/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Oliver City vil ikke starte?
Fra : tryllerylle
Vist : 749 gange
100 point
Dato : 26-12-08 16:23

Hej. Jeg har lige købt min en oliver city 30,er fra 05, der har gået 4000 km. manden jeg har købt den af siger den har meget svært ved at starte når den er kold/det er koldt.
den er brugt til at fragte en mand til og fra arbejde. meget korte ture.
den kan starte men går ud efter 7-8 sekunder. derefter vil den ikke starte. jeg skal nok vente en times tid, hvor den gør det samme igen

mit bud vil være at rense karburator, og tømme tanken. skifte benzinslange og rense udstødning og luftfilter, men inden jeg går igang vil jeg høre om der er noget andet jeg også skal kigge på?

på forhånd tak

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 100 point
Dato : 27-12-08 14:28

Det lyder jo nærmest som om at den ikke får benzin nok... altså at benzinen ikke løber hurtigt nok med til karburatoren, jeg har læst om at tankdækslet kan slutte så tæt at der bliver vakuum i tanken så prøv at skrue tankdækslet af mens prøve at starte. Prøv at skifte benzinfilter bare for at se om der skulle være nogen forskel og ja rens karburatoren det er klart en god ide.

Har du mulighed for at sætte den indenfor i en varm garage eller et varmt sted ?
Det kan være den har lidt lettere ved at starte hvis den har stået et varmt sted og dermed er lettere at finde fejlen.

Men prøv at tage tændrøret ud og kig på inden du renser det.
På tændrørets udsende kan du se eventuelle problemer med motoren...

Dit tændrør skal helst se sådan cirka sådan her ud: http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/billeder/motor005.jpg

Sammen dit tændrør med billederne her:
http://www.ngksparkplugs.com/techinfo/spark_plugs/faq/faqread2.asp

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 27-12-08 17:47

Jeg har prøvet noget lign. i mit tilfælde sad der i sandkorn mellem i den ventil til svømmeren, altså mellem der hvor benzinslangen sidder på og så svømmeren.

Godkendelse af svar
Fra : tryllerylle

Dato : 28-12-08 09:29

Tak for svaret ...

jeg rensede alt fra tankenhanen til og med karburatoren, og det virkede så nu starter den efter 8 timer i en kold gårdsplads

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 28-12-08 09:32

fedt nok. altid rart når man selv kan lave tingene ;)