/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Blændeindstilling?
Fra : DanserMedGeder
Vist : 514 gange
70 point
Dato : 23-12-08 00:16

Er de nogen der ved om der er opfundet en kamera telefon hvor man kan indstlle blænden så man kan få lidt dybdeskarphed med?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-12-08 00:35

Det tror jeg ikke findes . Hvis du vil lave rigtige billeder er du nød til at bruge et rigtigt kamera.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-12-08 00:38

Måske Nokia N95 - tror det er noget af det vildeste indenfor kamera telefoner.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 23-12-08 02:39

Blænde er det det samme som exponering ?

Telefonen har det med at have alle deres funktioner i softwaren, det eneste jeg har set med linsen er auto fokus.

Jeg har heller ikke hørt om det. Men hvis man vil have gode billed og have kontrol og diverse indstillinger så det nok meget bedre at købe et kamera istedet for en telefon med kamera selvom det da smart men jeg tror ik de blive gode sådan lige forløbige... de går nok mere op i megapixels end gode billeder.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 23-12-08 06:20

Det findes ikke. Skal du have specielle billeder skal du da selvfølgelig ikke bruget en telefon. Du kan ta et billed i nødstilfælde med en telefon. En telefon er til at snakke i, ikke beregnet til en fotograf. Du kan købe gode nye billige spejlreflexkameraer i dag.

hawaii7

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 70 point
Dato : 23-12-08 09:45

Køb et rigtigt camera med indbygget telefon.
I øvrigt er telefoner yt - det er bare sms og mail der duer.

Jeg mener ikke at det findes endnu - med mindre den nye Iphone har det.

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 23-12-08 16:00

Hejsa!

Jeg har en nokia n95 - som SKULLE tage gode billeder... Det gør den skam også - når der er meget lys, men ellers - noget skidt...

Nej, jeg ville købe en godt kamera istedet for

Godkendelse af svar
Fra : DanserMedGeder

Dato : 23-12-08 21:42

Ja jeg ved godt det kræver at man også skal kunne stille skarpt på en enkelt ting i billedet før det har effekt.

Jeg har selv N95 og jeg bruger aldrig det kamera. Kun til at filme med. Det er komplet ubrugeligt. Lidt ligesom et engangskamera. Selvom man til tider godt kan få noget ok med et engangskamera.

Ja jeg tænkte også på et kamera med en telefon i

Men skidt med det. Det skal jo nok komme en dag. Har også et spejlrefleks, men vil ikke slæbe det med rundt altid.

Et kompaktkamera er også udelukket. Det er på niveau med en mobil næsten. SÅ kan jeg lige så godt fillme med min telefon i stedet for at også købe et kompakt kamera og smide pengene ud af vinduet på det.
Har prøvet mindt 8 kompaktkameraer. Spild af pengel.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-08 22:15

Citat
Et kompaktkamera er også udelukket. Det er på niveau med en mobil næsten

Nej for der kan tages ret så gode billeder med et compact camera.
Canon IXUS 950 IS
http://peecee.dk/upload/view/111867
Som vel er nogenlunde.

Eller tæt på
http://peecee.dk/upload/view/100549