/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Telia mobil bredbånd
Fra : jangchr
Vist : 976 gange
500 point
Dato : 27-12-08 13:30

Jeg har fået Telia mobil bredbånd og det virker udemærket på min bærbar,men hvis sætter den i min stationær computer vil den ikke starte op og hvis jeg trykke på drevbokstavet til mobilt bredbånd siger den ikke er er kompitibel med windows eller at disken skal formateres og den kan heller ikke ses i enhedshåndteringen,hvad kan der være i vejen???

PS:I den bærbare,står mobil bredbånd i enhedshåndteringen under modem,mens i den stationær står den overhovet intet under modemer,når den er sat i

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 27-12-08 14:30

hvis du havde købt dit mobile bredbånd hos 3 ville du ikke have den slags problemer.
og så er der oveni købet bedre dækning.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 27-12-08 14:35

Citat
hvis du havde købt dit mobile bredbånd hos 3 ville du ikke have den slags problemer.
og så er der oveni købet bedre dækning

Måske,men der er jo heller ingen problemer i den bærbar,kun i den stationær computer og for det andet tror jeg ikke at jeg kunne få det for 149 kr. hos 3(mener at de tager 299 kr.)

Kommentar
Fra : edison

Dato : 27-12-08 15:36

bruger du xp eller vista på den stationære pc

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 27-12-08 15:39

Xp på begge

Kommentar
Fra : edison

Dato : 27-12-08 15:59

ok. prøv på den stationære at gå ind i nætværksteder og find i venstere siden upnp. vis ikoner for enheder
og se om det hjælper

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 27-12-08 16:04

Har prøvet,viser kun mit netkort

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-08 16:29

Du skal jo liiiige lade modemmet installere sig først...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-08 16:30

Og har du anden opkobling normalt SKAL den fjernes først (ud med ledningen)

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 27-12-08 16:52

refi
Jeg lader du sgu stå i en halv time og der sker intet,den bærbar fandt den på 1 min og jeg har ikke andre opkobling på den stationær computer
Men hvis jeg går ind i tilføj hardware og krydser af at jeg selv vil vælge en fra listen,ja så står den der,men hvis jeg installer den,skriver den bare at enheden fungerer korrekt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-08 16:56

Citat
så står den der,men hvis jeg installer den,skriver den bare at enheden fungerer korrekt

Sagde du ikke du IKKE kunne se den

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 27-12-08 17:09

Jo refi,ikke i enhedshåndteringen,kun når jeg går ind i tilføj hardware,på den bærbar kan jeg godt se den under modemer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-08 17:17

Er ALT ANDET netudstyr koblet fra ????

Den burde SELV starte op når den bliver sat i USBstikket og installere sig selv.....

Det er vel ikke sådan at du har haft ANDRE mobilmodemmer installeret - det ved jeg kan indvirkning på 3´s modemmer....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-08 17:18

Egentlig er det vel ligegyldigt om du kan se det i enhedshåndtering - bare det virker

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 27-12-08 17:44

ja,er koblet fra.Har ikke andre mobilmodemer instalert,starter ikke op som den gør det på den bærbar,virker ikke kan ikke komme på nettet,på den bærbær popper telia op hvor jeg skal trykke på connect,men ikke på den anden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-08 17:47

Citat
men ikke på den anden

Så er den IKKE installeret....

Gå i stifinder - find dit USBdrev - start den derfra.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-08 17:49

Og sæt modemmet DIREKTE i et USB i maskinen - ikke noget med via en hub eller andet.....

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 27-12-08 18:00

Prøver det refi
Men har en usb-memory stick og hvis jeg sætter den i,viser den sig med det samme og jeg har ingen hub,kun 6 usb stik på maskinen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-08 18:06

Så brug et du VED virker....

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 27-12-08 18:11

Ok,har prøvet det ,så kom der et nyt problem
Der popper et vindue op og skriver"windows kan ikke læse fra denne disk,disken kan være beskadiget eller bruger muligvis et format som ikke er kompatibelt med windows,forstår det ikke,begge maskiner er windows XP

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 27-12-08 18:18

Men noget helt andet,jeg kan godt komme ind på modemet fra den bærbar,kan man så ikke ligge de filer over på mit usb-memory stick og så sætte den i den stationær computer og så installer mobil-modemet derfra

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 27-12-08 18:28

Nej....

Det skal installeres fra pinden.....

Noget andet er så at selve softwaren fra et andet USBmodem godt kan bruges - det fortæller telefirmaerne bare ikke

Citat
disken kan være beskadiget eller bruger muligvis et format som ikke er kompatibelt med windows

Så er det blot at håbe du ikke har ødelagt softwaren ved at fjerne det midt i en installation

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-08 18:31

Prøv lige at putte det modem i en helt tredie komputer (uden andet netværk)....

Så vil det jo vise sig om den også giver fejl der....

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 27-12-08 18:35

Har ikke fjernet noget,den begyndte jo slet ikke at installer lige som den bærbar gjorde det ikke,
Så det er lidt træls,har lige købt idag en 22 `` fladskærm til den stationær computer og så kan jeg ikke engang komme på nette med den

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 27-12-08 18:37

Citat
Prøv lige at putte det modem i en helt tredie komputer (uden andet netværk)....

Så vil det jo vise sig om den også giver fejl der...

rafi
jeg har sgu da ikke 3 computer,tror du at jeg er millionnær

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-08 18:50

Så er der vel en anden i din nærhed der har en komputer.....

Når stikket bliver sat i SKAL komputeren meddele at der er fundet NY hardware.....

Gør den ikke det er enten hardwaren ellen win i udu.....

ALLE mobilmodemmer er Plug & Play - så de starter automatisk installation.....

Modemmet fejler sikkert ikke noget, men softwaren kan have taget skade..... - derfor virker det også der hvor softwaren allerede ER installeret....

Det er muligt softwaren kan hentes hos telia.dk - det har jeg ikke undersøgt.....

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 27-12-08 19:00

Rifi.Det kunne altså godt lade sig gøre at flytte filerne over på mit usb-memory stick og installer den derfra,først sagde den at der ikke var installert nogen moden,men så gik der 2 min,så fandt den det selv,men du får da pointerne alligevel,du forsøgte da at hjælpe og der er jo også jul

Godkendelse af svar
Fra : jangchr

Dato : 27-12-08 19:02

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-08 19:27

Jamen det var da super det lykkedes.....

Men der har jo så været noget galt med softwaren

Godt Nytår til dig også