/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Acer Aspire 3000 TILBAGE
Fra : 1991
Vist : 4758 gange
500 point
Dato : 26-12-08 21:17

Min datter har en Acer Aspire 3000 - MEN der er efterhånden
meget rod på den - har jeg hørt at man kan få sin PC tilbage
til den samme opsætning, som da man købte den ?
Jeg mener at man med ACER kan stille den tilbage til købsdatoen ?
Er det rigtigt, vil jeg meget gerne høre om det.
- Hendes lydkort er også trådt ud af kraft. - Det har vi knoklet meget
med uden resultat.
HVIS DET ER RIGTIGT MED EN FORM FOR TILBAGEKOBLING
VIL DET VÆRE SUPER.
Lad høre.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-12-08 21:32

Du kan prøve at gendanne til en dato i foråret. Eller du kan formatere den og starte helt forfra. Det kræver at du har Vista DVD.

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 26-12-08 21:36

Hun kører indows XP.
Vi har forsøgt at gendanne via systemgendannelse,
men det virker ikke - her skrives "der er ikke sket nogen
ændringer".

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-12-08 21:38

Du har sandsynligvis fået nogle CDer med, deriblandt en recovery CD, den skal du bruge, så bliver din computer som den var den første gang du startede den

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-12-08 21:39

Brug den cecovery cd til gendannelse.
Men men hun mister alt, så husk at gemme filer billeder programmer
adresser m.m.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-12-08 21:39

Prøv at gendanne til en anden dato, gerne en som er længere tilbage, det plejer at virke hvis ikke det lykkes første gang

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-12-08 21:40

Hvis i bruger Systemgendannelse, så mistes der ikke noget

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-12-08 21:40

Når hun bruger den så slettes alt, så tag backup at det hun ikke vil miste.

PS: jeg kører selv med XP.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-12-08 21:43

Man må lære sine børn, at det er vigtigt, ikke at uhæmmet klikke på alt hvad der ser spændende ud. Så dybt tænker børn ikke over deres handlinger. Men de indrømmer det sjældent.
Tro mig jeg taler af bitter erfarring. Min datter har taget livet af et par computere, og "hun havde ikke gjort noget forkert", mente hun.
De bruger en computer som om det var en platstation.
Jeg har brugt mange timer på, at fortælle hende om adfærd på nettet, og om sikkerhed.
Måske skulle du også overveje det.

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 26-12-08 22:05

Der var IKKE nogen CD med til den PC.
Jeg har en Acer Aspire 7220 der er heler ikke nogen CD med.
Vi har været langt tilbage i systemgendannelse - uden resultet.
- Men jeg har hørt fra flere at der er den mulighed for en
gendannelse til fabriksdata.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-12-08 22:15

Acer har vist den måde at første gang computeren blev startet, kom der en boks som opfordrede til at brænde en recovery CD, det har i forhåbenlig gjort, ellers har i ikke mange muligheder

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-12-08 22:36

I fortsættelse med at brænde en recovery CD, kunne du også med jævne mellemrum, gå ind og oprette en genoprettelsespunkt, så du havde noget at vende tilbage til!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-12-08 22:56

Recovery ligger på en skjult partition på harddisken, men hvordan man lige kommer i forbindelse med den, må du lige bruge din søge funktion til eller via Acers hjemmeside.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-12-08 01:06

Citat
Der var IKKE nogen CD med til den PC.
Jeg har en Acer Aspire 7220 der er heler ikke nogen CD med.
... på din maskine ligger der noget der hedder noget i stil med recovery et eller andet - se om den virker så stilles din maskine tilbage fabriksindstillinger

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-12-08 08:08

Hejsa

Hvis du har købt maskinen fra ny,så ligger der også noget under dine programmer,som hedder Acer Empowering Technology-i det program ligger der en der hedder Acer recovery management-Den sikkerhedskopir og genopretter data.

MVH

Brian

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 500 point
Dato : 27-12-08 08:18

Prøv denne løsning, der virker på mange Acer pc'er;
(husk lige at tage back-up af dine billeder, docs, etc.!!)

Det første man skal prøve er at geninstallere computeren til fabriksindstillinger.
Dette kan gøres på to måder på en Acer computer.

Den første er at bruge de recovery cd'er du skal have brændt ud i starten.
Den anden er at geninstallere fra den skjulte partition der ligger på harddisken.
Nedenfor sender jeg en vejledning til hvordan men gendanner systemet både med/uden cd og hvordan du brænder disse cd'er ud.

Recovery af bærbar/stationær uden CD:

Her er en guide til hvordan eRecovery fungerer:
Under opstart når Acer logoet kommer frem på skærmen skal "ALT" knappen holdes nede samtidig med at du trykker gentagende gange på "F10", begynder maskinen at bippe har du trykket for hurtigt eller holdt "F10" nede!

Herefter startes Acer E-recovery, hvor man kan vælge at "gendanne systemet til fabriks indstillinger" eller "restore system to factory defaults" som det hedder på engelsk.

Hvis den på noget tidspunkt under denne proces beder om et password er det 000000 fra fabriks indstillingerne, siger den at det er inkorrekt har du selv ændret det og så må du finde det rigtige password.

Her er en vejledning til hvordan du køre en recovery af maskinen med CD/DVD.

1. - Når du tænder for maskinen skal du trykke på del tasten på dit tastatur, du skal ikke holde tasten ned du skal blive ved med at trykke på den, det vil sige flere gange i sekundet.

2. - Når du kommer ind i Bios skal du gå ind under det der hedder advanced bios features.

3. - Her skal du gå ned til first boot Device. trykke Enter og vælge Cd-Rom/DvD

4. - Tryk på Esc og vælg derefter save and Exit.

5. - Set den bootable cd i cd-rom drevet og genstart computeren.

6. - Maskinen burde starte op fra cd'en - følg guiden på skærmen. Derefter burde alle indstillinger være sat tilbage til fabrikkens'

Hermed en guide til at få lavet Recovery DVD/CD'ere:

Start computeren op i Windows.
Når du er i Windows, hold "ALT" nede og tryk på "F10".
Den vil bede om et utility password, som standard er "000000".
Vælg punktet "Recovery settings"
Vælg punktet "Burn image to disc"
Herefter følger du blot instruktionerne på skærmen!

Ingen mulighed for nogle af delene?

Hvis du ikke har mulighed for nogen af delene kan du bestille nogle nye CD ved at ringe/maile til Acer's kundeservice!

/Torben -

Godkendelse af svar
Fra : 1991

Dato : 27-12-08 12:02

Tak for svaret dogvillestar.

SÅ KØRER DET - TAK

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 28-12-08 06:13

Selv tak -