/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Anders And - Onkel Joakim
Fra : winetaster
Vist : 2413 gange
100 point
Dato : 23-12-08 12:19

Hvilket år/nr af Anders And har denne historie:

Onkel Joakims pengetank revner,
og befolkningen bliver millionærer,
så ingen gider arbejde.
Onkel Joakim er den eneste,
der gider arbejde,
så han tjener formuen hjem igen.

Kan du huske bladets år/nr ?

Mvh W.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-12-08 12:31

Historien er en Carl Barks historie.

Og Joakims penge bliver suget op af en skypumpe og fordelt til verdens befolkning

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-12-08 12:32

Den har været i et af de store hæfter. Om den har været i et blad ved jeg ikke! Jeg har den, men det er lidt omstændigt at finde.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 23-12-08 12:52

Citat
I "Skillinger fra skyerne" ("A Financial Fable") fra 1951 bliver alle Onkel Joakims penge hvirvlet op i luften af en tornado og spredt ud til mange mennesker med den følge, at ingen gider lave noget. Undtagen Onkel Joakim og ungerne, der fra Onkel Joakims gård sælger mad til så høje priser, at han til sidst får alle sine kære penge tilbage igen. Aldrig er begrebet "inflation" forklaret bedre og mere forståeligt! Historien kan læses i Bedste Historier Om Anders And nr. 5.

Skillinger fra skyerne (A Financial Fable, september 1950)

http://www.eksperten.dk/spm/692178?Esession=5563b81a64935467ceed9fdc76d7963e

http://comicwiki.dk/wiki/Bedste_historier_om_Anders_And_5

Kommentar
Fra : lally

Dato : 23-12-08 19:47

hej winetaster.

Prøv at kigge her :http://www.disneybasen.dk/

måske at du kan finde noget her

hilsen lally

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 23-12-08 20:49

Det må jeg sige Ans - Godt fundet ud fra de info

Men åh det vækker minder - Måske man skulle på loftet efter alle de gamle Anders And blade

Godkendelse af svar
Fra : winetaster

Dato : 29-12-08 13:46

Det var et kompetent svar !
Tak for svaret ans.
Mvh W.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-12-08 14:50

Tak og godt nytår