/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Hjæælp analog digital ?
Fra : Avant85
Vist : 561 gange
300 point
Dato : 23-12-08 14:34

Er der nogen der kan forklare det "helt nede på jorden"

Jeg vil gerne have en ny video-dvd-enhed, som kan optage og afspille eller måske bare en dvd-optager-afspiller. Alt efter havd der anbefales her på kandu

jeg kan nok leve uden at få mine gamle videoer at se igen

Mit spørgs er angående det her nye tv-signal, som kommer til november og jeg har et udmærket men gammel tv-apparat, som er uden digital modtager (måske) Hvordan ser jeg forøvrigt det ?

Kan man få en video, video-dvd eller en dvd, som har indbygget en digital modtager, som kan bruges til at opfange de nye tv-signaler og som kan optage / opfange signalerne via en nuværende ellers udmærket men gammel analog antenne, som sidder i det fri og kan indstilles efter sendemast

Hvis ikke, hvad skal jeg så investere i, for at kunne se tv efter 1. november 2009

Hvis ikke spørgsmålet er udformet tilfredsstillende, uddyber jeg gerne

Venligst Avant85

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 310 point
Dato : 23-12-08 14:48

I din brugsanvisning til TV, vil det under data fremgå, om det kan modtage digi-signaler. Hvis det er et ældre fjernsyn lan det ikke. Den skal kunne modtage DVB-T

Du kan købe en hardisk/DVDoptager med indbygget digi-modtager. Den skal kunne modtage DVB-T

Du kan købe et tv med indbygget digi modtager. Den skal kunne modtage DVB-T

Til 1 nov. næste år, vil du ikke kunne modtage analoge signaler, og skal derfor have digi. Du kan modtage signalerne med din gamle antenne. Endvidere sendes der i MPEG2 standard.

I 2012 skal du ud over ovenstående og så kunne modtage MPEG4 standard. Herefter vil du ikke kunne modtage noget som helst - med mindre du nu har: MPEG4 og DVB-T modtagere - eller bokse til at modtage signalerne.

En løs DVB-T modtager fås fra ca. 300 kr. og opefter. En MPEG4 boks koster p.t fra ca. 1.400-2.000 kr.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-08 14:57

Har du ikke fået folderen Det nye TV signal ? Den er da blevet husstands omdelt, prøv at hoppe ind på siden her og få forklaringer om det du spørger om: http://www.detnyetv-signal.dk/

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-12-08 14:58

Hvis du vil til at lave meget om og vil være på forkant, så spekulere på et mediecenter, og forhør dig om priser forskellige steder. Du kan se her hvad jeg mener:
http://www.electrola.dk/shop/frontpage.html

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 23-12-08 15:23

Tak for svaret alka.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-12-08 15:46

selv tak Avant85