/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
KADETT C Stelnr
Fra : jens-lyn
Vist : 779 gange
68 point
Dato : 23-12-08 09:55

Hvor i bilen findes stelnr på en Opel Kadett Caravan fra 1973 ?

Kommentar
Fra : leifjskov

Dato : 23-12-08 09:59

hvis den ikke sider på bagsiden af motorrummet kan den side på forbroen.

Kommentar
Fra : jens-lyn

Dato : 23-12-08 10:01

er bagsiden af motorrummet den plade der vender iind mod kabinen ? og i så fald hvor på den ?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-12-08 10:25

Den kan være indhugget på toppen af den ene af støddæmperkonsollerne i motorrummet, eller på torpedopladen også i motorrummet. Er den på støddæmperkonsollen er de ofte ødelagt af rust.
Hvis ikke du finder det, så sig til, - så skal jeg gå på loftet og finde det i mine gamle brugtvognskataloger, der var det altid angivet. En -73 er jo i dag en gammel svend. Men i tyske biler, var de som regel en af de to steder.

Kommentar
Fra : jens-lyn

Dato : 23-12-08 10:29

foreløbig tak - skal til syn -

Kommentar
Fra : jens-lyn

Dato : 23-12-08 13:10

til info

Stelnr sidder til højre for passagersædet, i bunden, -
god jul

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 68 point
Dato : 23-12-08 13:31

Det sidder i bunden til højre for passagersædet under tæppet. Du kan se hvor der er lavet et udhak i tæppet

Godkendelse af svar
Fra : jens-lyn

Dato : 23-12-08 15:02

Tak for svaret Fijala. Det er precis det jeg selv skrev - god jul

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-12-08 15:05

På de årgange af Opel, blev stelnr. oftest "brændt" ind i karossen øverst på torpedopladen i H eller V side. Som oftest er det rustens, og kan ikke slibes, da man så også sliber nummeret væk. Tidligere brugte vi bremsevæske til, at få nummeret frem med, men husk IKKE NOGET BREMSEVÆSKE PÅ LAKKEN - DET TAGER LAKKEN! Tidligere brugte vi også bremsevæske til lakfjerner!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-12-08 15:11

Korrekt:
Citat
Det sidder i bunden til højre for passagersædet under tæppet.

Jeg fik forøvrigt en ny (den samme) svejset i,fordi den ikke kunne ses på grund af rust.
Men toldvæsen skulle ha`pladen med den gamle nr.udleveret.Der blev udfærdiget et "dokument",der skulle følge bilen.Kadett C City.

Mosebaek.