/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Duejagtens exit i sept.
Fra : centerpoint
Vist : 949 gange
100 point
Dato : 29-12-08 16:52

Duejagten blev jo som bekendt sløjfet i sept. måned.

Ligger der noget bevis for at duen yngler i sept.???

Jagten på fasanhanen blev forlænget til 30 jan. Hvorfor mon ??

Jeg har set ællinger i sept. skal andejagten så også udskydes til 1. okt ??

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 29-12-08 17:38

Hej centerpoint
Det er 3 gode spørgsmål du er kommet med.

Duejagten blev jo som bekendt sløjfet i sept. måned.
Ligger der noget bevis for at duen yngler i sept.???

Bevis og bevis, men jeg er ikke i tvivl om at den yngler, for jeg har skudt unger sidst i september som ikke har fløjet mange dage, men det kan du også gøre i oktober.

Jagten på fasanhanen blev forlænget til 30 jan. Hvorfor mon ??
Det var et plaster på såret for duejagten

Jeg har set ællinger i sept. skal andejagten så også udskydes til 1. okt ??
Ja

SHV

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 29-12-08 17:52

Hej Centerpoint.
Som Sandhedsvidnet vil jeg skrive "bevis og bevis", idet duer yngler når klimaet er derefter. Med varme somre ser vi kuld ind i september. Det store spørgsmål er så, om man skal tage hensyn til ekstreme forhold, eller om man fokusere på de store tab som landmændene har pga. de skader som duerne påfører dem. Jeg mener, at udskydningen til oktober var et knæfald for dyreværnforeningerne, som blot skal bruge 1 eksempel for at få problematikken helt op i det røde felt.
Med fasanerne er det en helt anden sag. Her sker der intet ved at forlænge jagten.
Jeg har aldrig set ællinger i september - i hvert fald ikke flyvende ællinger, og da man ikke skyder ænder på vandet, så kan der ikke være noget problem i at fastholde premieren til det nuværende. Ællinger kan jo ikke flyve.
En god grund til at udskyde jagten ville udelukkende være, at de derved fik lidt mere sul på skelettet.

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 29-12-08 18:25

Mht. fasanhanen.
Jeg forstår ganske enkelt ikke, at der lige pludselig sker en forlængelse på 14 dage.??
Hvad ligger der til grund for det?
Skyldes det, et lille knæfald for godserne, således at de kunne tjene penge på en ekstra jagt?

Tænk på, hvilken kamp der skal kæmpes hver eneste gang vi skal have forlænget jagttid på en given dyreart. Men fasanhanen - no problem...

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 29-12-08 21:10

Var det ikke på basis af en undersøgelse af noget dette, der gjorde at man blev nød til at udsætte duejagten, man vil umuligt kunne forsvare at skyde moderdyrene væk, men jeg synes ikke at undersøgelsen er grundig nok, i det at den foregår i den varmeste sensommer i mand minde. Ang ekstra jagttid på fasanhanen er det da ikke et knæfald for godserne i det at 70 % nedlægger fasaner, jo javist vil godserne da tjene ekstra på det, men fasan jagt er jo en folkejagt efterhånden.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 29-12-08 21:30

Jeg synes egentligt det er fair nok at lytte til ornitologerne - men disse skal samtidig kigges grundigt i kortene, fordi der også findes brådne kar i den lejr. Vi må stadig tænke på vores anseelse, og det gør vi ikke ved at skyde dyr med unger i reden.

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 29-12-08 23:14

Jo, Jo....men det der undrer mig er;

Duejagt væk = mere fasanjagt. Fasanhanen må lige pludselig godt skydes 14 dage længere.

Hvorfor fa***n, måtte man så ikke skyde fasanhanerne 14 dage længere i årene før "dueforliget"

Normalt når man forlænger jagttiden for en dyreart, er det jo fordi arten er i udbredelse.
Er der blevet flere fasanhaner ???

Nej, der er ikke flere fasanhaner end der har været hele tiden.

Jeg synes det lugter lidt af en studehandel.

Hvis der er en anden forklaring på det, så er det den jeg efterlyser.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 29-12-08 23:22

Njah - sådan havde jeg ikke anskuet tingene, og ja, det ser squ mistænkeligt ud. Du har nok ret i, at DJ og miljøministeriet har begået en studehandel. Men så ser det ud til, at miljøgrupperne kan presses - måske fordi der er gengangere i rådene.
Og det bliver endnu mere uforståeligt, når fasanen ikke kan overleve som dansk ynglefugl - uden opdræt. For at undgå opdræt og udsætning, så burde man i stedet nedskære i jagttiden for netop fasanen. Det er nok en hjælp til godsernes økonomi. Men det har vi jo set før.
Kan du have en ædruelig nytårsaften - Centerpoint. Druk fører kun til fordærv.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 29-12-08 23:24

Nåååååhh - det hænger nok sammen med at ornitologerne ikke anser fasanen som hørende til i den danske fauna. De er jo rene racefanatikere.

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 29-12-08 23:35

At druk fører til fordærv!!?? Tja det er før set..........OG hørt.

At ornidrengene er racister. Det har du fuldstændig ret i. Nu forlanger ornidrengene jo, at vi skal skyde den sorte svane.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 02-01-09 07:19

Kære centerpoint

Man må undre sig at duejagten forbydes, for derefter med den anden hånd at give tilladelse til og skyde dem hvis de gør skader på afgrøder i fredningstiden.
Der er gåsearter der er fremskridt, men dem vil man ikke give lave jagttid på, MEN noget der undre mig er at en lille markfugl som agerhønen der ikke har for gode kår i Danmark ikke bliver fredet,
Haren er visse steder også i tilbagegang, hvad er det der gør at de to arter ikke bliver fredet eller skånet for jagt i et tidsrum.
Jeg ved godt det er lidt uden for dit indlæg.

The Real Deal

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 02-01-09 12:30

Ja lige netop bramgæs. Og det er ufatteligt at der ikke bliver givet grøn lys for jagttid på denne efterhånden talrige gåseart.

Agerhøns. Her er det landmændenes nye markdyrknings og giftsprøjteri metoder der spiller ind.
Se roemarkerne idag. Roemarkerne er sprøjtet totalt fri for ukrudt. Der findes faktisk ikke en fugls føde i roemarkerne.
Jeg tror ikke på at denne fugl bliver fredet, fordi der er for store (penge)interesser forbundet med at ha' jagttid på agerhønen.....Behøver jeg at nævne udsætningsjagterne på agerhøns???

Nu har haren godt nok fået cuttet lidt af jagttiden af - visse steder i kongeriget.....æh...dronningeriget..
Men rigtigt er det, at haren generelt ikke har det for godt.

Men for at komme til bage til emnet - nemlig duejagt.
Bare vent, om 10 år har vi engelske tilstande - så sidder vi og skyder duer hele året rundt.
De tilstande er godt ikke lige hvad jeg ønsker mig, tiltrods for at duejagt er en af mine yndlings jagtforme.
Det er ikke uden grund, at duen bliver kaldt "de flyvende rotter" fordi duer i for store koncentrationer bringer masser af smitte med sig.

Tilsidst -og uden for emnet.

Nu efterlyser bb1 igen svar vedr. DLS og DJ., samtidigt med, han har blacklistet det halve af KANDU Det svarer nogenlunde til hvad der skete i det gamle Rusland, alle kritikkerne blev spærret inde............TSK...TSK....TSK.....bb1 dog!!

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 02-01-09 13:18

Citat
Nu efterlyser bb1 igen svar vedr. DLS og DJ., samtidigt med, han har blacklistet det halve af KANDU Det svarer nogenlunde til hvad der skete i det gamle Rusland

Så er han også sikker på at få ret

The Real Deal

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-01-09 13:24

Det er squ osse en trist tilværelse for bb1. Jeg har en faster boede i Løsning, og jeg besøger hende en gang årligt. Mere kan jeg ikke klare. Det er en af de mest triste egne i Danmark. Fladere end på Lolland. Trist, trist trist. Selv grantræerne dukker nakken.

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 02-01-09 13:35

I bb1's verden er du enten for eller imod DLS/DJ
I min verden er det både og.

Jeg er f.eks medlem af både af DLS og DJ, idet begge forbund varetager mine specielle interesser som jæger. Groft sagt, der hvor DJ svigter tager DLS over.

Vedr. bb1's tråd om medlemsflugt hos DLS.
Det sjove er, at hos DJ er medlemmerne også begyndt at falde lidt fra af grunde som er helt naturlige - og som jeg ikke gider at ridse op her.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-01-09 13:42

Den slags indlysende kendsgerninger trænger ikke ind hos bb1. Nålen sidder fast i samme rille - siden d. 24. december 1960.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-01-09 13:45

Sludder. Det var den 24. december 1941, 1942 eller 1943.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 02-01-09 13:49

Hej centerpoint

citat
Det sjove er, at hos DJ er medlemmerne også begyndt at falde lidt fra af grunde som er helt naturlige - og som jeg ikke gider at ridse op her.
Denne udtalelse vil Knudsen have du komme til at stå til ansvar over for
I bb1's verden er du enten for eller imod DLS/DJ
I min verden er det både og.

og så er der nogen som ser tingene sort hvidt

Til tonganeseren

citat
Mere kan jeg ikke klare. Det er en af de mest triste egne i Danmark. Fladere end på Lolland. Trist, trist trist. Selv grantræerne dukker nakken
Selv duerne vil ikke være der, kun drivhusvagtler som er i Knudsens drivhus og nej jeg har ikke været i Knudsens drivhus for at stjæle tomater og agurker, han har selv skrevet det på en jagthjemmeside at han havde sådan et par fætre gående i fri dressur
SHV

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-01-09 15:00

Næ, næ - han bruger dem til hundetræningen.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-01-09 15:02

Jeg har hørt lidt om hvordan træningen foregår. bb1 står med en hundeproppistol, og når han skyder, så smider vagtlerne sig på ryggen hvorefter hunden apporterer til bb1.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-01-09 15:04

Rettelse:
Det var den 24. december 1942.

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 02-01-09 19:00

Da det er min eneste mulighed for at kommentere bb1's tråd "Hvem ved det" Ser jeg mig nødsaget til at lave et indlæg i min egen tråd......

Hele bb1's indlæg;
Citat
Da tip`et blev bedømt af andre end medlemmer af D.L.S. ( Det har de selv skrevet ) og D.L.S. medlemmer derfor ikke har haft lejlighed til, at kommentere det opligges det her igen - jeg skulle jo ikke gerne såre nogen.

Mit spørgsmål er: Hvem startet den debat ?
Hvad mener i om indholdet?
Det må jo være en der ved noget om den forening. Der har skrevet det. Jeg finder debatten interesant.

De første linier i bb1's indlæg
Citat
Da tip`et blev bedømt af andre end medlemmer af D.L.S. ( Det har de selv skrevet ) og D.L.S. medlemmer derfor ikke har haft lejlighed til, at kommentere det opligges det her igen - jeg skulle jo ikke gerne såre nogen.

Hvad har de selv skrevet???? At de er medlemmer af DJ ??? Eller ikke medlemmer DLS????
Medlem af husmoderforeningen???? Eller Løsnings beboerforening ?????

Hvad havde DLS medlemmer ikke mulighed for at kommentere?????

Anden del af bb1 indlæg..
Citat
Mit spørgsmål er: Hvem startet den debat ?
Hvad mener i om indholdet?
Det må jo være en der ved noget om den forening. Der har skrevet det. Jeg finder debatten interesant
.

Hvilken debat????
Vedr. indholdet???? Det er svært at kommentere på når man ikke ved hvadfor en debat det drejer sig om???

Sidste linie i citatet er eddermugme interessant læsning, da.
Hvilken forening er der en der skulle vide noget om????? DJ???? Jeg har alle sagsakter hvis du vil låne dem.....
Og tilsidst - men absolut ikke mindst...... Hvad debat finder du så interessant, bb1????

Forklar forklar vi afventer lyttende...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-01-09 19:33

Jeg fatter heller ikke en dyt af bb1 indlæg. Og jeg fatter heller ikke hvordan han kan udlede så meget af så lidt.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 03-01-09 09:36

I lige måde i `ne. Cirkus D.L.S. er det foreningens ny navn

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 03-01-09 13:28

Bb1 dog!!! Foreningerne hedder hhv DLS og DJ.

ØHHHH....bb1. En ting jeg ikke kan forstå.

Du skriver i et" læserbrev" i et andet forum (nu vil jeg ikke linke det op - men det er i forbindelse med din dårlige ryg..) at du rejser meget???
Du flyver sådan ca. 3 - 4 dage om ugen med overnatninger på div. hoteller.

Hvordan søren kan det så være, at i næsten alle indlæg du har her på KANDU skriver du, at du har vagt????

Sover du aldrig???......altså i ordet bogstaveligste forstand.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 03-01-09 15:03

Advarsel til Ceterpoint Pas på min dreng. Der er mere end en person i Danmark som hedder Bent Ballegaard. I alt din søgen på navnet har du måske set, at der er to hjemme sider og selvom vi næsten er naboer så er der altså tale om to forskellige personer.

Du skulle jo nødigt få endnu en sag på halsen

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 100 point
Dato : 03-01-09 15:26

Ja - for Pokker da. Det må vi huske. Bb1 hedder søreme Bent Ballegaard Knudsen, selv om han ikke skilter med det der "Nudsen".
Min faster, som bor i Løsning, kalder ham hverken bb1, Bent, Ballegaard eller Knudsen. Hun har et meget mere rammende udtryk om ham - som så mange andre i området.

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 03-01-09 16:17

Hej Knudsen. Igen forkert!!! jeg har ingen sag på halsen -og får ingen sag på halsen.
Og Knudsen, du ved det godt du spiller bare smart.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 03-01-09 17:54

Centerpoint Jeg var endnu engang venlig og flink-hvor imod du fortsætter med at være ubehøvlet, men gør endelig det jo stærkere står jeg, når vi mødes i retten og det gør vi jo uanset, hvad politiet finder fremtil. Det har du jo offentlig skrevet, at du har lovet dine venner.
Du er meget langt ude på dybt vand lige nu, så langt så end ikke jeg kan rede dig

Prøv at læs loven hvad den siger om udlægning af folks navne og brugen af dem - du er altså på den for du har udleveret en anden end mig!!!!!!

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 03-01-09 18:51

bb1 skrev;
Citat
Det har du jo offentlig skrevet, at du har lovet dine venner.

Find lige det frem hvor jeg har skrevet det.

bb1 skrev;
Citat
Du er meget langt ude på dybt vand lige nu, så langt så end ikke jeg kan rede dig

Du er svær at forstå Knudsen. Først laver du falsk anmeldelse imod mig.
Nu mener du, jeg er så langt ude at du ikke kan redde mig???

Hæææ.....Knudsen, var det ikke på tide du satte den madsherry tilbage hvor du tog den fra.

OG! bb1 skrev;
Citat
Prøv at læs loven hvad den siger om udlægning af folks navne og brugen af dem - du er altså på den for du har udleveret en anden end mig!!!!!!

Det skal du nok ikke bekymre dig så meget om Knudsen. Du har mere end rigeligt at se til med dine
injurier om mig.

Godkendelse af svar
Fra : centerpoint

Dato : 03-01-09 18:59

Tak for svaret Tonganeseren.