/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Ny PS2 vil ikke læse nye spil
Fra : she79
Vist : 537 gange
75 point
Dato : 28-12-08 17:15

Hej.

Min søn har fået en playstation 2 i julegave. Og nogle nye spil dertil. Men den vil kun læse spillene ca hver 4. gang vi sætter dem i maskinen. Det virker som om hullet i discene er for smalle i diameter til at kunne sættes rigtigt i maskinen. Der er tre tapper, som skal holde discen på plads gennem hullet i midten - men det virker som om discene ikke kan klikkes rigtig i eller som om de "hopper" op igen (svært at forklare - håber I forstår, hvad jeg mener). Når dette sker kommer der besked om, at der ingen data er på discene. Men andre gange (ca hver 4. gang) kan den fint læse discene. Det drejer sig om 4-5 ps2 spil. Vi har 2 PS1 spil, dem har der endnu ikke været problemer med.

Nogen her der ved, hvad det kan skyldes???

Vi var i dag i Kvickly, hvor den er købt - og de kunne ikke forstå problemet, men vil sende den til reperation, men det kan først ske efter den 15. januar, så vi har fået maskinen med hjem igen og skal så aflevere den tilbage den 15. januar, hvorefter de sender den til reperation. Men kan det passe, at de må vente så længe med at sende den til rep. - SELVOM det er jul????

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-12-08 18:46

Jeg vil også tro at der er noget galt med maskinen, så bare aflever den til reparation.

Kommentar
Fra : she79

Dato : 28-12-08 19:00

Ja, det ender det nok også med. Men kan det passe at det er indene for rimelig tid, hvis de først sender den til rep. efter den 15. januar og derefter går der jo x antal dage/uger før den er tilbage?

Kommentar
Fra : ara

Dato : 28-12-08 22:58

Det er utrolig dårlig kundeservice.

Dette skal du ikke finde dig i?

Jeg købte et tv i Kvickly for 2 år siden. Det gik i stykker efter 3 uger.
Det blev så indleveret til rep i butikken.
Gæt engang. Da der var gået 7 uger var tv'et stadig ikke kommet retur.

Jeg skrev et brev til varehuschefen, at jeg ville klage til forbrugerrådet og at han lige skulle
kvittere på brevet, hvorefter brevet ville blive sendt til FR.
Tænk sig. Jeg blev med det samme tilbudt pengene tilbage.

Håber du har held med at få den byttet hurtigt.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 29-12-08 16:59

Har du mulighed for at tage nogen billeder tæt på af tapperne både uden disc og med disc så kan det være vi kan se om det er noget som er knækket eller noget.

Men umiddeltbart lyder det bare som om discne ikke bliver sat ordentligt i fordi de skal jo sidde rigtigt i hak eller kan discen sidde skævt så den ikke kan læses ordentligt.
Sørg for at trykke ordentligt ned på discen lige rundt om hullet så den siger 3 klik lyde.

Og hvis du sender den til rep og de ikke finder nogen fejl så vil de sikkert have nogen penge så sørg lige for at vær sikker på det nu også er den der er fejl med.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-12-08 07:59

ville gå ned i butikken og fortælle dem at købe loven foreskriver at en rep. af produktet skal ske “inden rimelig tid”. det er ikke rimeligt at de først sender den efter 2 uger ville bede om at tale med varehuschefen så er der sikkert en god chance for at få en ny eller pengene tilbage