/ Forside/ Interesser / Helbred / Allergi / Spørgsmål
10  metteto 200
PC-programmer mod allergi?
Fra : JanneP
Vist : 761 gange
500 point
Dato : 25-03-03 11:00

Findes der nogle PC-programmer, som kan samkøre oplysninger om pollental med symptomer, så man selv kan sandsynliggøre, om man er allergiker overfor en bestemt slags pollen?

*snøft * nys *
JanneP

Kommentar
Fra : kurtfj

Dato : 25-03-03 11:32

Hej Janne

Jeg har ikke hørt om pc-programmer, der kan finde hvad du er allergisk overfor, til gengæld har jeg viden om et naturlægemiddel, der har fjernet
adskillige slags allergi.

Mvh. Kurt

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-03-03 12:26

kan du ikke få dette undersøgt hos din læge..? om der lige skulle findes et program hvor du kan skrive dine symptomer og så få stillet en "diagnose" tror jeg ikke.

Held og lykke

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : KINGPIN_DK

Dato : 25-03-03 13:20

Hej Janne....

Kender heller ikke noget program der kan "fortælle" dig noget om hvad man er overfølsom overfor, men synes alligevel jeg ville sende en kommentar.
Jeg har selv haft høfeber lige så længe jeg kan huske, og har haft det MEGET hårdt mange år med symptomerne (kunne jo læse dit "*snøft * nys *"), lige indtil sidste år hvor jeg besluttede mig for at få et "skud" binyrebarkhormon (den indsprøjtning som ikke alle læger er for vilde med at dele ud af) til trods for min store skræk for nåle.
Heldigvis for mig, mente min læge at jeg skulle prøve ÈN ting mere, og virkede det ikke, så kunne jeg komme op og få den indsprøjtning.
Det skal ingen hemmelighed være, at jeg gennem masser af år har forsøgt alskens piller, dråber, dimser og dutter m.m., uden RIGTIG succes, indtil som sagt sidste år, hvor lægen så ordinerede en næsespray der hedder NASONEX.
Den er det første der nogensinde har hjulpet på alle mine symptomer, og tages ligeså snart man mærker kløe i øjne/næse e.lign., og hjælper næsten omgående. Efter få dage var symptomerne helt væk (...og bemærk, det var i min "højsæson"). Derefter tages den hver morgen, og virker så i lidt over et døgn.....kan VARMT anbefales.
Nasonex er nøjagtig det samme hormon der bliver sprøjtet ind i kroppen på en, men det her virker bare lokalt i næsen, i stedet for at komme rundt i hele "systemet".
Efter jeg tog den næsespray i brug, kan jeg tilbringe en HEL dag liggende på en græsplæne i blomstringsæsonen, noget som jeg ellers aldrig i mit liv har prøvet før.....og OTRIVIN næsespray'ene (for "gennemgang" i næsen), har jeg også lagt på hylden siden sidste år

Håber du/andre får en rigtig behagelig sommer med det her tip

Kommentar
Fra : KINGPIN_DK

Dato : 25-03-03 13:21

PS. : husk at allergi overfor pollen og svampesporer m.m, ofte krydsreagerer med fødevarer i en eller anden form (skema kan fåes hos apotek/læge)

Kommentar
Fra : KINGPIN_DK

Dato : 25-03-03 13:28
Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 25-03-03 14:29

I skal have tak for alle jeres råd om diverse medicamenter.

Men jeg er ikke interesseret i at høre om medicamenter, når jeg spørger efter om nogen kender til at PC-program, som kan sammenkøre oplysninger.....

Det var blot en hovsa!-ide som fik mig til at sidde og fumle med excel og access, hvorpå jeg tænkte at denne ide måtte være SÅ indlysende, så det burde findes!

JanneP

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 25-03-03 14:30

- ærgeligt nok kan jeg ikke forøge pointsummen...

Kommentar
Fra : rasmus91

Dato : 25-03-03 15:54

prøv at kigge lidt på denne side. måske står der nogle nyttige ting. www.netdoktor.dk/sygdomme/Fakta/allergimad.htm

Kommentar
Fra : KINGPIN_DK

Dato : 25-03-03 18:51

så skal du måske prøve at formulere anderledes.......det lugtede langt væk af at du manglede oplysninger om et eller andet som et led i at forhindre fx høfeber e.lign, og så tænker man straks.....hvorfor ikke prøve noget der kan overflødiggøre alt det langvarige rod med skemaer, prøver, o.lign, og bare fjerne problemet.

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 25-03-03 20:57

Jeg kan ikke se nogen grund til at gå til læge, så længe der ikke er betyrket mistanke til allergi. Jeg kunne jo ligeså godt have fået mig en banal forkølelse!

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 13-05-03 21:22

Spørgsmålet er stadig åbent...

Kommentar
Fra : thonesen4

Dato : 11-02-04 15:50

Hejsa!
Jeg er sælger af et produkt kaldet Aloe Vera drik.
Dette hjælper mod meget, nærmest alt.
Er du intereesert kan du emaile eller ringe og jeg vil sende en flaske til dig.
gtg@post.cybercity.dk

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 30-03-04 23:40

hej JanneP - der er helt sikkert nogle programmer ~ hos lægen, som kan samkøre de forskellige allergener - mit bud ( ikke det bedste) kan give dig nogle fingerpej til at lave dit eget lille system - prøv følgende url
http://www.netdoktor.dk/tema/hoefeber/pollenkalender.htm
god fornøjelse
krakgt

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 24-04-04 12:03

hej til alle kan i give mig et tips ang. øjne der svier og render ivand. da jeg er allergisk over for det der kommer i luften nu. er ellers på Benadryl. og for min svimmelhed får jeg noget andet for . findes der nogle naturmidler- som kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 24-04-04 16:28

til Lykkebo4
Hvis det er birkepollen, har jeg god erfaring med teldanex
mvh
krrakgt

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 24-04-04 16:38

til krakgt.
du skriver at du har erfaring med teldanex hvor kan man købe det henne på forhånd tak fra en plaget lykkebo