/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Skal købe puls-or
Fra : ryan1312
Vist : 739 gange
150 point
Dato : 29-12-08 09:20

hej jeg skal have købt mig et rigtig godt og nøjagtig puls-ur, men ved ikke hvilke det skal være. har kigget lidt på garmin 405 syntes den er fed og så er den med gps, men der er en der har bildt mig ind at polar laver nogle bedre puls-ure når det gælder måling af puls, ja der er polar de mest nøjagtige.

Så hvilken puls-ur skal jeg købe ???? Den skal kunne måle min puls meget nøjagtigt, skal kunne fortælle mig hvor mange kcal jeg bruger, ikke være for stor, så man også kan bruge den i hverdagen og til fest, og ja så er det jo bare en plus at den har gps og så lige en sidste ting den skal kunne lades op igen så batteriet ikke hele tiden skal skiftes

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 29-12-08 10:20

Jeg vil sige købe den med Gps, det der med puls måling og jeg skal komme efter dig, bliver man hurtigt træt af, men hvis enheden har Gps, så er der stadig lidt brugsnytte tilbage i stedet for den bare havner i bunden af en sort skuffe.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 29-12-08 10:29

ØØØØØØØØØØhhh ?????????

Spørgsmål
- Ubesvarede    4
- Besvarede    8
- Annullerede    11
- Slettede    0
Ialt    23

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 29-12-08 19:46

hva hvis jeg skal have et ur som måler min nøjagtige puls og og så min kcal forbrug så længe jeg går med pulsuret og brystbældet på. Hvilken ur skal jeg så vælge ???

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 29-12-08 22:52

Køb et sulur, det tæller kun de lyse timer

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 29-12-08 22:53

sulur = solur

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 30-12-08 10:02

hva mener du med det tæller kun de lyse timer???

Accepteret svar
Fra : pedroso

Modtaget 150 point
Dato : 30-12-08 14:53

Pulsmålingen afhænger mere af den strop du har om brystet end uret. Her er både Polars og Garmins stropper ganske udmærkede.

Polars ure var tidligere for de mest seriøse. Men på det seneste er andre gode ure kommet til, bl.a. Garmin og Suunto.

Jeg vil lige advare om Garmin 405'eren, hvor den trykfølsomme ring har det med at blive påvirket af fugt. De fleste slår den fra.

GPS er fint nok, men måler ikke korrekt når du f.eks. er i en skov eller mellem høje bygninger (ok, nok ikke det store problem i dk..). Jeg løber selv med fodmåler som er lige så præcis, billigere, og mere nøjagtig når du skal have en fartmåling. Husk også at GPS koster strøm, så disse ure skal oplades typisk hver dag. Med mindre de er eksterne, som på Polar 800.

Det afhænger jo lidt af hvad du vil give. Men skal du bruge et ur til kun at løbe med, med GPS så er Garmin 305 klart bedste bud.

Polar RS200SD med en S1 fodmåler koster nogenlunde det samme, og er et ur du også kan gå med til daglig. Den løber jeg selv med lige nu.

De dyrere Polar ure synes jeg ikke giver valuta for pengene. S2 fodmåleren er mindre, hvilket jeg godt kunne bruge, men jeg gider ikke betale så meget for det.

Suunto har ikke helt de samme funktioner som f.eks. Garmin 305, men T4 skulle være ok, kender en der har en sådan.

Jeg kommer lige til at tænke på om du skal bruge kontinuert pulsmåling. For så skal du have en Garmin 305, Polar 400 eller højere, eller Suunto T6. Og så koster det jo også lidt mere. Spørger du mig så er det gejl...

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 30-12-08 15:04

Nå nu så jeg lige det med hverdag og til fest.

Så skal du ikke købe en Garmin 305.

Garmin 405 er ok, men er stadig lidt stor og klodset ifht. f.eks. Polar og Suunto.

Garmin 50 vil du måske falde over, hold dig fra den, displayet er dårligt.

Mit bud er Polar RS200 med/uden fodmåler. Men har du flere penge så Polar RS800, så kan du kigge på pulskurver når du har trænet Der er iøvrigt en helt ny Polar model, FT80, den kender jeg ikke, men den kan vel også være ok. Den er dyr...

Det med kcal kan alle dem jeg har nævnt.

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 30-12-08 18:59

ok me garmin 405 koster næsten der samme som polar rs400, men rs200 lyder som rimlig bud, men hvad er det polar rs400 kan mere end rs200éren???

Og hva bruger man kontinuert pulsmåling til ????

jeg forlanger bare at uret skal kunne måle min puls og så bippe hvis jeg løber for langsom eller for hurtig (i hved hvad jeg mener) skal kunne måle min kcal over en hel dag (ja skal nok gå med brystbældet på) skal kunne bruges som alm. ur, gerne med genopladelige batterier, og holde strømmen længe (for nye batterier er sikkert dyre), det med gps er ikke så vigtigt men kunne sikkert være sjove, men tror ikke man bruger det så meget. og så ville jeg gerne have at den måske havde indbygget træner/coast som kan presse en lidt mere. og så skal den kunne overføre data til min pc så jeg kan sidde og se om der er fremgang

P.S skal lige siges at jeg har en ipod + nike som måler min distance...

Håber jeg fik det hele med...

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 31-12-08 11:15

Prøv at kigge lidt her, det er en umærket beskrivelse af Polar urene:

www.exerciseequipmentexpert.com/heart-rate-monitor-reviews.html

Jeg kan ikke rigtig se den store forskel på RS200 og RS400. Jo den har kontinuert måling, hvilket betyder at du kan se en kurve over dit forløb (puls, fart) målt pr. 1, 5, 15 eller 60 sek. Hvad bruger man det til? Tjah, jeg bruger det ikke, men en kammerat synes det er sjovt at se hvordan hans løb har været, så han kan planlægge lidt bedre næste gang.

I RS200 kan du i princippet sætte uret til at tage en mellemtid for f.eks. hver 30 sek, så har du max-gennemsnit for fart og puls for hver mellemtid. Kurven må du så selv lave

Det med puls- og fart alarm kan Polar urene, og sikkert også Garmin.

Jeg vil lige sige at data overførslen ikke er helt så fejlfrit for RS200 som 400 og 800, det kan lade sig gøre, det foregår med noget lyd. Jeg har rodet lidt med det, og ok, det er da lettere end at sidde og taste ind. Men jeg vil foreslå dig at kigge på RS400 eller 800 så, for her er det med infrarød.

Mht. GPS så har Garmin 405 det indbygget. Du kan få det til RS800, her er det separat, hvilket jo er smart da det ikke trækker på urets batteri. Fodmåler kan du få til dem allesammen. Her er RS200 og RS400 måleren lidt større og mere klodset end de dyrere ure.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 11-01-09 20:33

Hej ryan, synes du ikke du har fået et svar? Hvis ikke, hvad er det så du mangler? FT40 eller FT60 blev vi vist enige om - afhængigt af din pengepung.

Godkendelse af svar
Fra : ryan1312

Dato : 26-01-09 15:27

Tak for svaret pedroso.