/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fabia - advarsel om olieskift
Fra : bigdad123
Vist : 2431 gange
100 point
Dato : 26-12-08 17:18

Min Fabia fra 2002 gav en advarsel om at der skulle skiftes olie. Det gjorde jeg så. Men advarslen kommer stadig hver gang jeg starter bilen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-12-08 17:28

fordi computeren skal nulstilles af værkstedet

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-12-08 18:03

Så sko`da` faen, andet spørgsmål om det Warzava-pagts efterladenskab i dag.

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 26-12-08 18:30

På min Skoda Octavia var der en knap under uret, som man skulle holde inde, mens man startede bilen, så skulle advarslen gerne forsvinde. ellers må du en tur omkring et værksted og høre om ikke lige de kan hjælpe dig med at nulstille meddelelsen. (Prøv om det hjælper med knappen. Det var den samme knap som vi brugte til at stille uret med)

Kommentar
Fra : bigdad123

Dato : 26-12-08 20:54

Det er ikke rigtigt, at computeren skal nulstilles på værksted. Selvom det nok ville være smart af Skoda hvis kun aut. værksteder kunne skifte olie (de tager 220 kr. pr. liter olie). Jeg snakkede en gang med en anden Fabia-ejer, han fortalte netop noget med, at man skulle holde en knap nede når man startede motoren. Men så var der vist også noget med, at man skulle "skifte" mellem forskellige nulstillinger, og endelig sørge for at det var den rette man valgte.
Ærgrer mig over, at jeg ikke lyttede mere.
Er der nogen som ved, hvordan man nulstiller netop olieservice-intervallet?

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 27-12-08 00:29

Nej, man skal ikke skifte mellem forskellige nul stillinger.

Der "plejer" at være en lille trykknap nede på instrumentet, som skal holdes inde i nogle sekunder SAMTIDIGT med at nøglen drejes og holdes i kørestilling nogle sekunder.
Det er netop gjort lidt besværligt, så man ikke ved et uheld nulstiller en vigtig advarsel.

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 27-12-08 08:13

Der skal ikke skiftes mellem forskellige indstillinger. Du skal blot holde knappen inde nogle sek. mens du samtidig starter bilen, så skulle den selv foretage nulstilingen.

Selv på min Passat som i øjeblikket "råber" på service, skal man blot holde knappen inde og starte bilen, før advarslerne er nulstillet. Godt jeg har en alt-mulig-mand i huset som selv kan foretage olieskift mv.

Prøv med knappen ved uret, er det ikke den så prøv med en af de andre på instrumentbordet.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 27-12-08 09:03

Dette her skulle virke på VW & Skoda

1. Switch off the ignition and press the reset knob of the trip counter below the speedometer and hold.

2. Switch on the ignition and release the reset button, one of the service events appear in the display.

3. It is possible to switch between the the readouts of the service events by briefly pressing the reset button.

4. When the particular service event is displayed, turn the button for setting the digital clock to the right, "service---" appears in the display.

5. Switch off the ignition. Only now is the service event reset.