/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Microsoft word
Fra : michael30
Vist : 528 gange
200 point
Dato : 28-12-08 20:45

Jeg har på min bærbar lagt microsoft XP ind, med når jeg skal åbne dokumenter, vil den kun åbne i microsoft office home and student 2007.
Hvordan kan jeg slå microsoft office home and student 2007 fra og får slået microsoft XP til, så jeg kan bruge dette?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 28-12-08 20:52

Microsoft XP er et operativ system, hvorimod officepakken er beregnet til at åbne word-dokumenter.

Så prøv igen, at beskrive dit problem.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 28-12-08 20:53

Hvis du vil bruge Officepakken XP, tror jeg du bliver nødsaget til at afinstallere den version der hedder 2007 i Tilføj/Fjern - det gjorde jeg i alt fald!

Clou

Kommentar
Fra : michael30

Dato : 28-12-08 21:01

Jeg mener microsoft officepakke XP

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-08 21:08

Du har IKKE 2 officepakker på komputeren med mindre du direkte har "fusket" med installationen....

Det KAN lade sig gøre, men ikke uden at opdage under installationen.....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-12-08 21:21

Hvordan har du fået Office 2007?

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 210 point
Dato : 28-12-08 21:42

Hvad er problemet med at åbne dokumenter i det tekstbehandlingsprogram man nu engang har installeret ??

Højreklik på et af Dine dokumenter, vælg "Åbn med", i boksen vælger Du så det program dokumenterne skal åbnes med. Husk at sætte flueben i det dertil beregnede sted hvis dokumenter fremover skal åbnes på samme måde.

Office 2007-dokumenter + Excel har (fanden stå i Microsoft) et par konverteringssproblemer med tidligere versioner, men det omgår man bare ved at gemme i Office 2003-format, så kan andre også se det hele.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 28-12-08 21:44

Kan fortælle at hvis computeren er "født" med office 2007 er det sikkert en prøveversion som holder op med at fungere efter 60 dage.

Jo, man kan godt have 2 officepakker på computeren samme tid, hvis man er "kommet til" at svare JA da man på et tidspunkt bliver spurgt om man vil gøre et eller andet - husker det ikke mere, for det var det jeg selv gjorde

Clou

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-08 21:51

Citat
Jo, man kan godt have 2 officepakker på computeren samme tid, hvis man er "kommet til" at svare JA da man på et tidspunkt bliver spurgt om man vil gøre et eller andet - husker det ikke mere, for det var det jeg selv gjorde

Det var sådan set også det jeg sagde

Men man er som sagt blevet advaret da de skal installeres i andre biblioteker end den foreslår automatisk.....

Jeg tror noget helt andet er sket....

Du har en komputer hvor Office 2007 er preinstalleret - derefter har du forsøgt at installere en ældre office - og den er slet ikke blevet installeret (bortset fra de ting der ikke er i 2007eren) - derfor er det 2007 der åbner dine dokumenter

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 28-12-08 21:58

kan man tænke sig at du skal have højreklikket på din fil og lavet om på din "åbnes med___"
Der kan man jo bestemme hvad der skal være standard program for den bestemte fil..............

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-12-08 22:03

Netop hvad jeg skrev, nielsjs

Kommentar
Fra : michael30

Dato : 29-12-08 08:19

Til refi
Der er ikke "fusket" da der blev installeret officepakke.
For der var en demo version microsoft 2007 der var installeret fra forhandler, og XP havde jeg selv som jeg har installeret.
Og den XP jeg har installeret virker, for når jeg åbner mit word i XP, så virker det, men hvis jeg så har et dokumenet liggende, som jeg vil åbne, åbner den i 2007 udgave.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-12-08 10:32

SLET office 2007 - den udløber alligevel efter 60 dage hvis ikke du vil købe den......

Og vil du det er der ingen grund til den anden officepakke....

Godkendelse af svar
Fra : michael30

Dato : 29-01-09 09:41

Tak for svaret LuffeA.