/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Forret til Nytår ?
Fra : LottoM
Vist : 1164 gange
100 point
Dato : 29-12-08 17:49

Hej

Nogen der har en super god ide til en forret til nytår. Den skalIKKE indholde nogen form for fisk....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-12-08 18:15

Vigtigt at vide hvad hovedretten er

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-12-08 18:16

Pirogger med:

Feta - og spinatfyld
Høns i asparges
Skinke og ost

Skal retten være let eller tung?

Hvad er hovedretten og evt. desserten?

Hanne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-12-08 18:16
Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-12-08 18:17

Hvad er hovedretten og hvad er evt. dessert ?

Det er jo ikke helt lige meget, hvad man skal have bagefter....

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-12-08 18:23

Hej med dig.
jeg ville lave en gang capatio som jeg vil anrette på en salatbund.
Over det skal der en god olivenolie ..ristede pinjekerner feta ost og basilikum blade.
Giv et stykke godt brød til.
God fornøjelse og godt nytår.
V.H. Pia

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-12-08 18:26

Slurp piaskov

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-12-08 18:29

Citat
Slurp piaskov

Ja det er utroligt lækkert og mætter ikke for meget.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-12-08 18:33

Citat
Hej med dig.
jeg ville lave en gang capatio som jeg vil anrette på en salatbund.
Over det skal der en god olivenolie ..ristede pinjekerner feta ost og basilikum blade.
Giv et stykke godt brød til.
God fornøjelse og godt nytår.
V.H. Pia

Man bliver fed af det
Citat

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-12-08 18:34

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-12-08 18:35

Citat
Man bliver fed af det

Da først til næste år

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-12-08 18:37

Ja folk tror de tager på mellem jul og nytår, men de tager på mellem nytår og jul

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-12-08 18:42

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-12-08 18:45

Mad spørgsmål. Undskylder mine små indlæg

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 29-12-08 18:46

Hvad er capatio?

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 29-12-08 18:49

Undskyld, nu ved jeg godt, hvad du mener.

God idé, altså med oksekød, da Lotto IKKE vil ha fisk.

Jeg havde netop i dag bestemt mig for at lave det med tun til nytårsaften

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 29-12-08 18:51

Men ellers gir jeg jer alle sammen ret.
Det er umuligt at komme med en godt forslag, når man ikke ved, hvad resten af menuen står på.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-12-08 19:02

En god tomat suppe med revet pepperrod

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-12-08 20:33

Du skal da lave en cremet hvidløgssuppe serveret i Rundstykker som får afskåret toppen Toppen lægges på medens de varmes i ovn til de er sprøde. Hvidløgssuppen hældes i og låget lægges på umiddelbart før servering Hvidløgssuppen laves enten over en opbagt sovs eller på fløde med massere af hvidløg og krydderier efter smag i

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 30-12-08 11:11

Vi skal have:

Salat, parmaskinke og gorgonzola

Ingredienser:

*
Blandede salater, efter smag.
*
Pinjekerner.
*
Parmaskinke.
*
Friske pærer.
*
Friske dadler.
*
Gorgonzola.
*
Forårsløg.

Dressing:

*
Koldpresset jomfruolivenolie.
*
En god gammel balsamico.
*
Akaciehonning.
*
Salt og friskkværnet sort peber.
*
Salaterne plukkes i stykker og lægges på et fad.

Fremgangsmåde:

Pinjekernerne ristes gyldne på en tør pande. Parmaskinken steges i store stykker i en god olie, til de er gyldne og sprøde.Pærerne skæres i tynde både og blandes med salaten. Dadlerne skæres i mundrette stykker og fordeles ovenpå salaten sammen med små bidder af gorgonzola.

Drys salaten med finthakket forårsløg, ristede pinjekerner og den sprøde parmaskinke. Hæld dressingen over salaten og servér den med det samme.

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 30-12-08 23:18

Citat
jeg ville lave en gang capatio som jeg vil anrette på en salatbund.
Over det skal der en god olivenolie ..ristede pinjekerner feta ost og basilikum blade.

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 30-12-08 23:19

Citat
jeg ville lave en gang capatio som jeg vil anrette på en salatbund.
Over det skal der en god olivenolie ..ristede pinjekerner feta ost og basilikum blade.

feta ost lyder egentligt lidt mærkeligt, man plejer at bruge parmasan, men ideen er god, det smager fantastisk og er rafineret

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 31-12-08 10:19

Citat
man plejer at bruge parmasan

Jo du har ret men hos os er der nogen der ikke bryder sig om parmasan.
Der er en ost som hedder Primadonna , det skal være den der er pakket i rødlig indpakning, den er også dejlig til det.
Men smag og behag er jo forskellig,

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-12-08 12:32

Nu mangler vi så bare at spørgeren kommer på banen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-12-08 14:28

Hun har travlt med at lave forretten

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 06-01-09 20:49

Hvad mon de endte med at få?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-01-09 00:25

De er nået til desserten nu

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-01-09 16:37

Næ, Sune, kaffen er blevet kold, du og personalet er gået hjem - for 117. gang siden......

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 07-01-09 20:32

Kommentar
Fra : LottoM

Dato : 09-01-09 17:36

vi fik bare en gang salat med rejer.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-01-09 17:54

Rejesalat (hører rejer ikke på en måde med til fisk?) eller rejecocktail?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-01-09 19:46

Nå men så sku måske lukke spørgsmålet ...???