/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Formattering!
Fra : nightmood
Vist : 450 gange
154 point
Dato : 23-12-08 00:02

Jeg ehar en ekstern harddisc, som jeg gerne vil sætte i min computer.

Den er FAT formatteret.

Kan jeg formatterer den i NTFS uden problemer?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-12-08 00:38

Ja hvis dit operativsystem kan klare det og disken er forbundet med usb eller et andet interface, som kan.

Hvis den skal køre på lan vil det formentlig ikke fungere.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-12-08 00:40

Undskyld. læste ikke svaret rigtigt. Hvis du tager diskdrevet ud af den eksterne boks og indbygger det i computeren er der ingen problemer , bare dit operativsystem kan køre med NTFS. Men ellers spurgte du vel ikke.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-12-08 00:40

ja da - det er ikke noget problem at ændre hvordan en harddisk er formateret.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-08 03:13

Det er underordnet hvordan din harddisk er forbundet med computeren, du sætter disken til og højre klikker på Denne computer og klikker på Administrer i venstre side klikker du på Diskhåndtering og finder din harddisk, den har navnet Disk 1 og den har måske Drev D eller E, højre klik på bjælken forneden og klik på Formater, hvis det er en stor disk, så kan det være en fordel at dele den i flere partioner, og ja vælg NTFS som fil system
Husk altid at afbryde din harddisk nede ved uret, klik på ikonen Sikker fjernelse af hardware og afbryd disken før du tager stikket ud

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 154 point
Dato : 23-12-08 08:34

Og hvis du vil beholde dine data

start - kør

cmd

i den sorte boks skriv:

convert X: /FS:NTFS (X er drevbogstavet)

og følg vejledningen. (Du skal vide diskens NAVN undervejs)

Godkendelse af svar
Fra : nightmood

Dato : 23-12-08 09:19

Tak for svaret JensT.

Hilsen Jan

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-08 09:24

Fra windows XP eller Vista.
H-klik på (denne) computer og vælg administrer
og så vælge diskhåndtering

Nede til højre kan du se din harddisk .......................rør ikke DISK 0 (som er dit C:)
H-klik på din harddisk/partition og vælg formater, hvor du så kan vælge NTFS
Denne metode sletter den harddisk du vil formatere.