/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
køb af brugt bil
Fra : piaskov
Vist : 769 gange
200 point
Dato : 28-12-08 10:24

Hej herinde.
Jeg sidder og kigger på nettet efter en brugt bil.
Vi faldt over en Audi A4 2,6
Vi undre os meget over prisen 15.000 kr.

Der står i salgspapirerne at der er svenske papirer på bilen men prisen er med afgift ??
Jeg er i tvivl om hvordan det skal forstås ??
Skal jeg betale afgift eller hvad ???

Har det noget med årgangen på bilen at gøre , den er fra 1995 ??

Håber på lidt hjælp fra jer .

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 28-12-08 10:53

Hvis det er den på Bilbasen, og fra en forhandler i Harboøre, så står der jo højt og tydeligt at prisen er UDEN afgift, hvilket betyder at DU skal betale den danske afgift (og moms) oveni !

Et sted på skat.dk kan du finde et bud på hvor meget denne afgift er på.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-12-08 12:03

Det må være denne annonce du har set

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57824747

Efter "Pris kr. 15.000" er der et ikon "UA" hold musen over ikonet og du vil se at der står "prisen er uden registreringsafgift"

Så du skal betale dansk registreringsafgift.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-12-08 12:29

Citat
så står der jo højt og tydeligt at prisen er UDEN afgift,

Nemlig ...men hvis man printer annoncen ud står der MED afgift
Det er så det der forvirre mig !!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-12-08 12:34

Så ring og spørg sælger

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-12-08 13:04

Den skal der betales ca 80000 på i registreringsafgift, såfremt det er den i annoncen der er linket til

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-12-08 13:07

For øvrigt vil bilen stadig være billig, selv om der skal betales de ca 80000, for handelsprisen på danske plader ligger på 125-150000

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-12-08 13:18

Og bilen skal synes først.

Accepteret svar
Fra : muldvarp1

Modtaget 200 point
Dato : 28-12-08 14:13

Jeg "tror" ikke at det er en god tid at købe bil hvor der skal betales afgift.

Bilpriserne er slet ikke oppe der hvor Skat mener de sælges for.

Der er så mange brugte biler på markedet lige nu at priserne er generelt noget lavere end de beregninger Skat bruger.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-12-08 15:52

Citat
Jeg "tror" ikke at det er en god tid at købe bil hvor der skal betales afgift

Jo, på nogen biler kan det betale sig, men man skal odt nok være på dupperne og undersøge de danske priser først....

Jeg har eksempelvis for kort tid siden fået en bil.....nysynet på danske plader og i god stand, kostede den det samme som der skulle betales i afgift hvis det var en importbil....og dertil skal så lægges, at jeg skulle ha' givet ca 20-25000 for bilen i udlandet, så de 20-25000 købte jeg den billigere her i landet...og har så yderligere reklamationsret på den...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-12-08 11:02

piaskov

Købte du bilen annoncen fra mit link er slettet.

Godt nytår

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-12-08 13:26

Næææ det gjorde jeg ikke ...er først lige kommet hjem øvøvøvøv

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 29-12-08 19:18

Tak for svaret muldvarp1.
Næææ du har nok ret.
Og nu er den solgt. ØvØv

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-12-08 19:32

http://www.kandu.dk/spg130334.aspx#1487312

Ja ja muldvarp1 svarede på dit spørgsmål

På kandu lærer man meget om at deltage i spørgsmål. Et svar bliver accepteret, som ikke er et svar på spørgsmålet eller også klager man over ikke at få sine point på et svar

Godt nytår !!!!!!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-12-08 19:56

Citat
Ja ja muldvarp1 svarede på dit spørgsmål

Ja ANS det så jeg godt...men du har så tilgengæld ikke set at det er alm. bruger som intet får ud af point ????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-12-08 20:09

http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=232502

Har det noget med svaret at gøre ????? om man er almindelig bruger eller ej ?????

Desuden er muldvarpen superbruger.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-12-08 20:15

ANS for filan det var meningen at Niederhof skulle ha point menb han er aml. bruger så hvad havde du tænkt dig ????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-12-08 20:21

Jeg ville også have accepteret at Niederhof havde fået sit svar accepteret, for det var svaret på dit spørgsmål.

Men hvordan du kan tage fejl af den ene og anden bruger

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-12-08 20:25

Hvad mener du dog ?? Jeg har da ikke taget fejl ???

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 29-12-08 21:46

Jo da mange tak for de omdiskuterede poinger

Ikke at jeg samler på dem,jeg har været med lang tid uden at være Superbruger.

Den eneste grund til at jeg oprettede mig var så hudt jeg visker, at man ikke kan lægge et Tip uden at være Superbruger.