/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Blinklys relæ.
Fra : Holst-Hansen
Vist : 3743 gange
500 point
Dato : 28-12-08 13:23

Hejsa..

Jeg er ved at lave strøm på en gammel traktor, og har derfor brug for lidt genereelt hjælp. Jeg har et blinklys relæ hvor der er en klemme 31 og en klemme 49 og en 49A oppe i blinklys kontakten er der konstant strøm og så er der selvfølgelig en ledning til Højere og en til Venstre. Er der nogle der lige umildbart ved hvordan det skal kobles sammen og om der findes nogle side på nettet hvor man kan finde svar på sådanne spørgsmål. Det skal lige siges at der er stel i lygterne.

Håber at der er nogle der kan hjælpe mig videre...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-08 14:14

Klemme 31 = Stel
Klemme 49 = 12V
Klemme 49a = 12V ud (12V interval)

så 49A må være til blinkkontakten

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 510 point
Dato : 28-12-08 14:16

Ellers prøv selv at kigge lidt videre - på tysk findes en del sider om klemnumrene....

http://www.google.dk/search?hl=da&rls=GGLJ%2CGGLJ%3A2008-30%2CGGLJ%3Ada&q=klemme+49+49a&btnG=S%C3%B8g&meta=lr%3Dlang_de

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-12-08 16:53

49a er til midter ben på din blinkerkontakt. Da de 2 øvrige afgange fra blinkerkontakten går direkte til dine blinklys.
vh Ben

Godkendelse af svar
Fra : Holst-Hansen

Dato : 13-01-09 18:43

Tak for svaret refi. Det blinker nu som aldrig før

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-09 18:59

Selv tak....