/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Cover og Labelssoftware
Fra : Sandvad261
Vist : 783 gange
100 point
Dato : 28-12-08 13:03

Nu må jeg igen læne mig op af jer, igen for at følge vejen til total frigørelse af min Windowsmaskine.
Jeg efterlyser denne gang et program som bare er godt til både at lave CD/DVD labels, samt Cover til DVD boksen.
Jeg har en ide om, at der må kunne findes et program til cover, der selv retter billedet ind, så det passer, også i ryggen, så Teksten står flot.
Til DVD / CD labels, skal der selvfølgelig være forskellige muligheder for både tekst og billed.
Jeg kører nu med det PC program ( på min XP ) der hedder noget i retning af SURETHING, og det er faktisk ret god men er kun til labels.
Som jeg før har skrevet, ingen skal arbejde gratis, og heller ikke for mig, det gør jeg nemlig heller ikke, så programmet i kunne anbefale, må godt koste nogle kroner, GULD kan jo alså også købes for dyrt.

Hej med jer og god vind

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-12-08 13:13
Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 28-12-08 13:19

Undercoverxp er et fantastisks program til at laver cover til cd/dvd,kan også lave labels og retter selv billed in så den passer til cd/dvd
Og det bedste af det hele,er at den er ganske GRATIS og på Dansk

http://www.undercoverxp.tk/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-08 13:20

De fleste gode DVDbrænderprogrammer har da noget sådant INDBYGGET

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 28-12-08 13:49

Det program jeg efterlyser, skal være til MAC...............

Accepteret svar
Fra : UlrikB

Modtaget 100 point
Dato : 28-12-08 20:42

Så vidt jeg lige husker har du tidligere oplyst at du har anskaffet programmet "Toast Titanium". Som en del af den programpakke findes "Disc Cover", der netop har de funktioner du efterspørger.

Selv foretrækker jeg Adobe CS 4 til den slags opgaver. De fleste DVD-fabrikanter levere gratis de nødvendige skabeloner til design af både omslag og disk. Kik f.eks. her:
http://mhmedia.web19.dandomain.dk/default.asp?MenuId=M_8

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 28-12-08 21:15

Det er rigtigt UlrikB
Jeg har købt Toast, men jeg har noget svært ved at komme igang med det, jeg har rodet noget i coverdelen, men jeg kan ikke lide denne del af programmet.
Jeg er til gengæld faldet over et program der hedder DiskLabel, det ser ret godt ud, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan jeg får /finder fuld face hedder skiven vist, det er den der har det lille hul, men finder jeg den, kunne jeg godt finde på at købe dette program, for det kan klare det hele, også de små visitkort cd.

Hilsen Jens

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 28-12-08 21:56

Du kunne måske også have glæde af at kikke på "DesignPro" fra Avery. Det er selvfølgelig mest interessant hvis du benytter Avery print media men kan også anvendes uden. Du kan finde det her:
http://www.avery.dk/dk1/downloads/macdesignpro.jsp

Det er gratis, når blot du registrere dig på Averys website.

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 19-01-09 23:32

Tak for svaret UlrikB.
Det tog sin tid for mig at bestemme mig, men jeg valgte dit svar fordi, at det gav mig et spark til at komme igang med TOAST.

God vind