/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Rollon
Fra : Fynboerne
Vist : 3925 gange
100 point
Dato : 28-12-08 12:38

Min svigermor på 86 bruger rollon. De kan ikke købes mere i forretninger, jeg kan ikke finde dem. Er der nogen der ved, hvor de kan købes, hvis de stadig, er at finde nogen steder?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-12-08 12:40

rollon ? ?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 28-12-08 12:43

Du kan købe en roll-on her http://www.butikfemina.dk/page141.html

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-12-08 12:44

Er det en deo du tænker på ???? mærke ???? eller hvad er det ????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-12-08 12:45

Ja der er flere typer af roll-on

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-12-08 12:47

Ja dem kan du da køber i næsten alle forretninger.
Jeg køber min i brugsen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-12-08 12:48
Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 28-12-08 12:49

Ja jeg gætter nu på, at det er sådan en hofteholder sag - som jeg har linket til

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-12-08 12:58

Ikke en rollator ?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 28-12-08 14:42

Citat
Ja jeg gætter nu på, at det er sådan en hofteholder sag - som jeg har linket til

Det er jeg nu også ganske sikker på HelleBirgitte.
Man skal være lidt ældre for at vide hvad en Roll-oner for noget

Kommentar
Fra : akle

Dato : 28-12-08 14:53

Roll-on er en deodorant, en buttet flaskelignende sag, monteret med en "rullende kugle" i åbningen. Denne bruges under armene, hvorpå deodoranten påføres og derved forhindrer svedlugt, da porerne lukkes. Vi bruger også Roll-on, og køber det i Tyskland.
Tror næppe en 86 årig dame bruger denslags hofteholder der var forholdsvis korte og bestod af elastik-agtig stramt stof med 4 stropper til at holde strømper oppe. De blev ikke kaldet for korset, da disse erfuld af afstivend spiraler, er høje og består af kraftigt stof for at "holde på formen (dellerne)".
Mener bestem Roll-On findes i flere danske forretninger, bl.a. i Matas.
Benævnelsen er nok ikke Roll-On mere, snarere Deodorant med kugleeller til at rulle på.
MVH Akle

Kommentar
Fra : akle

Dato : 28-12-08 14:59

Forøvrigt 'fynboerne' - du må da kunne spørge din svigermor om hun mener en hofteholder eller en deodorant, så du får klar besked, og kan søge i den rette forretning
MVH Akle

Kommentar
Fra : iah

Dato : 28-12-08 15:45

Citat
Benævnelsen er nok ikke Roll-On mere

Klogeåge hvis du gør dig den ulejlighed at klikke på HelleBirgittes link, vil du se de stadig hedder Roll-on!

En anden sag er der også findes Deodoranter i Roll-on flasker...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-08 16:24

HVORNÅR lærer "folk" at blive - blot nogle FÅ minutter - ved det spørgsmål de har stillet

Der er næsten altid nogle tind der skal præciseres - og det kommer så 2 dage efter andre har glemt alt om hvad de egentlig svarede på

Kommentar
Fra : akle

Dato : 28-12-08 16:26

Det var nu deodoranten, jeg mente! Hvis du nærlæser ordentlig! aha iha! resten af det kloge var nok lidt i ironi.
... deodorant med kugle ...
MVH Akle

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 29-12-08 09:26

Hej.
Den rollon min svigermor skal bruge, er en slags strømpeholder, og samtidig er det en en hofteholder. Den skal ikke være med hægter, til at lukke med.
Jeg kan godt se, at der er misforståelser med, hvad en rollon er, men nu skulle det ikke være til at tage fejl af.
Til HelleBirgitte:
Den der er link til, er ikke en jeg kan bruge, da der er hægter på den model.

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 100 point
Dato : 29-12-08 09:45

Ok så var jeg da på rette spor

Jeg tror, du skal prøve at kigge på de gule sider - under Lingeri - dernæst kan du jo så ringe til de forretninger, der er i din nærhed - held og lykke med projektet

http://www.degulesider.dk/vbw/super/resultat.do?twoFieldName=lingeri&twoFieldAddr=fyn&rb=0&x=9&y=4

Kommentar
Fra : akle

Dato : 29-12-08 09:50

Den der kan ses på linket, er heller ingen Roll-On, netop fordi den er med hægter.
Tror ikke den klassiske udgave findes mere.
Sorry!
MVH Akle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-08 11:45

Mon det så ikke nærmere er en hofteholder/strømpeholder, din svigermor ønsker sig??

http://www.netlingeri.dk/Triumph-Delicate-Temptation-S-407669.aspx?utm_source=Kelkoo&utm_medium=cpc&utm_content=productlinks

Ellers tror jeg nu det godt kan være et korset, som jeg nævnte den 28.12 kl. 12.48??

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 29-12-08 13:10

Det er heller ikke en hofteholder hun mangler. Det er det, som kaldes en rollon, men den er nok ikke at skaffe mere.
Jeg har prøvet i forretninger, men uden held, de siger, at den er udgået af handlen, men havde håbet, at jeg denne vej, kunne være heldig, at en af "kandu´s" bruger, viste et sted, hvor de havde nogle liggende.
Kan være jeg bare skal opgive, at finde sådan en.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-08 14:19

Citat
Den rollon min svigermor skal bruge, er en slags strømpeholder, og samtidig er det en en hofteholder. Den skal ikke være med hægter, til at lukke med.

Undskyld jeg er tungnem, men jeg forstår det ikke

en slags strømpeholder = uden hægter, hvordan får man så strømperne til at sidde fast?

Eller er der "stropper" til at hægte strømperne fast med, men ingen hægter til at lukke selve roll on' med??

Hvis den kun går fra navlen og ned og har hægter til strømperne, er det en hofteholder

Prøv at kikke på dette link, ca midt på siden

http://girdlebound.com/store/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=GVG&Category_Code=bpg

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 29-12-08 15:22

Nåååååh nu ved jeg hvad det er du søger, tror jeg nok

Kan huske tilbage i 60erne sådan en sag, der kunne fås både med og uden strømpebånd

Citat
Roll-on (se Fig. 186) er et elastikbælte af rundstrikket tricotelastikstof og er udelukkende beregnet for slanke damer, men er ikke så anvendelig til sport, da den hindrer benenes bevægelser og kryber op, når den ikke er fastgjort ved strømpebåndene. Roll-on røber i navnet, at den skal rulles på; den rulles sammen som en strømpe op til taillen og trækkes derefter på plads

http://haabet.dk/patent/Textilbogen/index.html

Men hvis den er udgået af handlen, kan du måske selv sy en - prøv at kigge på biblioteket, der er mange bøger og blade med undertøjsmønstre

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-08 15:53

HelleBirgitte,..Fynboerne er vist ude og bytte gaver, så vi må prøve at klare os selv

Den der nr 186, der kan strømperne da ikke sidde fast

Jo mere jeg søger, jo mere forvirret bliver jeg, kunne vi da bare få en udførlig forklaring... evt et billede af svigermor iført "genstanden" så vi bedre kunne danne os et indtryk

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 29-12-08 16:00

He he Nordsted vi må vist nøjes med billeder på nethinden. Nej strømperne kunne ikke sidde fast på den model, men som jeg skrev, kunne man også få dem med strømpebånd (altså sådan nogle med en knaplukning til nylonstrømper, a la dem der er på hofteholdere). Den type på billedet var vist kun til at "holde maven inde"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-08 16:07

Godt de er blevet brændt på bålet

Hvis det er til at holde maven inden, findes der da heldigvis behageligere modeller i de der -Panties - idag, og så et par strømpebukser udenpå, eller selvsiddende nyloner

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 29-12-08 16:13

Ja mon ikke - heldigvis var strømpebukser opfundet, da jeg var ung, men jeg kan huske min mor brugte en roll-on, velsagtens både som strømpeholder og for at holde formen - selvom hun er og var en slank dame
Ja de der selvsiddende er flotte - men jeg kan altså ikke holde dem oppe - måske fordi mine lår er for slanke

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-12-08 19:45

Ved den 95-årige kvindes fødselsdag ville hun overraske sine gæster, hun blev oppe på sit værelse indtil alle gæsterne var samledes nede i forstuen og kom så spankulerende ned af trappen i evakostume, ingen tog notits af det, bortset fra et par damer.

-Hvad i alverden er det for noget tøj hun har på ?

-Aner det ikke, men det trænger ihvertfald til at blive strøget.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-08 19:56

Citat
Ja de der selvsiddende er flotte - men jeg kan altså ikke holde dem oppe - måske fordi mine lår er for slanke

Eller også har du lige smurt creme på, så gummielastikken ikke sidder godt nok?

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 31-12-08 12:59

Hej Nordsted1.

Den side, jeg fik linket til, har noget af det jeg søgte, men hun vil ikke have den så høj, hun er meget kritisk, eller kan vi sige kunstig, det skal være som det plejer.
Den må kun gå fra livet og ned til hvor lårene begynder, der skal strømpeholderne sidde. Den skal helst være hudfarvet og uden blonder.
Godt nytår

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-12-08 13:15

Måske kan man finde det ønskede i tøjkollagen fra "Matador"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-12-08 15:45

Citat
Den må kun gå fra livet og ned til hvor lårene begynder
= hofteholder??

Citat
Den skal helst være hudfarvet og uden blonder.

Der har forretningerne ret, de er ikke til at finde

Prøv lige at se om den røde model ikke kunne bruges.... svigermor, nå da opgraderes til en anden farve

Godkendelse af svar
Fra : Fynboerne

Dato : 28-01-09 07:18

Tak for svaret HelleBirgitte.
Efter megen søgen, har jeg fundet en trikotageforretning i Odense der havde en roll-on. Indehaveren er over 90 år og passer selv forretningen, flot klaret.
Det var rester hun havde af roll-on og hofteholder, hun fortalte, at de kunne ikke fremskaffes mere.
Nu er min svigermor glad.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 28-01-09 07:37

Hej Fynboerne

Der var du og svigermor da heldige - du må hellere et par stykker - for så heldig er man vist kun en gang

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 28-01-09 07:38

du må hellere et par stykker = du må hellere købe et par stykker