/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Digital kalender til synkronis
Fra : RHJN
Vist : 957 gange
100 point
Dato : 27-12-08 01:10

Hej alle!
Glædelig jul først og fremmest!
Jeg vil høre om nogen kan hjælpe mig. Min kæreste og jeg arbejder på meget skiftende arbejdstider og med både natte, aften og weekendvagter. Derfor sidder vi tit med to kalendere og ajourfører dem med en fælleskalender, hvilket - for at sige det mildt - er ret så besværligt. Derfor vil vi høre om der findes en løsning hvor vi kan købe 2 "digital-kalendere" der kan synkroniseres (evt bare ved at lægge overfor hinanden) Gerne uden det skal gå igennem en PC, Outlook eller andet ...
Altså en elektronisk kalender til os hver der kan opdateres, og hvor vi evt kan gøre visuel forskel på hendes, på mine og på vores fælles aftaler ...
Nogen der har en idé (Der ikke koster mange tusind kroner!)

Tak ... og godt nytår!

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 27-12-08 02:48

Kan man ikke synkronisere kalenderen mellem to almindelige mobiltelefoner uden der er en PC indblandet? Det kræver nok at de nogenlunde ens, f.eks. samme mærke.

Kommentar
Fra : Josph

Dato : 27-12-08 08:03

Opret en google kalender for hver, den kan i også få synkroniseret med Jeres mobil
Først skal i lave en gmail så derefter kalender

(nedestående er et klip fra google kalender)
Organiser din kalender, og send oplysninger om arrangementer til venner
Ville det ikke være skønt at kunne holde styr på alle begivenhederne i dit liv, koordinere planer med venner og familie og finde nye ting, du kan gøre? Alt sammen med én online-kalender! Det syntes vi også. Flere oplysninger
Få overblik
Med Google Kalender kan du se dine venners og families planer lige ved siden af din egen, hurtigt tilføje begivenheder, der er omtalt i GMail-samtaler eller gemt i andre kalenderprogrammer, og tilføje andre interessante begivenheder, som du kan finde online.

Del begivenheder og kalendere
Du beslutter, hvem der kan se din kalender, og hvilke detaljer de kan se. Planlægger du en begivenhed? Du kan oprette invitationer, sende påmindelser og holde styr på, hvem der har svaret i selve Google Kalender. Organisationer kan også reklamere for begivenheder.

Hold tidsplanen
Du kan opsætte automatiske påmindelser om begivenheder, herunder mobiltelefonmeddelelser, og straks hente alt frem på din kalender med det indbyggede søgeværktøj.

Kommentar
Fra : RHJN

Dato : 28-12-08 03:22

Hej BertelBrander: Vi har to identiske telefoner, men de kan ikke synkronisere kalenderene ... Men ellers godt forslag

Hej Josph: Det er heller ikke helt det vi søger - vi vil gerne være uafhængige af Internettet ... som f.x. hvis vi havde en lille digital-kalender af en-eller-anden slags der kunne være i lommen eller noget ... En lille "computer" hver der kunne synkroniseres med hinanden ... Gi'r det mening?

Mvh Rasmus

Accepteret svar
Fra : Josph

Modtaget 100 point
Dato : 28-12-08 08:29

Hej

Ipod er også en mulighed, men at komme uden om internettet bliver ikke nemt

En god arktilkel her også
http://clausthorhauge.dk/2008/10/04/familiens-f%C3%A6lles-kalender-ogsa-pa-mobilen/

Kommentar
Fra : RHJN

Dato : 29-12-08 13:48

Artiklen er fin, men løser ikke mit problem .. Uhh .. hvor er det dog svært Ved ikke om iPod'en kan løse problemet ... Hvad tilbyder den?
Hvad med en iPaq eller anden lille lommecomputer - ville det kunne virke?

..Rasmus

Godkendelse af svar
Fra : RHJN

Dato : 29-12-08 19:10

Tak for svaret Josph. Svaret var ikke så direkte, og selvom jeg havde læst artiklen du sendte link til faldt jeg alligevel over noget jeg ikke havde set første gang. Nemlig link til zyb.com, og lige dér kunne mit prolem blive løst ... Vi kan nu synkronisere vores "standard-kalendere" på Nokia-telefonerne, og hvis vi har lyst til at redigere vores kalender online kan vi gøre det ... Se, det er jo smart

Men stort tak for hjælpen til de der har hjulpet ...!!!

Og godt nytår!

Kommentar
Fra : Josph

Dato : 01-01-09 17:15

Hej RHJN, tak for point

Har du fået det op at køre ?

Jeg er selv ved at prøve med zyb men jeg kan ikke få den til at importere min kalender fra Gmail