/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
netværks switch
Fra : GramPro
Vist : 493 gange
50 point
Dato : 26-12-08 21:35

Kan jeg bruge en 5-port 10/100Mbps Switch til, at dele et sinal nellem Bredbånds tv, IP telefoni og en PS3'er.

Jeg har et tlf stik i huset, som dur til mit 5 port modem, men nu vil jeg gerne have alt det skrammel ud af stuen, og det nermeste sted er på værelset lige over over stuen. Men bredbånds tv, ip tlf og PS3 står jo stadig i stuen, også har jeg en alam ude i baggangen, så det bliver et langt kabel jeg skal bruge til det.

Men kan jeg dele sinalet med en Switch, vil det blive lidt lettere.

Hilsen grej nørden
Gram Pro

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-12-08 21:41

Hvis dit "5 port modem" modem er en router kan du godt sætte en switz efter den, men du har ingen glæde af en switz uden en router medmindre din udbyder selv tildeler IP adresse til alt dit udstyr.

vh ben

Kommentar
Fra : GramPro

Dato : 26-12-08 21:47

Tak for dit hurtige svar.
Nej det er bare et modem hvor jeg har sat en trådløs router til.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 29-12-08 08:09

Hmm m ang. det omkring din switch.
Ja du kan godt bruge den - nu skriver du ikke noget om hvor meget den skal trække af det forskellige ???
Men jeg ville da nok overveje at finde en 10/100/1000 mbpswitch istedet for - hvor du har muligheden for Gigabitnetværk - hvis du skal hen og have flere TV på din netværk.