/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Opstart
Fra : sdam
Vist : 723 gange
200 point
Dato : 26-12-08 08:33

Jeg har en maskine, der er utrolig langsom at få startet op. Efter der er tændt tager det 3-5 minutter før vi er klar med skrivebordet. Også løbende under at der arbejdes på maskinen, kan man høre at den arbejder helt vild og ukontrolabelt, men med hvad og hvorfor må guderne vide!
Der må være et sted hvor man kan se, hvilke programmer der er med i opstartsfasen, og igen, hvilke man kan undvære.
Spørgsmålet går egentlig på, hvor man styrer dette??
PS
Jeg kørere en autoriseret og opdateret NORTON antivirus, samt jeg jævnligt kører en systemoprydning m.v. igen med en autoriseret program - med abbonnement.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 26-12-08 08:58

er det windows 98 du kører

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 26-12-08 09:04

Nej - Det er XP..

Kommentar
Fra : edison

Dato : 26-12-08 09:21

husker du at defragmenter.
at slette gamle filer mm.
klik egenskaber på dit hd dreve aog tryk diskoprydning. også gamle gendanelses filer. de kan hobe sig op.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 26-12-08 09:31

Det virker som om det kan være din antivirus opstartscanning der tager tid.

Kør diskoprydning - lad den fjerne temp filer
--
Åbn internet indstillinger og sæt indstillingerne for gemte filer ned til 20MB.
--
Se om det ikke hjælper

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 26-12-08 09:37

Og som edisin siger.. gendannelsespunkter..
Men de påvirker normalt ikke opstarten.

Dette skal du først køre efter en fuld antivirus scanning !! med en fuldt opdateret antivirus

Denne compurer...
Højreklik på C rev og vælg egenskaber...
Klik på knappen Diskoprydning
efter nogen tid kan du vælge "Flere indstillinger"
Klik på ryd op ved systemindstillinger.

Så OK og OK igen

Accepteret svar
Fra : hardy

Modtaget 200 point
Dato : 26-12-08 09:41

hej
gå ned i start -tryk kør- "skriv msconfik" så kan du se vilken programmer der er startet
og meget mere.
mvh hardy

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-12-08 10:25

Citat
"skriv msconfik"

Det hedder nu msconfig. Og du skal ind i mappen START
Du skal være opmærksom på, at visse typer af virus kan deaktivere dit virusprogram, så du stadig tror det fungere, men i virkeligheden er blevet neutraliseret.
Hvor meget ledig plads har du på drev C????
For lidt workspace kan give længere opstartstid.
Prøv at starte i fejlsikret tilstand og se om det går noget hurtigere?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-12-08 10:39

som hardy skriver

start - kør - skriv msconfig - vælg sidste faneblad Start - der kan du selv bestemme hvilke programmer du vil have til at starte sammen med windows. - vær opmærksom på at visse programmer jo skal startes fx antivirus - Bare fjern markeringerne, du kan altid tilføje dem igen - gem ændringerne - Når du genstarter kommer der en skærm hvor du lige skal sætte et flueben for ikke at skulle se en meddelse ved hver opstart at du har ændret opstarten.

Men ligesom der er andre inde på så skal der en ordentlig oprysning til på harddisken

Start - alle programmer - tilbehør - systemværktøjer - diskoprydning - vælg drevbogstav - sæt flueben i samtlige - ok.

Start - alle programmer - tilbehør - systemværktøjer - Diskdefragmentering - vælg drev - defragmenter.

En god ide er også at hente dette program Superantispyware og lade den søge efter snavs på din pc. Den er gratis og tager ingen kræfter
http://www.superantispyware.com/download.html bare vælg Free Edition

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-08 11:18

Der er faktisk et udmærket tilbud fra giweaway i dag

http://www.giveawayoftheday.com/premium-booster-295/

klart anbefalelsesværdigt....

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 27-12-08 09:28

Tak for svaret hardy.

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 27-12-08 12:37

hej
det glæder mig at kunne hjælpe.
forsat god dag.