/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia 7310 Dansk hvordan????
Fra : viskinge
Vist : 791 gange
100 point
Dato : 25-12-08 09:28

Glædelig jul.

Vi har givet datteren en Nokia 7310 Supernova i julegave, men kan ikke finde ud af at få den over på til dansk menu & tekst (den kører engelsk i øjeblikket). Har været inden i "sprogvalg" men Dansk er der ikke !!! (alle mulige andre sprog er der)
Skal der downloades noget og hvordan, er det noget vi selv kan lave eller skal den tilbage til forretningen ??? (der fulgte ingen USB kabel med)
Er købt i en dansk webshop, og forventede godt nok at den "kunne" dansk.

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-08 10:39

Hvor har I købt den ?

Det lyder besynderligt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-08 10:48

Citat
Sprogindstillinger — Du kan indstille sproget på telefonens skærm ved at vælge
Sprog på telefon. Automatisk vælger sproget ud fra oplysningerne på SIM-kortet.
Du kan indstille sproget på stemmekommandoer ved at vælge
Genkendelsessprog.

Kommentar
Fra : tigerlover

Dato : 25-12-08 10:56

hvis du har købt den på nette tjek om dere læger ligge i Dk for hvis de ikke gøre e det derfor den ikke har Dk sprog jeg ved det fra billigespil.dk ders ligge i Sverige så manualen stå på Svensk

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-12-08 11:16

Firmaet er dansk og ligger i DK. Pakken kom også fra DK.
Den der med vælg sprog ud fra oplysninger, der ligger på SIM kortet har vi prøvet. Lige nøjagtigt dette punkt er "grå" i menuen og kan ikke vælges !!!

MVH

Kommentar
Fra : clou

Dato : 25-12-08 11:28

Har du prøvet at gendanne mobil, så I sletter alt der er lagt ind på den, og så starte den forfra - ellers prøv om det kan løse problemet - ellers tilbage til forhandleren, men synd for din datter.

Glædelig Jul til alle

Clou

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-08 11:32

Citat
Firmaet er dansk og ligger i DK.

Se det gør jo du under alle omstændigheder kan få den byttet.....

Det "smager" lidt af noget parallelimport..... men vil du ikke ud med navnet på butikken er det jo din sag....

Bl.a. HongKonk og Tailand har nemlig ikke dette menuvalg.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-08 11:33

Stavefejl skyldes julen

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-12-08 11:48

I må da gerne få navnet på forhandleren, men det burde vel være ligemeget hvad forhandleren hedder, så længe det er et dansk fima.

købt her: http://pc-huset.dk/shop/product_info.php?cPath=171_172&products_id=4283

Citat
Har du prøvet at gendanne mobil, så I sletter alt der er lagt ind på den, og så starte den forfra - ellers prøv om det kan løse problemet - ellers tilbage til forhandleren, men synd for din datter.

Fint foreslag, men hvordan gør man????

MVH

Kommentar
Fra : tigerlover

Dato : 25-12-08 12:26

hovrfor spøre du dem ikke bare hvorfor det kan jo være de kan komme med et beder grund

http://pc-huset.dk/shop/contact_us.php

Kommentar
Fra : tigerlover

Dato : 25-12-08 12:44

for mig ligner den altså en Svensk eller norsk side men du kan jo spørge dem som jeg sagde tidlige

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-08 13:03

Gendannelse af fabriksindstillinger
Hvis du vil gendanne fabriksindstillingerne, skal du vælge Menu > Indstillinger >
Gend. fabrik.ind., og vælg mellem følgende indstillinger:
? Gendan kun indstil. — for at nulstille alle brugerindstillinger uden at slette
personlige oplysninger
? Gendan alt — for at nulstille alle brugerindstillinger og slette alle personlige data,
f.eks. kontakter, beskeder, mediefiler og aktiveringsnøgler

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-08 13:06

Det "kunne" være en god ide at LÆSE manualen som du forhåbentlig HAR fået med.....

Har du ikke det kan du få et link til download...

http://dk.diplodocs.com/brugsanvisning-brugervejledning-betjeningsvejledning/NOKIA/7310%20SUPERNOVA-_L

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-08 13:14

PS...

Firmaet er tilsyneladende så dansk som det kan blive - selv denm svenske side fører til dansk adresse....

Men derfor kan der selvfølgelig godt være fejl i telefonen...

Hjælper gendannelse IKKE - vil jeg da klart foreslå at få den byttet inden du begynder med en masse downloads der kunne anfægte garantien..

Den SKAL tale dansk....

Kommentar
Fra : tigerlover

Dato : 25-12-08 14:23

!"#"!¤#!" jeg sagde ikke at Firma ikke vare dansk jeg sagde at det ser ud til at dere læger ligge i Sverige så vidt jeg ved er billigespil.dk et dansk Firma og ders læger ligger i Sverige det samme med cdon.com

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-08 15:13

PC-Huset ligger i Løgstør....

Deres værksted i København

Kommentar
Fra : tigerlover

Dato : 25-12-08 17:48

ER det mig der er lam eller er det dig der ikke fatter noget lager og værksted er ikke det samme ja så det F**king værksted kan godt ligge i KBH like i care mens deres lager ligger i Sverige eller whatever

Kommentar
Fra : tigerlover

Dato : 25-12-08 17:49
Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-08 17:59

Citat
ER det mig der er lam eller er det dig der ikke fatter noget

Jeg fatter skam udmærket

Men hvor deres lager ligger er vel sagen underordnet......

Firmaet er registreret i DK (med CVR. nr.) - så der gælder dansk lov og ret.....

At firmaet så ikke har de bedste anbefalinger er jo for sent når varen ER købt....

Men det vil da, som allerede skrevet, ikke undre mig om det er parallelimport fra Hongkong og derfor UDEN dansk menu....

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 26-12-08 10:40

Telefonen er afsendt fra Løgstør.

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-08 10:54

Såfremt nulstilling til fabriksindstillinger ikke virker, har du jo ikke anden mulighed end at få den byttet....

Så vil det jo desværre vise sig om de lever op til deres "ry"

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 26-12-08 18:10

Har e-mailet til dem, og de har svaret:: Lukket indtil 5 Januar !!!

Hvor dejligt, så har vi jo nok Dansk i telefonen, inden sommerferien, hvis det ellers går hurtigt

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-08 18:18

Nu er det jo ikke alle der har dårlige erfaringer med dem.....

Så håb det bedste...

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 13-01-09 21:07

Nå, fik fat i firmaet d. 6 Januar (efter at havde ventet i tlf køen i 45 min, der er kun 2 timers daglig telefontid).

Det var naturligvis en "smutter", sendte mobilen ind, og fik den fiks og færdig tilbage 2 dage efter, alt i orden.

Så Deres service kan man ikke klage over.

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-01-09 21:29

Bingo...

Tillykke med den "nye" telefon....