/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
!!! Er I Klar !!!
Fra : Sunowich
Vist : 1059 gange
50 point
Dato : 23-12-08 16:08

Har i fået styr på al julestressen ???

Her i Næstved er vi klar....såe defor ......

.........TIL ALLE HERINDE..........

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 23-12-08 16:13

har da været klar hele tiden
konen og ungerne klare alt det der høre sig til , så jeg skal bare være klar til middagen juleaften
så jeg har da helt styr på det jeg skal , dejligt nemt med sådan en familie

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 23-12-08 16:15

Ja og nej?
Gaverne er købt,maden mangler at blive tilberedt.
For en halv time siden,skrevet de sidste julekort,som straf derfor må jeg ud på en "postrute", men OK. så falder der også lidt kaffe af?.
Glædeligt Jul til alle her på Kandu
vvdriver

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-08 16:24

Jule stress hvad er det jeg mangler at få købt nogen gaver, ellers alt vel og der er et helt døgn godt og vel tilbage jeg er da klar hele tiden, øhh klar til hvad måske skal jeg have købt et træ også inden de bliver udsolgt

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 23-12-08 16:27

Nej vent lidt jeg sku ik helt klart her, det julemands kostume må da ha krympet i skabet siden sidste år.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-12-08 16:44

Jeg mangler bare at hakke mandler og piske flødeskum til ris àlamenten, så kan jeg holde jul. Bortset fra at jeg står for madlavningen jule aften og 1. juledag. Men der er helt styr på det.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-12-08 17:02

Maden...Det blir Take away, og de sidste 9 gaver kan jeg klare fra en tankstation. Der er ingen grund til at stresse. Kl 17.00 i morgen er der ikke et øje på Q8. Det er måske knap så personligt, men de er fandme dyre, og det tæller vel osse lidt

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-12-08 17:12

Til dig også Suno.

Ja jeg mangler at dække bordet og grille to ænder og stege en stor kamsteg.
Rødkålen er lavet og alt andet klapper.
Så hils fruen og ungerne og ha' en rigtig glædelig jul alle sammen.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-12-08 17:15

Halllå Pia...det er sgu da først i morgen det er juleaften så hudt jeg visker, så tag lige en slapper LOOOL

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-12-08 17:22

Jeg mangler at dække bord og lave maden (til 9 personer).......men det foregår jo først i morgen....

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 23-12-08 17:35

I år skal julen holds hos mine forælder eller plejer vi at hol det hjemme hos os.

mine svigerfamillie kan ikke li mig ej heller fruens mormor, så det er træls jeg får en gave af svigerfamilien, men tror de gør det af pligt.
mormor har aldrig sag tak for gave til mig selv om vi giver hende en gave i fældesskab. hun undgår mig når vi ses.

jeg hader jule, har ikke nogle gode minde om det, det er bare en dag der skal overståes ASP.
men joo vi har fået købt gaver til hele familien min familie mor og far og stedfar er det jeg har tilbage fruens familie 8-12 stk som vi aldrig taler med, vi blive heller ikke invitert til familie fester fødselsdag ect men den 24 SKAL de ha gave ellers er helvet løs og fruen er ikke stræk nok til at sige fra jeg kan føle at hun gerne vil men tør ikke. føgler i denne tid at jeg er bor sammen med hende og hende familie.

stemningen er sq ikke særlig god her i familen. hun går og brokker sig over presset fra hendes famile, men når jeg prøver at snakke med hende får jeg et riv af.det er det samme år efter år.

og den 26 skal vi samles til famille hygge med hendes famile, samskudsgile. men alivel skal vi ha regning med for der er nogle der har købt for lidt mere en andre

mine tanker går ikke på julehygge og ha det dejligt afslappe/stresset på den dejlige måde, mine tanker går på om det er tiden til at jeg skal sige stop til vores forhold, jeg kan ikke holde det ud.

Med god jule og godt nytår til alle kandusserne. og jeres famile. håber i får en god juleafte.
så er der dømt juleshow

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-12-08 17:53

Værtinden er en køvenhavner, så soger jeg ikke mere.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-12-08 17:55

Hey thyfoon.

Citat
mine tanker går på om det er tiden til at jeg skal sige stop til vores forhold, jeg kan ikke holde det ud.
Hvad er nu det for noget thyfoon. Ja du skal ikke forklare her, men jeg håbede da det kørte fint hos jer. Lad ikke familierne ødelægge jeres forhild......

Hav en god jul thyfoon anyway. Du er lavet af stål...du kan bøjes, men ikke knækkes...Husk det!!!!!!!

Bedste julehilsener
Klumme

Kommentar
Fra : pve

Dato : 23-12-08 17:55

Nej, men god jul Sunowich

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-12-08 17:55

Tyfon Fin film den
Du skal sku da ikke finde dig i det der Hvis det var mig der oplevede det som du der fortæller så måtte konen sku selv tage derhen Det stod jeg godt nok ikke model til i 2 sek.....føler med dig,men håber da at det ku blive en anelse mere hyggeligt for dig hvis du alligevel ender der.Hvad med at spørge direkte om gvoffor Mormor ikke siger tak til dig eller hvordan det kan være at i ikke deler lige til komsammen-hyggefest

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-08 18:01

Ho ho hoo, skal vi så ikke lige høre Anniqa from Sweden, ikke fordi pigebarent synger særlig godt, men hun har andre FOR dele

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-12-08 18:03

Citat
Halllå Pia...det er sgu da først i morgen det er juleaften så hudt jeg visker

Veeeeed det altså godt Klumme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-12-08 18:18

Nå Nå...jeg ville bare hjælpe

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-08 18:18

Thyfoon - har du været henne og tage billeder af min have.
Til næste år skal der stærkere pærer i så det også kan ses om dagen.

Lad dem bare knurre, for det er jo dem der har et problem.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-12-08 18:22

Glædelig jul,også herfra.

http://www.youtube.com/watch?v=Y9L8qBMPMpI

Mosebaek.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-12-08 18:49

Citat
hun har andre FOR dele

o.v.n. for filan ...

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 23-12-08 18:52

Jeg har netop fået tegnet de sidste julegaver og pakket dem ind.. så det skulle gå

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 23-12-08 19:04

ja jeg vil også ønske jer allesammen herinde en rigtig glædelig jul jeg er i fuld gang med at lave risengrød til a la manden , og jeg er ved at lave godbidder til vovserne i ovnen , det er dejlige hjemmelavet kiks som de ELSKER , ellers er alt på plads . så ingen jule stress her

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 23-12-08 19:09

chicapigen: Jeg synes, at det er lidt betænkeligt, at du opbevarer dine vovser i ovnen.... Har du tjekket den med diverse dyrevelfærdsforeninger?

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 23-12-08 19:36

justuniverse , god pointe men bare rolig vovserne er på den rigtige side af ovnen.............udenfor.......jeg kan godt se jeg har skrevet det så det har mere end 1 betydning hihi ,

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 23-12-08 19:36

GLÆDELIG JUL til alle.

Vi er ved at være klar mangler kun at dække bord og lave mad til 9 personer. Lige nu småkoger risengrøden. Ænder og steg ryger på grillen.

UPS mangler da lige at pakke gaver ind.......

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 23-12-08 19:38

the1best det lyder lækkert med anden og stegen på grillen , jeg har fået det for et par år siden hos min søster og det smager pragtfuldt

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 23-12-08 20:02

chicapigen: Det tænkte jeg nok (jeg kunne bare ikke lade være). Men jeg er glad for bekræftelsen... Glædelig jul til dig... og til alle andre

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-12-08 20:02

Er lige kommet hjem fra Føtex, stegene var sat ned til 45 kr for 2 kg. Og en fersk and på næsten 4 kg kostede 100 kr. Så er der noget ved at handle. Det hele røg i fryseren.
Prøv det lige inden de lukker til påske, det er utroligt hvor billigt det kan blive.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-12-08 20:16

Thyfoon-
Livet er for kort til at finde sig i en dum familie!

Men, når du tager kampen op, skal du vide, at det koster store psykiske kræfter - men resultatet kan ende med at være dét værd. Så får man automatisk sorteret ud i familierækkerne, så man kun ses med dem, man har det godt sammen med...

Hvis din kone/samlever stadig vil se sin familie, så lad hende gå alene.

Min familie (mor, far, søster, svoger, niece med mand og børn) plejer tage til min moster og onkel 1. juledag (udenbys). Jeg har bestemt mig for at blive hjemme i år. da min kusine begyndte at opføre sig som min søster, som jeg holder ude i strakt arm. Dét vil jeg ikke opleve igen... (længere historie end som så).

Men go for it, Thyfoon! Du lever kun een gang, og du skal sq have det godt!

Måske denne jul bliver hjørnestenen til dit nye liv, hvor du selv bestemmer og laver dine egne juletraditioner. Om "hun" vil være med - det må hun jo afgøre med sig selv.....

Fat mod, og rigtig glædelig jul!

Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-12-08 20:19

Jeg skal lige have kørt over badeværelset med en klud og gulvmoppe, vaske gulvet i stuen, dække bord, koge grød og lidt mere - hov og pynte juletræ...... men jeg nægter at stresse

Mine forældre kommer her i morgen, og jeg laver maden.

glædelig jul til jer alle!

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 23-12-08 21:02

God jul til jer alle

Træet er hentet ind og pyntet her til aften
Maden skal jeg heldigvis ikke sørge for

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-12-08 21:27

thyfoon, jeg vil give dig det samme råd som flere andre herinde har gjort, lad være med at deltage hos svigerfamilien.
Men hvis du gerne vil bevare ægteskabet, er det nok vigtigt hvordan du præsenterer det for fruen.
Du kunne måske, stille og roligt, komme ind på, at du synes det er trist, at svigerfamiliens forhold til dig (og måske omvendt), er så anspændt som det er, og så komme frem med nogle overvejelser om, om det måske var det rareste for alle parter at du bliver hjemme. Hvis i har en hund eller andre dyr, som har svært ved at være alene, kan du jo få det vendt til en fordel, at du bliver hjemme.
Og så kan du jo, som en rigtig gentleman, tilbyde fruen at køre for hende, og hente hende igen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-08 22:29

I morgen tidlig vil jeg starte dagen med at sulte mig selv.........så jeg rigtig kan spise til aften.
Vi skal nemlig til nassejul..................hos mine børn.
Det bliver kun til 5 rundstykker og et par basser og lidt morgenthe.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 23-12-08 22:39

@Eyvind
Lyder lidt som mig, jeg har næsten ikke spist noget idag, der skal sgu være plads til den gode mad imorgen
Dog i den omvendte situation, min mor kommer her og laver maden

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-08 22:53

Ja min kone skal vist nok ha' en and med, der er varmet lidt op, hvis ellers vi kan knuse isen inden i dyret i morgen eftermiddag.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 24-12-08 03:13

ja glædelig jul til alle
Højris

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-12-08 09:22

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-12-08 16:17

Jeg ved ikke med jer - men NU har jeg styr på det

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-12-08 16:50

Jeg kom for sent

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-12-08 17:16

Jeg fik ingen sokker.
Kun en splinter ny bærbar comp. med sorroundskærm på hjul.
Det er en Det er en IBM med centreringspaletter og B&O look.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-12-08 18:17

Citat
Det er en Det er en IBM med centreringspaletter og B&O look

Tillykke med den

Accepteret svar
Fra : thyfoon

Modtaget 50 point
Dato : 26-12-08 18:20

Så er recet overstået vi skændets både den 23 og den 24 så jule aften var ikke godt vi har i dag været til familiekommensammen hvor det er sammenskudes gille men du skal ha regningen med for tænk hvis nogle har givet 10 kr mere en ander maden må ikke være købt det skal være lavet helt fra bunden og kun af de bedste kvaliterter supermarkets vare det er bandeord i den famile jeg lavet frikkadeler økologis kød mæl æg mæk olie alt var økoliogis så det blev 261 kr for 1,6 kg dunser da vi så skulle afrene så var det et chok af de store kæft hvor kunne de blive sure *g* jamen den kilo pris for kød kunne du ha købt mør brad (ja men nok ikke økologise)

fruen er bange for sin famile og hun er bange for mig så hun snakker alle efter munden for at gøre dem glade hvad der er forkert men hun har aldrig fået kærlighed og selvtillid med hjemmefra, på mange punker er hun ikke 28 der er hun 8 år det er hårt at sige om sin egen fruen men det er sanheden jeg køre fast og ved ikke hvad jeg skal eller kan gøre.
jeg får at vide af familien at jeg er skyld i at hun ikke kikker ned til dem og det er mig der holder hende tilbage jeg kunne aldrig drømme om at holde hende tilbage tværdig mod jeg prøver at få hender mere ude så hun kan vikre socialt sammen en ved selvskaber hun har svære ved.
hun er bange for at miste mig og hun har det med at klister sig til mig, og vil være ved mig hele tiden jeg giver mig mange gange for fredens skuld selv om jeg har brug for at være mig selv.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-12-08 22:13

Thyfoon - din kone har brug for hjælp NU - det kán kun gå for langsomt, hvis jeres forhold skal reddes, og hun skal have et godt liv fremover!

Kan I ikke starte med at gå til jeres læge (I har forhåbentlig den samme læge?) Det er godt at have samme læge, da vedkommende så kender jer begge.

Jeres læge kan henvise til en psykolog og/eller en psykiater.

Dén familie lyder godt nok IKKE rar - løb skrigende væk

Varme tanker

Hanne

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 27-12-08 09:39

@thyfoon
Det er sgu ikke rart! Traditionen tro er der jule middag kl 12 ved min bedstemor den 25. dec. hvert år, ihvertfald så længe jeg kan huske tilbage. De sidste par år har situationen mellem min mor og min tante været anspændt, i år eksploderede det så. Men der var sgu ikke nogen meninger der blev holdt tilbage...
MEN! Nogen gange kan det familie tam tam sgu være noget skrammel! Vennerne vælger man selv, familien hænger man på
(Der er så også lige grunden til at jeg ikke har holdt fødselsdag de sidste 8 år!)
Jeg HADER også bare den type, ligemegt hvor godt man har prøvet at gøre det, så er der altid NOGET der skal rettes på. Det hjælper tit at give af samme skuffe, men de bliver tit sure før de bliver gode igen.

Igår var jeg til julefrokost halløj sammen men nogle venner, meget blandet aldersgruppe, det er simpelthen det bedste der er sket her i julen
Og det er meningen her i julen, vi skal have det godt sammen!

Godkendelse af svar
Fra : Sunowich

Dato : 27-12-08 11:06

Tak for svaret thyfoon. Du får poeintne som en lille tryst Jeg havde slet ikke tænkt den tanke at der var nogle der havde det som beskrevet i dit indlæg ....og ja ...der er jo sagt en masse om hvad vi mener om det ....det er jo kun dig og konen der kan handle ,men ...gør noget ved det

Med ønsket om at i får en god Nytårsaften..........og også alle jer andre

Mvh Suno

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-12-08 11:07

trøst

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-08 11:44

Jeg glæder mig allerede til næste jul....................så får jeg nok et par varme sokker.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-12-08 12:11

Jow.... men vennerne har også familie........

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-12-08 14:03

Shit... nu er det snart Nytår !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-12-08 14:20

Jeps, søde molo - så er der ting, der skal rydes op i...

Ikk' Thyfoon?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-12-08 14:27
Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 27-12-08 22:56

jo camillamoster har du ret i *SS* også tak til klummer og jer andre der støtte og kommer med gode råd jeg har snakket med fruen om at hun skal gå til læge og snakke med hende jeg har skrevet til vores læge og bedt om en samtale
vores rigtig gode venner kan mærker det er noget galt og e inviter os ud nyårsaften så vi kan hygge og slappe af jeg ved at det vil snakke lidt med fruen og gøre deres til det men ja vi har meget der skal arbejdes med.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-12-08 23:30

En lille åbning - dejligt!

Du skal nok klare det, Thyfoon!