/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Kronvildforvaltningen i DK
Fra : TheRealDeal
Vist : 1318 gange
50 point
Dato : 27-12-08 11:17

Kære alle

Der har på det sidste været megen debat på det elektronisek og skrevne medie om forvaltningen af den danske kronvildtbestand.
Bestanden er i mange områder i fremgang, men her konfligter den med naboer op til større skovejendomme, hvor afgrøderne lider overlast, så sent er der en lodsejer der vil hegne sine marker fordi skaderne er blevet for store.
Hvad skal der gøres, skal afskydninge forøges, eller skal der til at betales markskadeerstatninger til dem som det går ud over af dem som ejer de skove som huser kronvildet.

The Real Deal

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-12-08 12:08

Citat
Hvad skal der gøres,

Et politisk spørgsmål.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-12-08 12:11

PS.
TV viste en der fik hår fra den lokale frisør, det blev placeret i området
der skulle beskyttes mod vildtet, og det virkede.
Menneskelugten fra håret var nok.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-12-08 13:01

Landmænd og lodsejere brokker sig altid når de ikke får råd til at købe den sidste nye Four-Wheeler.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-12-08 14:04

Hvorfor stiller du spørgsmålet her på kandu ?? du må da vide, at ingen her kan give dig svaret.
Bortset fra katagorien smalltalk. er kandu jo ikke et chatforum.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 27-12-08 16:40

Kære dajp

Tak for din kommentar

Citat
Hvorfor stiller du spørgsmålet her på kandu ?? du må da vide, at ingen her kan give dig svaret.
Bortset fra katagorien smalltalk. er kandu jo ikke et chatforum.

Jeg har forstået at Kandu er en videnbank og er der nogen der har en viden om mine spørgsmål, så bliver aller klogere.
Jeg vil ikke undervurdere brugernes viden, så skulle det vise sig der ikke kommer et klart svar, må jeg tage det til efterretning.
Før og efter jeg har deltaget på Kandu, er der en del smalltalk, men trods det kommer der til tider noget brugbart ud af det. Det er spørgeren og svarernes kreative indgangsvinkler til den viden om tingene, som kan få selv et svært spørgsmål til at lyde let.

DBH
The Real Deal

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 27-12-08 16:43

Kære Luffe A

Du skiver
Citat
Landmænd og lodsejere brokker sig altid når de ikke får råd til at købe den sidste nye Four-Wheeler.

Det må du gerne uddybe

Kære Teil

Det med håret har jeg også hørt skulle have en præventiv virkning, lige som ulveurin.

Dbh
The Real Deal

Accepteret svar
Fra : simon-ms

Modtaget 50 point
Dato : 27-12-08 17:53

Jeg tror afskydningen skal øges, ellers skal der være en form for kompensation for markskader og/eller bedre vildtagre i statsskoven. At hegne marker inde eller forsøge at skramme vildtet væk synes jeg ikke er nogen brugbar løsning.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 27-12-08 19:42

Kære simon-ms

Tak for dit svar
Afskydningen skal sikkert hæves, hvis ikke lodsejerne der har de store skove forøger fodringen og anlægger flere fodermarker.
Det kan godt være du har ret i at skræmmekampagner kun virker i kortere tid.
I Polen hegner mange bønder jorden inde, eller det gør skovejeren for dem fordi de mener det er billigere end at betale markskadeerstatning.

Dbh
The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 28-12-08 00:19

Ja, uha vi skulle nødig have Polske, Belgiske eller Tyske tilstande hvor det er jægerne, der må betale skades erstatning til jordejerne, hvis ikke de nedlægger et bestemt antal dyr pr. år
'Så bliver der da slet ikke noget tilbage af den lille mands jagt

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 28-12-08 08:23

Kære bb1

Husk nu hvad spørgsmålet drejer sig om, hvis ikke, må du forholde dig passivt, men har du noget at byde ind med angående hvordan vi tackler kronvildts udbredelse, så lodsejerne til de større skove ikke lider overlast, er du velkommen.

The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 28-12-08 22:33

Nu er det altså IKKE de store skovejere, der klager over kronvildtet, men rent faktisk de omkringboende landmænd.
Jeg har sæde i en af kronvildtgrupperne, så min viden netop på det punkt er nok en del større end din.
Det man lige nu arbejder på er to ting: At få statsskovene til at anlægge flere foder marker inde i skovene eventuelt ved at få dispensasion til at gødske i skoven, så afgrøderne kan blive så atraktive, så dyrene bliver inde i skoven. To ved hjælp af et nyt elektronisk system ( omtalt i Jæger ) der
dels kortlægger kronvildtes vandring og dels med det samme udstyr blot udvidet, kan advare landmanden eller andre om, hvor dyrene befinder sig.

Et sådant system kunne jo udnyttes også jagtmæssigt/reguleringsmæssigt, men det er heldigvis forbudt.

De lokale kronvildt grupper er altså der, hvor tingene diskuteres igennem og hvor man beslutter, hvordan man vil forvaldte Kronvildet i lige det område. Nogle steder er der nemligt for meget allerede andre steder er der for lille en bestand til, at jagten helt kan frigives.

Så TRD spørgs du blot om kronvildt, markskade og hvem, der skal betale. Det har jeg en mening om.

Ønsker du at få et præcist svar så må du oplyse om, hvor i landet du bor.

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 29-12-08 00:45

bb1 skrev:
Citat
Jeg har sæde i en af kronvildtgrupperne

I hvilken gruppe?

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 29-12-08 08:24

Kære bb1
Tak for dit pæne svar, jeg tillader mig at citerer
Citat
Nu er det altså IKKE de store skovejere, der klager over kronvildtet, men rent faktisk de omkringboende landmænd.

Jeg skriver
Citat
Bestanden er i mange områder i fremgang, men her konfligter den med naboer op til større skovejendomme, hvor afgrøderne lider overlast, så sent er der en lodsejer der vil hegne sine marker fordi skaderne er blevet for store.

Læg mærke til jeg skiver "konfligter den med naboer op til større skovområder.

Det lyder interessant at du er med i en kronvildtgruppe, hvilke tiltag har i gjort for at begrænse markskaderne for de omkring liggende lodsejere har i forøget fordringen i forbindelse med statsskoven.
Jeg er blevet oplyst der er mange kronvildgrupper i landet er den du deltager i af den mere officielle art og her tænker jeg på at det ikke er et privat initiativ, blandt lokale lodsejere.
Fortsat god dag

The Real Deal

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 29-12-08 17:56

Jeg kan ikke hitte bb1 i nogen registreret kronvildtforvaltningsgruppe. Den han er medlem, er nok den der bestyrer en forvaltning af eventuelle vildfarne krondyr i hans urtehave. Hups.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 29-12-08 19:37

Kære bb1

Jeg glemte lige at kommentere noget fra dit sidste svar
Citat
To ved hjælp af et nyt elektronisk system ( omtalt i Jæger ) der
dels kortlægger kronvildtes vandring og dels med det samme udstyr blot udvidet, kan advare landmanden eller andre om, hvor dyrene befinder sig.

Det er meget fint men er det ikke svær at styre, for alle rudler er ikke lige store.
Hvordan forholder du dig til skræmmemidler hår ulveurin skræmmeskud.

The Real Deal

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 29-12-08 19:49

He, he. Det må være slemt nok at have bb1 som nabo. Derfor nej tak til ulve urin og skræmmeskud.
Undskyld - jeg kunne ikke dy mig.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 29-12-08 20:07

Så er denne tråd desværre også blevet trukket ned på børnehave nivoe, med mindre den udvikler sig noget anderledes deltager jeg ikke.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 29-12-08 20:12

Undskyld bb1. Håber du modtager undskyldningen, så du kan fortælle hvilken kronvildtforvaltningsgruppe du sidder i.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 29-12-08 20:46

TRD Har flere gange bedt om, at man holder sig til tråden altså hans spørgsmål - så det gør jeg
undskyld

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 29-12-08 23:44

Kære alle

Lad os holde fokus, trods det snart er nytår og kådheden kommer over selv os i den høje alderfor der er vel købt LOVLIGT skyts, som alle ser frem til at få brændt af

Jeg har været inde og se på Skov og Naturstyrelsens hjemmesider for at se hvem der er og deltager i kronvildtgrupperne, men ikke alle steder er der lige relevante oplysninger.
De skriver bb1 du selv sidder i sådan en gruppe, hvis man ser på lokaliteten hvor du har din jagt så må du høre ind under den midt eller vestjyske kronvildtgruppe, hvilke tiltag har i gjort.

The Real Deal

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 30-12-08 06:53

Jeg vil mene at vide at Knudsen ikke er medlem af nogen kronvildtgruppe, som er offentlig kendt, kortere kan det ikke siges

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-12-08 11:03

TRD

Dit oprindelige spørgsmål drejer sig ikke om hvilken Kronvildtgruppe jeg er medlem af og Sandhedsvidnet ved som sædvanligt meget mere om min person end jeg selv gør.

Så derfor lader vi det stå her!!!!!

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 30-12-08 12:31

Kære bb1

Det var bare en konstatering hvilke sted du tilhørte ud fra det sted hvor du har lejet din jagt, mere skal du ikke ligge i det.
Men fortæl nu noget om det du og andre har gjort, for at alle kan have et fornuftigt forhold til den kronvildtstamme som i har på jeres arealer, husk du har selv skrevet.
Citat
Jeg har sæde i en af kronvildtgrupperne, så min viden netop på det punkt er nok en del større end din.

Derfor må det være på sin plads du fortæller lidt om jeres måde at gøre det på.
Lige en sidste ting, når man ser på kronvildtbestandens størrelser alt efter hvor i landet man befinder sig, så må bestanden ikke være ret stor, der hvor du har din jagt, så i kan da ikke være plaget af skader på afgrøder

The Real Deal

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 30-12-08 12:39

Ja..... Det var så det svar vi fik af bb1.
Han nåede lige - som sædvanligvis, at smykke sig med lånte fjer - men også her blev bb1 afsløret.

Nu skal de ærede læsere endelig ikke tro, at det kun er indenfor jagtsagen at bb1 lader sine "visdom ord" flyde.
Nej, nej, det jyske orakel er skam bredt favnende.

Her forleden......Arh..... for et stykke tid siden, fulgte jeg en debat, hvor bb1 gjorde sig klog på noget så banalt som..... hold faaaaast!!!! Varedeklaration på leverpostej!!!! Jow, i læste rigtigt - varedeklaration på leverpostej.

Nå, men bb1 havde fundet et "offer" som mente det modsatte af bb1 (som mange andre også gør.....ja laaaaangt de fleste)
Men, for at gøre en lang historie kort, beskyldte bb1 det stakkels kvindemenneske for at skrive et og mene noget andet + hun ikke ville besvare de simple spørgsmål han, bb1, havde stillet. (Hvilket heller ikke er noget nyt - åbenbart gammelt tricks)
Enden på hele diskussionen blev, at det arme kvindemenneske tilsidst blev så tosset at hun skrev et indlæg der omhandlede hvad hun mente om bb1. Det blev desværre for kvinden slettet.
Og bb1 mente nu, at når det var slettet måtte han jo så være "sejrherren" i denne nok så interessante leverpostej-varedeklarations-diskussion......pyha det sku et lang ord.

Debatten, eller debatterne som bb1 deltager i viser så tydeligt at bb1 vil ha' ret (hvilket han yderst sjældent har) Han vil blande sin snude i alt (hvilket han også altid gør) Når han så endelig bliver afsløret i den disciplin der hedder; lånte fjerudsmykning. Ja så er det straks 5 eller gerne flere personer der har logget ind under samme nickname. Den eller de person(er) vil kun fnidder fnadder... osv.. osv
Ja, vi kender rumlen.........Det samme her i dag.

Eller, hvad med den komiske tråd han oprettede, og afkrævede de personer han selv havde blacklistet for et svar!!?? Det er sku' da komisk.
Der var ikke noget i hele verden jeg hellere ville end at svare bb1......Men jeg kan ikke komme til det....

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 30-12-08 12:53

Hej centerpoint

Lige et par ord med fra mig, du skrev.
Her forleden......Arh..... for et stykke tid siden, fulgte jeg en debat, hvor bb1 gjorde sig klog på noget så banalt som..... hold faaaaast!!!! Varedeklaration på leverpostej!!!! Jow, i læste rigtigt - varedeklaration på leverpostej.
Var det Stryns leverpostej

Det blev desværre for kvinden slettet.
Det havde været sjovt at læse, men er det hele palaveren der er slettet eller kun afsnittet omhandlende den vagthavende malkekarusselinspektør og nu også brevkasseredaktør for fødevarestyrelsen.
Lad os få et link.

SHV

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 30-12-08 13:00

Ja, netop

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 30-12-08 14:54
Kommentar
Fra : bb1

Dato : 30-12-08 16:32

Nu er bunden nået " venner " Jeg har i dag modtaget et "Anonymt brev" fra centerpoint!!

Det indeholdt simpelthen en trudsel på livet - altså mit liv - derfor er kuvert, brev og medsendte billede i dag over givet til Østjyllands Politi og de ser meget alvorligt på sagen og sagde: Når vi nu via Kandu kender både hans Ip adresse og E-mail adresse, så er det ikke spor svært, at finde ham
så det gør vi.
Så bliver han indkaldt til et møde også tager vi den derfra. Høre du mere inden da, så kontakt os igen.

Se dette her viser med alt tydelighed - hvilke personer det er jeg her i debatten har været oppe i mod.

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 30-12-08 18:15

Nej nu må du den ondelynene styre din brandert, Knudsen!!
Jeg har overhovedet ikke sendt dig nogen som helst email - og slet ikke indeholdene en mordtrussel. De svar mail jeg har sendt til dig, dem har du selv offentliggjort her på siden....

Men alting er så let Knudsen, idet alle pc'er har et IP nr. og det kan spores. Og derfor vil jeg med sindsro og god samvittighed afvente et evt. besøg af policen.

Men, æææh Knudsen, kunne du ikke kopiere mailen og lægge den op her på tråden?? Så kan vi se om det virkelig passer, at du har modtaget mordtrusler.......Eller om du bare angler efter lidt medfølelse og lidt "åh det er så synd for Knudsen" attitude.

MORDTRUSLER!!!! Må jeg være fri !!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-12-08 18:25

Vi må se brevet, idet bb1 skriver, at der er tale om et sådant. Mon ikke bb1 kan scanne brevet ind og lægge det på siden her?
Mon ikke der er tale om en venskabelig spøg??

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 30-12-08 18:31

Såfremt det er en venskabelig spøg, vil det blive den nemmeste sag i verden at afsløre.

Der skal højst afhøres en.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 30-12-08 18:42

Hej Knudsen

Nu er bunden nået " venner " Jeg har i dag modtaget et "Anonymt brev" fra centerpoint!!

Det indeholdt simpelthen en trudsel på livet - altså mit liv - derfor er kuvert, brev og medsendte billede i dag over givet til Østjyllands Politi

Jeg er sikker på du har en kopi af brevet, lad os se det - og billedet, men der er noget jeg ikke forstår, hvordan kan du vide det er centerpoint?står der centerpoint på brevet? eller så er det rent gætværk og gætværk får du ingen IP-adresser udleveret på.

Se dette her viser med alt tydelighed - hvilke personer det er jeg her i debatten har været oppe i mod.
Hold alle andre ude, du vil selv debattere med folk, når det så ikke går som du vil, er en hvis herre løs
SHV

PS Jeg tror det er en sag for rejseholdet

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 30-12-08 22:18

>>>>> derfor er kuvert, brev og medsendte billede i dag over givet til Østjyllands Politi og de ser meget alvorligt på sagen og sagde: Når vi nu via Kandu kender både hans Ip adresse og E-mail adresse, så er det ikke spor svært, at finde ham
så det gør vi
. <<<<<<

hvis brevet du har modtaget var i en KUVERT,er der tale om et fysisk brev. Har du mod på at forklare, hvorfor i alverden polisen ævler om kandu og IP adresse i den forbindelse??? KUVERTER er mig bekendt ikke tilknyttet en IP,,,

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 30-12-08 23:13

Nu har nete jo allerede været inde på den med postdanmarks brug af ip adresserved omdeling af kuverter, men politiet må jo allerede have været i gang med en undersøgelse af centerpoint.
Citat
Østjyllands Politi og de ser meget alvorligt på sagen og sagde: Når vi nu via Kandu kender både hans Ip adresse og E-mail adresse, så er det ikke spor svært, at finde ham

de kan jo ikke lige slå centerpoints ip og mailadr op i google, de skal bruge en domerkendelse og kontakte kandu.dk for at få det udleveret, den slags tager tid.
så da de allerede kender centerpoint's ip og mailadr betyder det jo at de allerede var igang med en undersøgelse da bb1 kom med sin kuvert

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-12-08 23:19

Nu kan det sådan set være et brev fra en eller anden tidligere samarbejdspartner - eller måske fra et af Danmarks Jægerforbunds små 90.000 medlemmer, som er blevet træt af bb1s udgydelser på forbundets hjemmeside.
Er det ikke forbundet med straf at foretage falske anmeldelser?? Det er ssqu uhyggeligt det her.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-12-08 23:20

Og nu vi er ved det, så er det ikke første gang bb1 vil blive anmeldt for at sprede usandheder på nettet. Bb1, nu tror jeg squ nok du skal til at passe lidt på. Uhadada.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 30-12-08 23:40

Hej Knudsen

Du udtaler
Og lad os så komme tilbage til tråden. Når Tonganeseren kan ringe den ene vej - så kan et af de medlemmer i DLS som kender medlemstallet vel også ringe den anden vej eller til centerpoint.
Hvad skal vi det for vi kan ikke svare dig på din egen tråd, du er rent til grin

Så bliver han indkaldt til et møde også tager vi den derfra. Høre du mere inden da, så kontakt os igen
Uhhhhhhhhhhhhhhh et møde uha uha

Her til aften var jeg udenfor i perlegruset og vubti blev der et hul i skyerne, pludselig så jeg et glimt på himmelen, jeg tænkte var det en ny stjerne der fødtes, var det en forsen jomfrufødsel, eller en supernova der eksploderede.
Det siges når store sole eksplodere bliver der et sort hul som opsluger alt liv, og derud af kan den store mørke busserøvemand komme er det det der er ved at ske på kandu, eller var det bare leverpostejslinket der gjorde udslaget, hvis det viser sig at være det sidste tilfælde, har en leverpostej fra Tulip været årsag til megen fornøjelse
SHV

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 31-12-08 07:38

Kære bb1

Jeg citerer gerne igen hvis du skulle have glemt hvad det hele drejer sig om
Citat
Jeg har sæde i en af kronvildtgrupperne, så min viden netop på det punkt er nok en del større end din.

Jeg kan også spørge på en anden måde, hvordan kan du vide en masse om kronvildts skader på afgrøder, når det nu viser sig der ikke er ret meget kronvildt i dit område.

The Real Deal

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-12-08 11:05

Nogen er vist forhindret i at tæve konen og afreagerer derfor herinde

Debatten om hvorvidt nogen skulle have det sidste ord mht hvor mange dyr der må være i et givet område, heri indbefattet mus, fugle, harer, uskadelige insekter der jo blot spiser som os andre for at overleve, for at ikke en stakkels landmand i sidste ende mangler ½ kubikmeter korn grundet omtalte dyr, må I selv om.
Så skulle man hellere istedet en gang for alle udrydde naturen i den hellige jagt på kortfristet indtjening, stærkt inspireret af Brasiliens ødelæggelse af junglen.

Jeg mener stadig at de såkaldte ofre, landmændene, intet har at komme efter, medmindre man altså udsætter 500 stk kronvildt i en skov på 2 hektar der ikke er indhegnet. mange landmænd pløjer trods et mangeårigt forbud stadig tættere og tættere på vores oltidsgrave så de eroderer væk bare for at få et par kilo korn eller 20 roer mere.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-01-09 01:44

Hej Luffe.
Smukt skrevet - og undertegnede er fuldstændig enig.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-01-09 05:33

Tak

Nu blev Polen nævnt, der har de jo også vildsvin som kan gøre et synligt indhug på afgrøderne.

Jeg vil nu ikke generalisere landmændene, mange af dem er i pagt med naturen. Min far arbejdede på et større gods hvor greven var naturelsker om en hals og personligt inspicerede arealerne.
Men hans forvalter var syg i roen, bogstaveligt talt. Fra gammel tid var der nogle kirkestier udenfor alfervej som folk brugte når de skulle i kirke, de var fredet og der måtte ikke pløjes mindre end 30 cm fra dem.
Et år mente forvalteren at han kunne vride nogle skæpper korn mere ud af agrene og gav derfor folkene besked på at de ikke skulle holde øje med stierne når de pløjede. Da de skånede dem alligevel tog han personligt en traktor og pløjede dem næsten op. Han var også uforsigtig idet nogle af stierne gik langs vandløb.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-01-09 13:22

TDR.
Rart at en dog holder sig lidt til tråden, men jeg må spørge dig. Hvilket kendskab du til hvad der er af kronvildt i de områder hvor jeg går på jagt?

Det er indlæg som disse, der ødelægger det hele, for hvad kommer det i grunden KanDu`s læsere ved hvor meget kronvildt, der er der hvor jeg går på jagt - der er jo ingen der ved om jeg jager kronvildt andre steder ind på mit eget revier

TRD Du skal lade være med, at angribe mig personligt i det nye år. Det står du dig bedst ved i det lange løb. Jeg angriber ingen, men jeg kan godt finde på at stille spørgsmål og heri ligger der en væsentlig forskel

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 01-01-09 14:07

Kære bb1

For at bruge et af dine ynglingsudtryk.
Husk det er mig der stiller spørgsmålet og ikke dig

Men nu er jeg en venlig mand, så hvis vi laver den deal på at jeg nu svare dig, så svare du mig efterfølgende.

Citat
Hvilket kendskab du til hvad der er af kronvildt i de områder hvor jeg går på jagt?

Ud fra de kronvildttællinger der er har været på landsplan, ligger dit jagtområde langt fra det kerneområde som er tættest på dig, og derfor må der ikke være den store skade på afgrøderne i dit område.

Citat
Det er indlæg som disse, der ødelægger det hele, for hvad kommer det i grunden KanDu`s læsere ved hvor meget kronvildt, der er der hvor jeg går på jagt - der er jo ingen der ved om jeg jager kronvildt andre steder ind på mit eget revier

Hvad bliver ødelagt? du har også skrevet du er medlem af en kronvildtgruppe og det kan man kun være som lodsejer eller jagtlejer, så hvis du havde et andet jagtareal hvor der var kronvildt, ville der helt sikkert kunne læses om det på din hjemmeside derfor vil lige minde dig om hvad du tidliger har skrevet
Citat
Jeg har sæde i en af kronvildtgrupperne, så min viden netop på det punkt er nok en del større end din.

kom nu med din viden bb1.

Er det her en trussel eller er det tømmermændene der stadig spøger?
Citat
TRD Du skal lade være med, at angribe mig personligt i det nye år. Det står du dig bedst ved i det lange løb.

Jeg angriber ikke dig personligt, jeg har stillet spørgsmål, du har givet udtryk for at have en stor viden om og som du ikke har svaret på endnu

The Real Deal

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 01-01-09 14:34

Kære Luffe A
Dit synspunkt gående på at landmændenen ikke burde klage, er der måske noget om, EU-støtten får de alle mere eller mindre, så hvis nu de kan få en konto oprettet der hedder markskader efter kronvildt m.m. er der en ekstra indtægtkilde .
Du omtaler fortidsminder og her var grænsen i gamle dage 5 m og nu er den 2 m.

The Real Deal

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 01-01-09 15:00

Kære Luffe A

Det er godt nok lidt uden for emnet, men det har der været en del af i forvejen og medens vi nu venter på bb1 svar så er lovteksten her.

Citat
Ny 2 m bred dyrkningsfri bræmme
Som noget nyt er det foreskrevet, at dette forbud mod jordbehandling, gødskning og plantning også gælder inden for en afstand af 2 m fra fortidsminderne. Baggrunden herfor er følgende: Ved den igangværende nyregistrering af de fredede fortidsminder er der konstateret beskadigelser på 15-20 pct. af fortidsminderne. En meget stor del af disse beskadigelser hidrører fra dyrkningen af de omkringliggende landbrugsarealer. Anvendelsen af meget store landbrugsmaskiner med begrænset manøvredygtighed er blevet almindelig, og de jordbearbejdningsredskaber, især plove, der anvendes i dag, muliggør pløjning af en eller flere furer udenfor traktorens baghjul. Dette har medført afpløjning af højfoden på mange gravhøje, så de står tilbage med Store, lodrette brinker, hvor ingen vegetation kan fæste rod. Kanterne giver yderligere udskridning af højene. Der er derfor indført en dyrkningsfri zone omkring fortidsminderne.

Den tidligere 5 m regel er ophævet
For at få ensartede regler for fortidsmindernes forhold til omgivende arealer er den særlige regel om forbud mod genplantning indenfor 5 m fra højfoden i skove og plantager, der var bevokset før den 1. marts 1961, ophævet. Forbudet, som der kunne dispenseres fra af fredningsnævnet, var vanskeligt at administrere og er derfor afløst af den generelle 2 m zone omkring fortidsminderne. Genplantning kan dog kun foretages i forbindelse med fældning af lovligt etableret beplantning

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-01-09 18:04

Ud fra de kronvildttællinger der er har været på landsplan, ligger dit jagtområde langt fra det kerneområde som er tættest på dig, og derfor må der ikke være den store skade på afgrøderne i dit område. Citat fra TRD.

Så længe du stiller dine spørgsmål også selv svare eller på et forkert grundlag så har jeg ikke en for at svare dig
- men der er noget du ikke har kendskab til. Min jagt ( Bemærk venligst til hvad jeg skriver ) er en del af Danmarks største sammenhængende skovområdet i "principet" ejet af kun fire familier. Kronvildt vandre flere kilometer hver nat og tager ophold hvor der er mest ro.
De fleste skovaktiviteter i området er juletræsproduktion, senere når frosten kommer er det udtønding og fældning, så er der til gengæld ro i juletræsområderne og kron og dådyrene vender tilbage.

Det sted i Danmark hvor der har været mest omtale af markskader, bortset fra "Boris" er:
Gludsted plantage og den står i direkte forbindelse med det jagtområde jeg har.
Alle de billeder, som du ser af kron - og dåvildt på min hjemme side er taget på Løvenholt flere af dem enda af D.L.S.`s tidligere webmarster, så spørg blot ham.

Så igen og igen Kære TRD vil du debatere med mig, så stil relevante spørgsmål, som ikke har som undertone, at jeg er fuld af løgn - for hvorfor skulle jeg være det

Hvad har du selv af jagt? Hvad du overhovet mulighed for at nedlægge Kronvildt der eller er du kun
netjæger
Det er helt fint, hvis det er viden du ønsker for den formidler jeg gerne. Det kan altsammen læses på min hjemmeside: www.bb-jagt.dk hvis besøgstal her i helligdagende har været eksploderende stort - tak for det. For det er en måde, at vise andre, at ham den gamle nok ved en helt del mere end visse andre

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 01-01-09 18:36

Ja undskyld mig.
Men RealDeal, jeg forstår simpelthen ikke, du gider at diskutere med bb1.
Du vil aldrig få noget sammenhængene svar af ham.
Han har ikke noget svar, fordi han sidder ikke i nogen kronvildtgruppe.

Vedr. besøgstallet på hans hjemmeside. Ja selvfølgelig er besøgstallet eksploderet på hans hjemmeside, ligesom besøgstallet er eksploderet på vittighedssiderne. Alle søger billige grin på tiden.....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-01-09 18:46

Centerpoint skrev: Han har ikke noget svar, fordi han sidder ikke i nogen kronvildtgruppe.
citat slut.

Centerpoint jeg fatter ikke du tør: Det er strafbart på en offentlig hjemmeside, at påstå at en person lyver.

Jeg er medlem af en kronvildtgruppe og har været det siden Skov- og naturstyrelsen oprettede dem, men selvfølgelig du ved mere om min person end jeg selv gør.

Prøv nu lige at holde dig til sandheden i det nye år - ellers får du det ikke nemt, når politiet dukker op.

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 01-01-09 19:04

Citat
Centerpoint jeg fatter ikke du tør: Det er strafbart på en offentlig hjemmeside, at påstå at en person lyver

Det bliver nok værre for dig, gamle dreng.
Du har oplyst, at jeg har fremsendt dig mordtrusler - endda med navns benævnelse på offentlig side, hvor indehaveren er bekendt med mit navn og adresse.
Derfor, gamle pjokhoved, jeg glæder mig så utrolig meget til Politiet dukker op, for så kan de ved samme lejlighed få en injuriesag at arbejde med - så har politiet da, idet mindste ikke kørt forgæves.

Vi ses !!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-01-09 19:05

Nu vi er ved det, så var der vistnok noget med at du - bb1 på DJ`s hjemmeside beskyldte DLS`s tidligere kassererer for at fifle med kassen. Det var en løgn - og sagen blev anmeldt til politiet. Hvad blev der egentlig af den sag?? Du har været påfaldende tavs om sagen. Du påstod også engang på jagtformidlingssiden, at du var ingeniør. Det viste sig senere at du er montør. Du beskylder Centerpoint for at have sendt et trusselsbrev med en mordtrusseltil dig. Det er velsagtens også en løgn - men det skal tiden vise.
Sig mig engang - min ven. Gælder logvivningen ikke for dig. Hvad berettiger dig til at kalde nogen for løgner, når det er almindelig kendt, at du selv har et meget løsagtigt forhold til sandheden?
Det er det der gør enhver debat med dig umulig. Du er ikke ligefrem den skarpeste kniv i skuffen - men OK - du måler dig naturligvis med de andre i dit lokalsamfund, og så kan det godt være, at du er fremtrædende. Hvad ved jeg.
I den aktuelle sag er du langt, langt ude på Herrens mark, og jeg glæder mig til at hælde det hele tilbage i dit fjæs. Jeg ved - at Centerpoint ikke har sent noget brev til dig, men lad os nu glæde os til udgangen på denne komiske sag. Endnu engang bliver du til grin.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-01-09 19:09

Centerpoint - godt set. Ikke engang jeg havde opdaget den indfaldsvinkel på sagen. Når sagens virkelighed bliver meddelt politiet - så anmelder du Fandeme bb1 for injurier. Du og jeg kender hinanden, og hvis du ikke foretager anmeldelse - så gør jeg det Den Onde Lynemig. Nu skal bb1 have smæk for skillingen. Har vi en aftale??

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 01-01-09 19:12

Det har vi !!!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-01-09 19:15

Tonganeseren Når nu din viden er så stor, hvorfor fortæller du så ikke hele sandheden.
Jeg har aldrig beskyldt nogen kasser fra D.L.S. for at have taget af kassen på DJ`s hjemmeside.

Det var alså også D.L.S. som for flere år siden forsøgte sig med en sag i mod mig og det fik de ikke det mindste ud af - så lad være med at blande dig i noget, som du overhovedet ikke har det fjerneste kendskab til.

Det ville også klæde dig.

Med hensyn til politi anmelselsen af Canterpoint så køre den sag altså og jeg kommentere den ikke, så længe politiet arbejder med den

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-01-09 19:16

Jeg tror at denne hjemmeside bliver læst af rigtig mange. Ren og skær soap - så det knalder. Og hvor er debatten morsom. Her gælder det åbenbart om at "have den største" - alt andet - deriblandt faktuel viden, betyder ikke så meget.
Tag nu bb1. Han brovter ud med at han så og så meget kronvildt. Vor Herre bevare os. Det har vi squ osse - endda i hobetal. Desværre gør vildtforvaltningen et uhyrligt indhug i bestenden ved de årlige massedrab på militærets områder - men der er mere end nok til os andre.
Bb1 har nogle få krondyr som passerer igennem hans lejede revir, men åbenbart er ejeren ikke interesseret i nogen forvaltningsplan, fordi antallet er så ringe. Bb1 har det svært, fordi han er en "wannabee" udi det jagtlige. Han er et nul - og det er alle enige i.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-01-09 19:18

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-01-09 19:19

Bb1 - du er fuld af løgn. Vi ved alle, at sagen blev anmeldt til politimesteren i Silkeborg - og DLS har stadig samtlige sagsakter - inklusive dine skriverier på Danmarks Jægerforenings hjemmeside.
Gud Fader bevares hvor er du dog skamløs.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-01-09 19:27

@ bb1:
TheRealDeal har stillet dig et relevant spørgsmål, hvilken kronvildtgruppe er det du er medlem af?
dette er da et relevant spørgsmål, og det var jo dig selv der "lukkede katten ud af sækken"

Dine besøgstal er eksploderet?????????? når man kigger på din statistik er det da uændret?
der er da ikke meget udsving der, rent faktisk ligger du under gennemsnit i december måned

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 01-01-09 19:28

Nå Knudsen

For det første lød spørgsmålet på
Bestanden er i mange områder i fremgang, men her konfligter den med naboer op til større skovejendomme, hvor afgrøderne lider overlast, så sent er der en lodsejer der vil hegne sine marker fordi skaderne er blevet for store.
Hvad skal der gøres, skal afskydninge forøges, eller skal der til at betales markskadeerstatninger til dem som det går ud over af dem som ejer de skove som huser kronvildet
.

Nu er der heldigvis offenlighed i forvaltningen, vi må hellere få fakta på bordet.

De offentlige kronvildtgrupper der er i dag er du ikke med i.
Den gruppe du er i er et privat initiativ der blev oprettet i 2000 fordi der slap lidt kronvildt ud af en hegning ikke langt fra dig og da man havde ganske lidt dåvildt uden for hegn og enkelte strejf af kronvildt oprettede man en gruppe på 22 lodsejere og jagtlejere.

Jeg er medlem af en kronvildtgruppe og har været det siden Skov- og naturstyrelsen oprettede dem, men selvfølgelig du ved mere om min person end jeg selv gør.
Normalt sidder vildtkonsulenten med ved bordet i de officielle grupper, men det gør han ikke her, da det er et privat tilløbsstykke der er godt nok en repræsentant med fra Distrikt Søhøjlandet, men det er kun fordi de var direkte berørt af udslippet, da de i starten havde dem i deres del af skoven.

Der er ingen markskader som så, det i prøver på, er at få en større stamme op at stå, så derfor kan du ikke udtale dig om hvilke følgevirkninger det er på afgrøderne, kun ud fra det vi ellers kan læse om i diverse tidsskrifter
I den tid jeres private gruppe har eksisteret har bestanden ikke øget sig væsentligt.

Kronvildt vandre flere kilometer hver nat og tager ophold hvor der er mest ro.
Det er rigtigt, men Kongsø Plantage er det østligste område hvor der står en større naturlig konsentration af kronvildt og så går det ellers ned ad bakke videre ud mod din lejede jagt.

Kort og godt du er med i en kronvildtgruppe, men den hører ikke under de officielle grupper, som er oprettet senere, så lad vær med at skriv
Jeg er medlem af en kronvildtgruppe og har været det siden Skov- og naturstyrelsen oprettede dem
Det er rent privat tiltag.
SHV

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-01-09 19:34

Dine besøgstal er eksploderet?????????? når man kigger på din statistik er det da uændret?
der er da ikke meget udsving der, rent faktisk ligger du under gennemsnit i december måned .

Bb1 har en elendig hjemmeside - som kun sjældent bliver opdateret. Han kan squ ikke hitte ud af teknikken - eller også svigter hans support. Er man måske blevet uvenner?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-01-09 23:30

Til alle:
Jeg har lige modtaget en privatmail fra bb1, og jeg har afsluttet den. Alt det der skal skrives her på siden, skal være offentligt. Når bb1 begynder med den slags betyder det at han har fået kolde fødder, og det er der god grund til.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-01-09 23:38

Og så er der ankommet yderligere 2 private mail fra bb1. Du kan godt stoppe med klynkeriet - jeg kan ikke mere læse dem.
Vil du noget - så er det her - tøsedreng.

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 01-01-09 23:47

Nå!!!! Har du også modtaget mails.......??? Jeg har også.
Jamen, så kan vi jo lave en klub sammen. Hvad skal vi kalde den??

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-01-09 23:54

Vi kunne jo kalde os "Foreningen til bekæmpelse af netstøj" - FBN. Staklen er helt oppe i det røde felt. Nu håber han på en udglattende privat debat, men heri forregner han sig. Nu prøver han pgså at lægge låg på de svinerier han skrev på DJ siden, men den går ikke - Granberg. Han arkiverer selv revl og krat - men glemmer helt at det gør andre også. Mest af alt ligner hans skriverier noget fra en der er stiv af syre.
I håbet om at alt er vel derovre?

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 01-01-09 23:57

FBN - godt navn.

Hven vil være "kasser" ?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-01-09 23:59

Det vil jeg godt. Bb1 kan få en hundeside. Så er vi sikker på en dundrende succes.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-01-09 00:01

Bb1 har nok læst, at jo mere man lærer menneske at kende, jo mere holder man af dyr. Kan bb1 logre?

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 02-01-09 00:02

Tonganeser skrev

Mest af alt ligner hans skriverier noget fra en der er stiv af syre.
Der har også lige været nytår

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-01-09 00:13

Jeg har lige tjekket tråden om "spiritisme" og "samliv". Bb1 har ikke haft indlæg der.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-01-09 00:22

Til bb1.
I stedet for til stadighed at blamere dig selv her på KANDU - kunne du så ikke indsætte 2009 kalenderen i stedet for den gamle for 2008.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-01-09 00:35

Genere det dig - det er da påfaldende. Kunne du ikke stoppe dit personfnidder, så jeg kunne få tid til det.

Forresten så slutter min vagt snart ved du vel - så vil jeg hjem og sove.

Ovenstående mail demonstrerer, at bb1 også kan lyde helt menneskelig. Nej bb1, jeg ved ikke hvornår din vagt slutter. Og det bekommer vel ikke verdensmesteren i personfnidder at kritisere andre herfor. Burde du ikke hellige dig din førtidspensionisttilværelse. Det er ikke sundt for en mand i din alder at arbejde. Var jeg 60 - 65 ville jeg hellige mig jagt og fiskeri. Men sov godt - når du kommer hjem.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 02-01-09 00:43

Hvori ligger problemet for dig Tonganeser Kan du ikke sove, du har vel ikke ondt nogen steder ?

For på arbejde er du vel næppe?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-01-09 00:50

Jeg arbejder ikke på en "hellidag". Men hvad med dig. Bliver din kone ikke sur - eller er hun måske også på arbejde?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 02-01-09 01:38

Du har modtaget en pm med svar på dit spørgsmål, men det kniber måske med læsefærdigheden også lige som søvnløshed er det noget der kan behandles.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 02-01-09 06:21

Hvad nu Knudsen?

Er du også i en " privat officiel gruppe" så som gammelråens, odderens, grævlingens, agerhønen, skovmåren eller muflonens bevarelse
Kan du iiiiiiiiiiiiiikkkkkkkkkkkke lige tage dig tid til det, medens dit private dediktivbureau BBIA forbereder sagsakterne mod centerpoint.

SHV

Godkendelse af svar
Fra : TheRealDeal

Dato : 02-01-09 12:21

Kære simon

Tak for svaret simon-ms. det er nok det nærmeste jeg vurdere der er brugbart.
Også tak til alle de andre kommentarer, en del har haft en stor underholdningsværdi, noget der skuffer mig, er vores alle sammens kære bb1 ikke kunne komme med det afgørende fingeraftryk, trods stor viden om kronvildt

The Real Deal