/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Citationstegn i Word 2007.
Fra : cccf
Vist : 4696 gange
100 point
Dato : 29-12-08 09:46

Hvor er det i Word 2007 jeg kan bestemme hvordan citationstegnene skal se ud. ??

Kommentar
Fra : akle

Dato : 29-12-08 09:53

Så er det spændende hvad du mener; Citat.....tegn eller Cituations- (Situations-) tegn, eller et helt tredie?
MVH

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 29-12-08 10:00

"Hvilke tegn er det du mener" Er anførselstegn? "g"

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 29-12-08 10:02

Jeg mener nu at der kun er et tegn som kaldes for citationstegn.
Det er dette tegn jeg mener " Det kan skrives enkelt,dobbelt, for oven, og forneden, og så er der forskellige måder det kan vende på.
http://da.wikipedia.org/wiki/Citationstegn

Det er disse valg man må kunne bestemme i Word.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 29-12-08 10:04

De kaldes også for anførselstegn
undskuld.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 110 point
Dato : 29-12-08 10:43

I min version af Word er det under:

Funktioner" > "Autokorrektur" > "Autoformat under skrivning".

Mosebaek.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 29-12-08 11:14

På mit tastatur sidder det over 2 tallet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-12-08 11:35

Citat
hvordan citationstegnene skal se ud

Min "skolebog" siger det KUN kan se ud på EEN måde - nemlig 2 streger foroven før og efter citatet....

Og det sidder som nævnt over 2-tallet.... (Shift+2)

Sådan skrev jeg det også med blyant/kuglepen i skolen for 50 år siden.....

Det har aldrig givet "røde streger" i stilene/rettelserne......

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-12-08 11:43

Prøv at kigge her:
Indsæt > symbol > specialtegn.

Men resten af mulighederne, mener jeg ikke var i word.

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 29-12-08 11:47

Tak for svaret Mosebaek.
Man kan her kun vælge mellem (lige eller kryllede andførselstegn) men det er også godt nok.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-12-08 11:48

Alt + 0132 „ 22"

Men ellers har du mange i skrifttypen arial under symbol

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 29-12-08 11:49

Hvis jeg vælger (lige anførselstegn) bliver de jo også ens i begge sider af tekst.

Kommentar
Fra : goldin

Dato : 29-12-08 11:55

Klik på Microsoft Office Knappen -> Word Options -> proofing -> autocorrect options -> autoformat

Så kan du vælge mellem "straight qoutes" og "smart quotes". Jeg har den engelske version, og ved ikke helt hvad tingene hedder i den danske. Muligvis noget i denne retning:

Office-knap -> Word funktioner -> korrektur -> autokorrektur -> autoformat.