/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
EXTRA BADEVÆRELSE
Fra : nord47
Vist : 678 gange
100 point
Dato : 29-12-08 06:47

HEJ
GODT NYTÅR
JEG VIL HAVE ET EXTRA BADEVÆRELSE I SOMMERHUS,VIL EN VANDVARMER KUNNE TRÆKKE BEGGE BAD SAMTIDIG,DET ER EN 35 L. VANDVARMER

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 29-12-08 07:17

hvis det kun er til håndvasken kan den godt , men er der bruser kan den ikke , den har sikkert svært ved at trække et brusebad allerede nu , så der skal ikke ret meget mere til før den slet ikke kan følge med

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-12-08 10:09

Nej, det ka' den ikke..ikke hvis der skal bruges varmt vand begge steder på samme tid.

Min mening er, at en 35 liter vandvarmer i forvejen er for lille til at bruge i et bad (bruser)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-12-08 10:40

Enig mod Dova. 35 liter er klart i underkanten til et brusebad. Og meget klart for lidt hvis der er lidt rør (afstand) og flere tapsteder.

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 29-12-08 14:42

Tak til alle
jeg vil sætter en extra vandvarmer op.
men skal der trække rør uden om ekst. vandvarmer da de ellers vil køre begge to,når man bruger vand ??
Der kun en væg imellem badene.
Spørg jeg dumt ??
Jeg vil bruge aut. vvs,dette er kun for at danne mig en pris af arbejde

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-12-08 15:11

De kan godt dele sikkerhedsarmatur, omend det vil være temmelig begrænset hvad et sådan koster. Du skal have en koldt vandsforsyning (den kan de to beholdere dele), og så selvfølgelig det varme vand frem.

En god spjældmontør laver dette på en formiddag. Små 1600 kr + moms + beholder + armatur og sikkerhedsarmatur + lidt små stumper.

Accepteret svar
Fra : jomfruane

Modtaget 100 point
Dato : 29-12-08 16:43

Hvad med at sætte en større op?
Umiddelbart virker det ikke energirigtigt at køre med to. Prøv at få lavvet nogen beregninger - også på prisen.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 29-12-08 21:01

Hvis det er et sted hvor der ikke er kalk i vandet, går det fint med en 30 liters vandvarmer. Den skal bare op på 80-90 grader og have en termostatblander. Det har gået fint i mit sommerhus. Det kræver dels, at bruserne er vandsparende, dels at der ikke er for mange teenagepiger i familien og endelig, at der ikke er nogen i nærheden, som vasker op under løbende varmtvandshane.
mvh
pbp
Øvkæj - det forudsætter, at der ikke er i alt 8 - 10 personer, der vil bade inden for et par timer!!
Men mine sikringer er ikke til det helt store.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-12-08 11:01

Umiddelbart kan jeg nu også bedst lide Jomfruane's forslag. En ny 60 eller 80 liters vil være noget rarere. Umiddelbart vil det også være noget mere simpelt installationsmæssigt (hvis ellers der er plads).

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 30-12-08 14:06

Tak for svarene !!!
Ja, det er pladsen det knibe med.Kunne jeg sætte en 30 l. op(der er plads)og lukke for den når den ikke bruge da vi kun er 2,men når børn og børnebørn er der er vi 8,vil det kunne gå ??

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-12-08 15:39

Det kunne man lave så det var muligt, men lyder bøvlet. Driftmæssigt er det ikke nogen speciel fordel.

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 30-12-08 17:55

HEJ
Ja, jeg tror også på JOMFRUANE's IDE' OM EN NY 60 L. og få rørene længere ned til den ny vandvarmer,så er der plads, også indstallationen vil bliver nemmere kan jeg se.

TAK TIL ALLE,OG GODT NYTÅR

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 31-12-08 13:37

så skal du bare give dem deres points!

Godkendelse af svar
Fra : nord47

Dato : 31-12-08 14:20

Tak for svaret jomfruane.