/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Surround Sound
Fra : bpedersen
Vist : 490 gange
100 point
Dato : 28-12-08 22:53

Hej. Ja så blev mit anlæg for gammel og jeg skal have et nyt.

Jeg havde egentlig kigge på bose lifstyel 18, men det er meget dyr.
Nu har jeg så fundet et tilbud fra ekspert på et
HARMAN CINEFORTUNE 7BQ HOMECIN

* 100 Watt aktiv subwoofer
* Dolby Pro Logic II
* DVD-opskalering til 720p
* Afspiller CD. DVD, MP3, JPEG, WMA & DivX

tilbud 6500 kr.

Er der nogen der har erfaring med dette anlæg og mærke

Et andet alternativ kunne være
en DENON AVR-1708 reciver med nogle højtaler.

Hvad syntes i??

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-12-08 23:01

Ser lidt sølle ud, og experts side udmærker sig ved fuldstændig at være barberet for data.

Har du hørt det? Hvordan lyder det?

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 60 point
Dato : 28-12-08 23:04

denon'en ligner noget rigtigt! Har faktisk selv ledt efter en fornuftig 5.1 pre-amp. Måske skulle jeg købe mig sådan en!

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 28-12-08 23:13

Jeg har ikke hørt det endnu, det skal jeg i morgen. Det var bare for at høre om der var nogen der kendte mærket.

Er Denon'en en god reciver?
Jeg kunne evt købe den og så et sæt bose højtaler.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-12-08 23:25

Det kunne du. Men som udgangspunkt er jeg lidt mere end mistroisk overfor Bose. Bose har haft en lang tradition for at lave latterlig dårlige surround produkter i den lavere prisende og så lænet sig op af mærkets kvaliteter i den dyre ende. Men derfor ikke sagt at det er ringe i dag. Men i de glade Pro-logic dage lancerede de det argeste lort, med et fint skilt på (og et uforholdmæssig alt for stort prisskilt)

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 28-12-08 23:38

jeg har hørt bose og syntes egentlig godt om lyden. jeg kan god lide at højtalerne er så små, jeg har endnu ikke fundet nogen som laver så små højtaler med så god en lyd.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-12-08 00:12

De gode af dem jeg har lagt øre til har klart været fine, men i low budget enden har jeg godt nok hørt noget skrammel der hørte hjemme på Bilka de billige hylder med et prismærke på en fjerdedel.

Rodede lige på Klubbens hjemmeside og sad og savlede lidt over Nad'en (er håbløs forelsket i Nad og den glade ejer af vistnok 4 - 5 gamle forstærkere og en enkelt CD (som jeg ikke ved om den duer). Men anyway, tror jeg at jeg vil besøge Klubben og lytte på en NAD. Højttalere vil det nok være uklogt af mig at købe (kæresten), har vist så rigeligt. Såøhhh hvis jeg gør det, får du en anmeldelse.

Godkendelse af svar
Fra : bpedersen

Dato : 29-12-08 23:31

Tak for svaret 3773.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-12-08 10:19

Så kom min fine Nad op at køre.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-01-09 15:23

NAD 754. Formidabelt pondus i lyden. Opkoblet med optisk kabel fra DVD og coax fra Sat boks. Fin dekoder, masser af muligheder. CV's den store center. Kører uden dynamikbegrænsning. Cutter baghøjttalerne under 80 hz. En push pull 2 x15" sub. Giver formidabel lydoplevelse på f. eks. Die Hard 4.

Spiller rigtig lækker som stereo. Klart bedre end den gamle Marantz. Dejligt at komme tilbage til NAD-lyden igen. Er varmere og mere magtfuld, end f. eks Denon.

Meget anbefalelsesværdig.

Vejledningen er dog noget rod. Men er ved at hitte rede på fjernbetjeningen.