/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
TIP: Støt Wikipedia !!
Fra : Line99
Vist : 586 gange
10 point
Dato : 29-12-08 10:41

Jeg er MEGET glad for Wikipedia og de er åbenbart i økonomiske vanskeligheder og mangler bidragsydere.

Prøv at se her:::
http://wikimediafoundation.org/wiki/Donate/Now/da?utm_source=2008_wiki_is_there_meter&utm_medium=sitenotice&utm_campaign=fundraiser2008

Opfordrer hermed andre til at støtte hvis I har muligheden. Selv små beløb er velkomne

Hvad ville vi være uden fri adgang til viden ????

Godt nytår til alle

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-12-08 10:45

God ide at give os et spark bagi, ellers får jeg mig aldrig taget sammen (mon jeg gør det nu )
Godt nytår til dig også

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 29-12-08 10:48

O:V:N hvis man har muligheden kan man jo gøre det, jeg synes at Wikipedia er et fantastisk project så.... Jeg er selv blevet MEGET klogere af at læse der

Kommentar
Fra : RødeRæv

Dato : 29-12-08 11:42

Jo da - Wikipedia er da nok værd at støtte, så god som den er !

Kommentar
Fra : Tju-Bang

Dato : 29-12-08 12:23

Wikipedia er Fino - Support den !

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 29-12-08 12:43

Hyggeligt at I kom forbi

Kommentar
Fra : Lucia2008

Dato : 29-12-08 12:43

Jeg bruger Wikipedia tit - bør vel også støtte ...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-12-08 13:15

Vi har lige støttet, godt initiativ. Og en rigtig god side.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 29-12-08 13:35

Hvad har Wikimedia og Wikipedia med hinanden at gøre?

Kommentar
Fra : SloowPC

Dato : 29-12-08 14:08

# Støt Wiki #

Kommentar
Fra : RødeRæv

Dato : 29-12-08 14:24

Spademann er ellers mere pålidelig ...

http://spademanns.wikia.com/wiki/Danmark

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 10 point
Dato : 29-12-08 15:16

Citat
Jeg er MEGET glad for Wikipedia og de er åbenbart i økonomiske vanskeligheder og mangler bidragsydere.

Mon ikke de kan klare sig for de ca. 28 millioner dk. kr. de har samlet ind Ja jeg kan godt se at de mangler ca. 2 millioner dk.kr i at nå deres mål !!!!!!

http://da.wikipedia.org/wiki/Forside

http://wikimediafoundation.org/wiki/Donate/Letter/da?utm_source=2008_jimmy_letter_r&utm_medium=sitenotice&utm_campaign=fundraiser2008#appeal

http://wikimediafoundation.org/wiki/Donate/Questions/da#Hvordan_bruger_I_pengene.3F

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 29-12-08 20:52

ææææææææ v v v v det var godt nok lige en øjenåbner !!!!!!!! Jeg har kendt det så længe, at jeg glemte at spørge !!

Nu har vi jo ikke mulighed for at SLETTE et indslag, men jeg havde IKKE skrevet mit indslag hvis.... For ()(/##3%/(?=) !!

Dementi: Jeg har begået en fejl, dette tip skulle IKKE have været sendt !! Lige nu er jeg klar over at jeg overhovedet IKKE KENDER dem !!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-12-08 21:01

hvordan hulen kommer du ind på Wikipedia uden at ramme forsiden nå det står der så ikke mere, men det gjorde for en uge siden, det med opfordring til at støtte og deres mål,der er nu kun link den persolige appel

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-12-08 21:03

Hvad står der her ? Oversat til alimindelig dansk
Citat
For ()(/##3%/(?=) !!

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 29-12-08 22:48

Jeg kommer ind på wikipedia ved at søge på forskellige emner i søgemaskinens søgefelt; og nogle gange simpelthen ved at søge wikipedia 'emne' ! Når jeg så er inde, klikker jeg bare rundt eller søger videre i søgefeltet. Jeg kommer faktisk aldrig ind på forsiden.

Men jeg er godt nok rystet over at de har så mange penge!! Og at de er så store - jeg har simpelthen ikke tænkt mig om. Det bliver lidt ligesom med Google, det bliver måske for stort! Fandt bl.a. også dette link oversat til dansk: http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.wikipedia-watch.org/&sa=X&oi=translate&resnum=3&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dwikipedia%26start%3D10%26hl%3Dda%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:en-US:official%26hs%3D4Kk%26sa%3DN

Jeg har stadig ikke ændret en disse ved min holdning til " Hvad ville vi være uden fri adgang til viden ???? ", men et monopol lignende noget er måske også det modsatte ?!?! F.eks. er det herligt at der findes opensource og ikke kun Ms !!

På den 27'ende side så er bøger jo også dyre; viden er dyrt !! F.eks. koster en bog på 3 cm tykkelse i nypris let 500,-, så hvis man bare regner med 100,- per cm., så bliver det let skønsmæssigt til 10.000,- per løbende meter. Av min arm !!

Og uden vidende mennesker i et samfund er vi tilbage til stenalderen !! Sååååååå, den er ikke helt nem

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-03-09 21:11

Et lille pip her fra.

Wikipedia er fælles viden på godt og ondt - der nemlig, som jeg har forstået det, ingen kontrol på hvilken viden der deles, så desværre kan udokumenteret viden vist også finde plads.

Men ellers er jeg 100% enig med dig Line, om at dele viden.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-03-09 21:50

Line99 har vist glemt det gamle spørgsmål

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-03-09 09:05

Hø hø - det så jeg ikke og hvordan jeg lande på spørgsmålet aner jeg ikke.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 24-03-09 10:04

Nej hvor hyggeligt med besøgende
Nej ovn jeg har ikke glemt spørgsmålet, men indtil nu er der jo heller ikke andre der har skrevet,,,, såååå
Men det der skal gang i er jo selvfølgelig bl.a. en gang KILDEKRITIK. Og i den forbindelse har jeg faktisk prøvet at følge lidt med, og bl.a. er wikipedianerne, altså dem der skriver, selv sure over hvordan det kører. Men nu lukker ejg til ans, for så kan vi jo altid skrive lidt mere.

Takker foreløbig for al deltagelse, og en speciel tak til ans

Godkendelse af svar
Fra : Line99

Dato : 24-03-09 10:06

Tak for svaret ans.