Dansk Land og strandjagtforening på landsplan nu har 650 betalende medlemmer.
Det begrundede han med det antal giro indbetalingskort, der var sendt ud. Det kunne jeg dog ikke få til at passe, for da jeg havde med foreningen at gøre var der 1.500 medlemmer.
Så jeg kontaktede en anden person på Fyn, som i 2008 alene har sendt mig 128 E- mail` s omkring D.L.S.
Ligesom han er en meget betydnings fuld person i foreningen, når han ikke lige er på gåse jagt eller under synonym skriver indlæg her på KanDu. Han kunne dog hverken be- eller afkræfte det jeg tidligere havde fået oplyst. Han mente end ikke, at der allerede er udsendt giro kort.
Er forklaringen på det, at foreningen kasser er underlagt et meget hårdt arbejdspres i det hun både er kasser for Dansk Land og strandjagt forening samt foreningen Kyst- Land og Fjord ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-12-08 20:49

Vil du have at en bruger på kandu kan/skal svare på det ???

Hvis alle i foreningen er kasser, så får du aldrig svar

Jeg tror nu nok at du mener kasserer, men der er stor forskel på at være kasser og kasserer.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-12-08 20:52

Helt ærligt, hvor skulle vi vide det fra?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 29-12-08 21:01

Til granner01 som du må have bemærket i flere andre tråde, så er der altså flere medlemmer af D.L.S. der deltager herinde og de må vel vide det

Er man medlem af en forening er det naturlig viden hvor stor foreningen er

Til Ans. Om det hedder kasser eller kasserer er ikke lige det vigtigste i mit spørgsmål

- men det er altså hende der kræver kontingent op, jeg mener

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-08 21:01

Ring under andet navn, til en lokalafdeling, og lad som om du vil meldes ind.

Spørg så om, hvor mange medlemmer der er i foreningen

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 29-12-08 21:04

Synes du ikke selv det er lidt upassende på den måde at bagtale en forening, især når du har blacklistet fortalerene for den, jeg har ikke selv nogen holdning om foreningen, men jeg synes at denne tråd er højest upassende og det er ovenikøbet slet ikke et spørsmål, du kender udemærket svart selv.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 29-12-08 21:14

Simon - hvem er blacklistet i denne tråd og kendte jeg svaret spurgte jeg vel ikke

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-12-08 21:23

Hvem du har blacklistet er

http://www.kandu.dk/userblacklist.aspx?uid=103463

Men man skal jo have kendskab til foreningen for at kunne svare dig. Det er da muligt at der skulle være en eller flere brugere på kandu der kan det.

Godt nytår.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 29-12-08 22:14

Ind til nu har det ikke været noget problem for de Herrer at komme til når det har gjalt om, at stille spørgsmål til mig. Flere af dem har blot logget ind under et andet navn, så jeg anser ikke problemet for, at være særligt stort.

Ellers er foreningen jo vel den nærmeste til at oplyse om hvor mange medlemmer de har.

At jeg har blacklistet disse personer er fordi de igennem en periode, kun har beskæftiget sig med, at ødelægge diverse tråde med personfnider. Et tiltag som for mig har været helt nødvendigt for lødighed af indlægenes skyld. Jeg har bestemt forøgt, at "Tale" til disse personers bedre jeg, men det har været helt umuligt.

Nu har de så fået stillet et simpelt spørgsmål - lad os så se om de kan/vil svare på det!

Det skulle ikke være særligt svært.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-12-08 22:20

De kan jo ikke svare dig her på kandu, når du har blacklistet dem.

Hvor skal de så svare dig

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-12-08 00:10

Øj øj ! Det var et godt spørgsmål til bb1. Jeg var ikke klar over at han havde blacklistet deltagerne. Så forstummer enhver debat jo.
Det er klart, at en forening af eksperter bliver mindre, når der fra politisk side sættes begrænsninger for den meget specielle jagtform, som nok er den fornemste af slagsen. Det er ikke for tøsedrenge at padle rundt i snefog og krap sø. Nogle ville kalde jagtformen for den optimale, idet der ikke stilles særlige krav til jægere, som kun får mulighed for at skyde til opdrættede agerhøns og fasaner. Den slags holder vi os for gode til.
Men lad os nu se. Girokortgene er endnu ikke blevet sendt ud til medlemmerne - og når det sker, finder vi ud af hvor mange medlemmer der egentlig er i foreningen. Bb1 har været ude med regnemaskinen og har divideret et eller andet års budget med prisen på et kontingent.
I øvrigt kan jeg kun anbefale medlemsskab af DLS (Dansk Land og Strandjagt) - fordi det er billigt og fordi man har adgang til skydebaner og sidst men ikke mindst - fordi der årligt følger 6 glimrende blade med - med anvisninger og gode artikler. Måske er det allerbedste argument - at bb1 aldrig kan blive medlem. Han blev sparket ud, fordi han ikke ville affinde sig med at være et ganske almindeligt medlem. Og hvad skal vi bruge en landjæger til, som i bund og grund ikke aner noget om jagt?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-12-08 00:14

Jeg glemte lige en ting:
Grunden til det lave kontingent er at vi ikke bruger penge til private gøremål og til dyre jagter for ansatte (som vi ikke har nogen af) og for hovedbestyrelsesmedlemmerne. De fleste husker velsagtens skandalen i Danmarks Jægerforbund.
Bliv medlem - for om ikke andet end at irritere bb1. Jeg mener at kontingentet vil forblive uændret - små 250,- kr.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-12-08 00:20

Og så en speciel hilsen til bb1.
Jeg kender de blacklistede - og jeg kan garantere dig for, at de ikke optræder som gengangere. Du ser spøgelser.
Vær nu en god sportsmand og "lås" dem op igen. Det er for sølle at lukke af for en ellers spændende debat.

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 30-12-08 06:39

jeg kan ikke se hvad dette indlæg har med kandu at gøre ud over et peronligt opgør. Det fremviser også denne forening som kompetent ved en person er sat uden for indflydelse
HF

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-12-08 11:29

Ans skrev:De kan jo ikke svare dig her på kandu, når du har blacklistet dem.

Hvor skal de så svare dig Ans :slut.

Dansk Land og strandjagt forening har vel flere medlemmer end de der er blacklistet her?

Tongeneseren og Hr. HFranzen har jo kunnet svare og enda udstede "Garentier" for at ingen er logget ind under forkert mærke eller navn.
Hvordan de så vil gøre det uden at have kendskab til KanDus AMIN ?

Tongeneseren bor på FYN og hedder: XXXXXXXXX.

Og de taler begge uden om, noget som medlemmer af Dansk Land og Strandjagt forening bestyrelse ( især af de lidt ældre ) i alle tilfælde altid har gjort . Det er jo også det nemmeste, når man ikke vil svare fordi det afsløre, hvad der skete da jeg i sin tid forlod det landsmøde sammen med otte andre og tre lokalforeninger - man glemmer sådan noget fordi det er ubehageligt.

Nu har I her længe forsøgt at svine mig til og at ødelægge debatten her på Kandu - nu kan I få tilbage af samme mønt:

Svar på spørgsmålet, som er: Hvor mange medlemmer har Dansk Land og strandjagt på landsplan i dag og hvorfor har foreningen ikke sin egen kasser?

Det er da to helt relevante spørgsmål for eventuelle nye medlemmer.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-12-08 11:44

Citat
Dansk Land og strandjagt forening har vel flere medlemmer end de der er blacklistet her?

Det må man da håbe, men tror du, at alle medlemmer følger med på kandu ????

Citat
Hvor mange medlemmer har Dansk Land og strandjagt på landsplan i dag og hvorfor har foreningen ikke sin egen kasser?

Hvis foreningen ikke kan oplyse dig om dine spørgsmål, så tror jeg, det bliver svært at få et oprigtigt svar.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-12-08 11:46

Blot lige for at viser Jer alle hvilke E-mail det er den store gåsejæger og bestyrelsesmedlem i Dansk Land og strandjagt fra Fyn sender:

citat: Til Ballegaard.

Hvad fanden har du gang i din lille nar; jeg har sendt dig mange Mail. men aldrig skrevet som synonym på Kandus hjemmeside, det kan web-masteren vel bekræfte.
Ikke jeg mente der var sendt Medlemskontingent ud. Vi har ikke sendt medlemskontingent ud, har du så forstået. Jeg kunne sagtens havde fortalt dig hvor mange medlemmer der er i DLS , jeg kan ikke se det rager dig.
Fortsæt bare med at gøre dig selv til grin på Kandu, så har folk dog lidt at more sig af. KJ Rasmussen. Citat slut.

Det er da helt fint, at det ikke rager mig personligt hvor mange medlemmer D.L.S. har, men det er da en vigtig oplysning til alle, der har tanke for evt. at melde sig ind!

At Hr. xxxxxxxxx fra Fyn og hr. Tonganeseren er en og samme person er sandheden ellers havde Tonganeseren ikke kunne skrive, som han gør i sit indlæg

Husk nu spørgsmålene venner - hvorfor er de så ømtåelige???????

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-12-08 11:56

I stedet for at skrive din overskrift - kan man få et svar - skulle du have skrevet til DLS medlemmer, så havde jeg ikke behøvet at få alle de mails

fjerne lige et flueben

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-12-08 12:10

Undskyld Nordsted1 - men jeg vidste ikke du havde skrevet et spørgsmål, at slette mails ind imellem må vi vel alle

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-12-08 12:25

Det tyder jo på at det er et personligt opgør, hvor de implicerede kender hinanden.

Mød et sted og få talt tingene igennem, da spørgsmålet intet har med kandu at gøre.

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 30-12-08 12:41

Ballegaard hvad rager din private mailtrafik kandus læserer. Du har himlet op flere gange om at der ikke må offentliggøres private ting og nu har du ingen skrupler med at ligge andres mail ud til offentlig skue Pas nu på ikke du selv kommer i høvlebænken, jeg er ikke det mindste i tvivl om der er andre der har noget meget være liggende på dig
HF

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-12-08 16:42

HF Hold dig til tråden ellers er det jo dig, der kommer i klemme. Din meget gode ven Centerpoint har i dag sendt mig et brev. Hvor i han dirikte fremsender en mord trudsel.
Dette brev er naturligvis over givet til politiet og de tager sig af sagen. Der er altså noget I indbyrdes skal have koordineret, men jeg forstår godt, at det ikke er nemt for Jer, at huske og aftale: Hvem der skal skrive hvad!

Denne her tråds spørgsmål vil I dog blive holdt fast på. Om I vil svare eller ej er jeg lige glad med, for gør I det er det OK så kan tråden afsluttes og gør I det ikke - har I jo alligevel afgivet et svar:
Nemlig at foreningen har så få medlemmer på landsplan, så den er ganske uden berettigelse.

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 30-12-08 17:48

Ballegaard jeg kender ikke centerpoint og har ikke koordineret noget som helst med ham, basta
Afslut tråden, for dem du vil have svar fra findes ikke på kandu, eller så havde du vel fået det.
HF

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-12-08 17:49

Ja ja spørgsmålet her er jo stillet i kategorien jagt.

Det er jo tydeligt at læse, at der er tale om et jagtinstinkt

Det er jo ved at udvikle sig til en krimi ... måske politiet, som nu også er indblandet, kan give svar på spørgsmålet

Citat
Hvor mange medlemmer har Dansk Land og strandjagt på landsplan i dag og hvorfor har foreningen ikke sin egen kasser?

Citat
Om I vil svare eller ej er jeg lige glad med, for gør I det er det OK så kan tråden afsluttes og gør I det ikke - har I jo alligevel afgivet et svar

Jamen jamen de kan jo ikke svare i denne tråd. Du er nødt til at hæve din blacklistning før de kan svare dig her

Godt nytår ... håber at alle overlever

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-12-08 18:07

Det er da en "vildt" spændende tråd

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 30-12-08 18:17

Det er da en "vildt" spændende tråd

Hvad med kronvildt dk
HF

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-12-08 18:22

Jamen det er jo helt sindsygt det her. Centerpoint er en god ven, og jeg ringede naturligvis til ham for at undersøge sagen. Centerpoint har squ ikke sendt noget trusselsbrev til bb1. Centerpoint bor også i den modsatte egn af Danmark. Det er til at skrige af grin over. Men held og lykke til bb1 med opklaringen.

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 30-12-08 18:23

bb1 DU skal som den sidste anklage andre for ikke at holde sig til tråden, du går fra at spørge om medlemtalleti strandjagt forening til at ankrage en medlem på kandu for at give dig en dødstrussel, vi læsere kan af gode grunde ikke vide om det passer, og hvad rager den endelig os?, jeg synes det er en mærkelig måde at debatere på. Var det ikke at diskuttere med centerpoint et andet sted, jeg har stærkt på fornemmelsen at i kender hinanden i forvejen ud fra debatten i stedet for at side at lave forskellige debatter hvor i forsøger at nedgøre hinanden.
Hilsen(en sikkert snart blacklistet) Simon Sørensen

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-12-08 18:30

Nu skal mordtrusler altid tages alvorligt - med mindre der er tale om en venskabelig spøg. Derfor bør bb1 lægge brevet ind på tråden her, så vi alle kan få mulighed for vurdere alvoren bag truslen.
Ja, man skal squ passe på i naturen. Flere "anskydninger" i Sverige er mistænkt for at være kamuflerede likvideringer. Uha uha. Hører man et klik, klak - klik, så er det bare med at dukke nakken og klemme Ballerne sammen..

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 30-12-08 19:26

Ja mordtrusler skal bestemt tages alvorligt, men omvendt så skal man også være helt sikker på at det er der menes, det skal stå sort på hvidt, men hvis det er sagen så vil jeg bestemt opfordre til at politianmelde det ingen tvivl om det.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-12-08 20:02

Til Tonganeseren.
Hvor centerpoint, som du nu endelig erkender er din ven, er bosidende er totalt uden betydning og hvis han ikke er afsender af brevet og kan han bevise det.
Så er det jo klart at hverken jeg eller politiet så har nogen sag, men tror du ikke at politiet straks ville have afvist at modtage en anmeldelse, hvis ikke de mener, der er nogen sag. Desuden så skal jeg ikke til at udlægge politiets bevismateriale her i et offentligt forum, nu de har sagt ja til at køre videre med sagen.

Til Søren.
Hvis jeg kendte centerpoint, så havde jeg da ikke behøvet, at anmelde ham til politiet?

Og lad os så komme tilbage til tråden. Når Tonganeseren kan ringe den ene vej - så kan et af de medlemmer i DLS som kender medlemstallet vel også ringe den anden vej eller til centerpoint.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 30-12-08 20:41

Citat
Det er da en "vildt" spændende tråd

Stor underholdningsværdi. Ligesom inde i folketinget.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-12-08 20:54

Helt enig bb1. Nu skal sagen squ undersøges. Men burde du ikke lægge indholdet ud på siden, så vil med selvsyn kan se, at der er tale om mordtrusler????
Hvis jeg nu skal være helt ærlig, så lurer der en mistanke om at du har overdrevet en kende, og det vil gavne sagen, hvis vi ser hvad der blev skrevet.

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 50 point
Dato : 30-12-08 21:19

Og lad os så komme tilbage til tråden. Når Tonganeseren kan ringe den ene vej - så kan et af de medlemmer i DLS som kender medlemstallet vel også ringe den anden vej eller til centerpoint.

Ja, det skrev du bb1. Vi har skam ringet til hinanden. Men først når indbetalingsfristen er udløbet, kan vi sige noget eksakt om medlemstallet. Vi skulle jo nødigt fare med løse rygter.

Indtil nu har jeg ikke set skyggen af girokort.

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 31-12-08 00:19

Så er det jo klart at hverken jeg eller politiet så har nogen sag, men tror du ikke at politiet straks ville have afvist at modtage en anmeldelse, hvis ikke de mener, der er nogen sag. Desuden så skal jeg ikke til at udlægge politiets bevismateriale her i et offentligt forum, nu de har sagt ja til at køre videre med sagen.
Du har indtil nu ikke været bleg for at fremlægge private beskeder på kandu, så hvis du havde modtaget en mordtrussel havde du såmænd også fremlagt den, for at få lidt opmærksomhed
Du skal også huske på at alt dit skriveri vil blive taget med i vurderingen og en jurist vil for det første få et billigt grin, men også løbe skrigende bort, hvis ikke der er hold i din såkaldte mordtrussel du har modtage med et annonymt brev, men kandu kan aldrig blive stillet til ansvar for et tilsendt annonymt brev som du mener skulle komme fra en kandubruger.
HF

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 31-12-08 00:30

Jeg gider ikke gentage mig selv: Læs indlæg fra 30-12-08 Kl. 20:02

Jeg ønsker heller ikke på nogen måde, at foregribe begivenhedernes gang, nu går den sag sin gang.
Brevet, kuvert, billede er i politiet vare tægt og de ved godt hvad de skal gøre.

Tak til tongeneseren for noget der ligner et svar, hvorfor kom du ikke med det straks ?
Vi kan så blot vente på, at den travle kassermesterinde får udsendt Girokort for jeg tro da på, at det er sandt, at hun har så travlt, så de måske ikke er sendt ud i nu også selvom de fleste foreningers regenskabsår følger kalenderåret. - tvivlen må jo komme den anklaegede tilgode.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 31-12-08 00:39

Det er faktisk en meget, meget alvorlig sag. Jeg betragter Centerpoint som en rigtig god ven og jæger. Hvad skal jeg nu gøre, næste gang han inviterer på duejagt?? Tør jeg vende ryggen til ham uden frygt for at få cirka 300 hagl i nakken? Bb1 har sået tvivl om Centerpoint natur. Er han en potentiel drabsmand, som sender lede brev til de han helst ser på Bloksbjerg? Mener bb1 at Centerpoint agter at føre truslerne ud i livet? For Pokker mand, det kan kun gå galt. Jeg har trygt snorkende sovet Centerpoints sofa - uden at vide hvad der i virkeligheden luskede rundt i huset. Muhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Bb1 må vide noget vi andre ikke ved, og nu skal han ud af busken, og derfor opfordrer jeg ham indtrængende til at fremlægge trusselsbrevet i denne tråd. Hvis han ikke gør det, så vil han for tid og evighed fremstå som en helt igennem utroværdig person, som kun farer med usandheder og løse rygter og som kun har som mål at skræmme livet ud af Centerpoints mange venner; og det kan vi squ ikke være tjent med.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 31-12-08 01:13

Du som alle andre må vente. Sagen går nu sin gang. Som HFransen skriver så vil jeg først blive til grin. Hvis jeg efter at have henvendt mig til politiet, selv begyndte at skrive eller efterforske i sagen.

En mordtrudsel er en meget alvorlig sag og specielt hvis den der fremsender den har våben i sin besidelse.

Helt rigtigt, derfor lader jeg også politiet om, at klare denne sag.

Personligt kan jeg ikke se nogen som helts sammen hæng i mellem E- mail`s hvad enten de er privat mente også det brev jeg har modtaget.

Det eneste jeg godt vil sige er at det medsendte billede også er manipuleret og det i sig selv er ulovligt i Danmark og da brev og poststempel viser, hvor det er afsendt altså fra Danmark kan det allene medføre en sag.

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 31-12-08 08:24

Ballegaard medens vi venter på din lille sag - brevet og manipuleret billed - så har du vel gjort politiet opmærksom på de skal sikre sig DNA-spor, for det er det eneste som kan spore et anonymt brev og det forudsætter også at vedkommende er i kartoteket i forvejen.
Jeg mener du er meget langt ude, fordi du mistænker en kandu bruger.
Men jeg venter i spænding sammen med mange andre anonyme, det er måske en ny Muhammed krise
HF

Godkendelse af svar
Fra : bb1

Dato : 31-12-08 11:21

Tak for svaret Tonganeseren.
Det er gode oplysninger du kommer med. Dels at mine pennevenner, skam ringer sammen og at du vil komme med det rigtige medlemstal, når den travle kassedamen har fået tid til at udsende indbetalingskort og de er blevet indbetalt, skal vi siges vi høres ved engang i maj måned ?

Med hensyn til den meget alvorlige sag med Centerpoint så går den nu sin gang og jeg er ganske fortrolig med, at politiet nok skal klare den sag uden at jeg behøver, at foretage mig mere.