/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Diselhakker
Fra : Højris
Vist : 768 gange
50 point
Dato : 26-12-08 16:37

Så Mythbusters på et tidspunkt og der tog de livet af en bencinmotor med vistnok blegmiddel af en slags, den med sukker i bencinen viste sig at være en myte den blev Mythbustered. Men hvordan tager man effektivt livet af en diselhakker.
Nu er jeg ikke sådan en omvandrende terrorrist, men har en gammel diselmotor der alligevel skal på skrotteren. Just for funnnn

Højris

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-12-08 16:39

Sukker

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 26-12-08 16:47

Benzin

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-12-08 16:48

Jeg tror pumpen brænder sammen før motoren

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-12-08 17:48

Tap kølevandet af systemet.....tap olien af....start bilen, træd speederen i bund...så går den en snarlig død i møde (få minutter)

http://www.youtube.com/watch?v=wTdC3LC2lW0

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 26-12-08 19:09

Ja ja jeg overgiver mig !
Sagen var den at jeg kørte for et busselskab med en gammel smadderkasse af en bus jeg ønskede at ta livet af, den var så langsom i opotræk så det gav alle ansatte stres, dvs. 0 - 50 på en 15 min. tid, selskabet vidste godt osv. og betalte enhvidere for ikke at tage den ud (miljøafgift mv. )
Så kan jeg jo ikke gå ud i min fukking uniform, skruge bundprobben af og hakke en isøkse ind i køleren. jeg vil jo heller ikke være den der har saboteret øsen men en tidsforsinkelse vil jo ikke være af vejen. Derved ikke sagt at en anden skulle have skylden.
Så derfor hvordan forkorter jeg den fucking balje i dens køretid.
(Det er skrevet både i datid og nu tid det skal læses som fortid MVH.)
Højris

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-12-08 20:46

Sirup i dieslen som bliver til karamel= Kaput

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 27-12-08 18:52

Find et passende øde sted, sæt i frigear / neutral og hold så fuld hammer på ........
Før eller siden vil den nå op i et omdrejningsleje, der bestemt ikke er sundt for krumtappen og de gamle og sikkert slidte lejer.
Og ellers er lav oliestand, lav kølervæskestand og en sjat benzin i dieselolien med garanti usundt for den.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 27-12-08 20:50

Kan du få den til at drikke lidt motorolie, - så løber den løbsk. Det er før set med en knækket plejlstang til følge.

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 28-12-08 01:15

Citat
Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 27-12-08 20:50

--------------------------------------------------------------------------------
Kan du få den til at drikke lidt motorolie, - så løber den løbsk. Det er før set med en knækket plejlstang til følge.

Det du tænker på er når stempelringene bliver så slidte at motoren får tilført olie nede fra bundkarret. Da der ikke er en pumpe " i vejen " til at regulere mængden fortsætter motoren bare med at stige i omdrejninger til det mekaniske ikke længere kan tåle belastningen. Den løber livet af sig selv.

Hvis man hælder motorolie i tanken, især med ældre dieselmotorer vil den bare køre som intet var hændt. Mange gamle dieselmotorer kan køre både på fyringsolie, madolie etc.

Mange ældre dieselmotorer er svære at tage livet af med mindre man decideret saboterer dem ved at fjerne vand og motorolie som nævnt.

Hvis du skal gøre ved at hælde benzin på så skal blandingsforholdet være mere end 70% benzin. Op til 30 procent skader ikke motoren. Det frostsikrer bare dieselen.

Accepteret svar
Fra : Steenk1

Modtaget 50 point
Dato : 28-12-08 02:16

Her er noget jeg selv kunne finde på at prøve : Hvis du er lidt til at rode med bil så hiv en dyse op og hæld lidt fint sand ned på toppen af stemplet. Jeg vil tror det hurtigt vil smadre stempelringene.

Men.................

Er det ikke lidt umoralsk. Var det ikke bedre at dig og kollegaerne i fællesskab nægter at køre i lortet.

Godkendelse af svar
Fra : Højris

Dato : 01-01-09 01:12

Tak for svaret Steenk1.
Det var også den løsning der blev an vent for 6 år siden.

Højris