/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
start problem på cpi popcorn
Fra : neccc
Vist : 2254 gange
100 point
Dato : 22-12-08 17:38

Hejsa

Jeg ville høre om der nogle der kan hjælpe jeg roder ret meget med scooteren, men afligevel har jeg et problem jeg ikke kan løse jeg er ved at lave sådan en cpi popcorn, problemet med den er at den starter lige i 3-4 sek også dør den igen, når den er varm er der ikke noget, men hvis man skruger bladnings skruen helt ind er der ikke nogle problemer, så kan den tage gassen og det hele, men så kommer problemer så når den er varm for der vil den ikke kunne holde tomgang fordi skruen er skruet helt i bund, jeg har skiftet chocker da den gamle var defekt, så har jeg skiftet membranen renset kaburatoren 3 gange skiftet fra dysse 54 til dysse 56. men den gør det stadig, nogle der har nogle ide til hvad det er, den er helt std. og den kører meget fint..

tak

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-12-08 18:25

Prøv at tage udstødningen af, så vil den køre godt bagefter.

Kommentar
Fra : neccc

Dato : 22-12-08 18:44

jeg er ikke helt med, vil du tage udstødnigen af for at rense udgangen eller hvorfor?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-12-08 20:07

Det er bare Flash-narhoved ham ska du ikke tage dig af han er jo syg
Det ku jo tyde på at du skulle have en ny skrue i hvis den evt. er lidt skæv ellers en anden kaburator, men det kan også skyldes utætheder dårlig tænding osv.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 22-12-08 23:40

Du skal finde ud af hvor meget blandings skruen skal være skuret ud...

Først skruer du skruen i bund også kigger du på skruen og skruer den ud f.eks 2 omgange.

Men jeg ved ikke hvor meget den skal skrues ud på din scooter. Men prøv med 1 omgang også 1½ omgang også 2 omgange for at se forskellen.

Kommentar
Fra : neccc

Dato : 23-12-08 07:31

HEj Scootergrisen

Jeg ved godt at normalt skal den skrues 1-2 gange ud, også holder den også fin tomgang men så kan den ikke starte når den er kold, jo lige i 3 sek også dør den igen, også prøver den sådan lidt hver kan man træder. jeg har også skiftet bladnings skruen det hjælp heller ikke.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 23-12-08 16:26

Jeg tror du skal lade den være skuret de 1 til 2 omgange ud eller hvor meget det nu er.
Det lyder da som om det er den automatiske choker der er noget ivejen med når du siger den ikke vil starte når den er kold i mere end 3 sekunder...

Den automatiske choker skal netop lade ekstra benzin komme igennem karburatoren når den er kold, og når den så bliver varm efter et par minutter så lukker den stille og roligt for den ekstra benzin.

Men når det er sagt så er du ikke den eneste som har problemer i det kolde vejr, det lader til at være meget normalt og have starte vanskeligheder når det er koldt... det ihvertfald sådan jeg forstår det når jeg læser om folk der ikke kan starte, det ligesom der ikke er noget i vejen men at der skyldes kulden.

Min scooter kan let sagtens starte i det kolde vejr men den skal lige blive varm før den kommer nogen steder, hvis jeg starter og giver gas så er den bare ved at stoppe, så man skal lige vente lidt, eller give forsigtigt gas.

Jeg har læst om en som putter karburator sprit i om vinteren.... jeg ved ikke om det er sådan noget der skal til men det da et forsøg værd.

Kommentar
Fra : neccc

Dato : 23-12-08 17:20

Hejsa

tak for hjælpen jeg har også selv gået og tænkt på at det kan næsten ikke være andet end den choker selv jeg har skiftet den, men det er også fra en anden kaburator så der er jo ikke nogen garanti for at den skulle være iorden, så jeg kigger lige på den imorgen..

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 01-01-09 23:16

Det kan være der er kommet halm i din karburator.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 01-01-09 23:17

har du tjekket startspæreren?

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 08-01-09 10:33

Flash77 jeg er lige blevet meldt ind i dette her så fremtagene forum , gidder du lige at då dig et liv for du er allerde trættene

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 21-02-09 11:31

Har du tjekket for utætheder nogle steder, fx fra karburator til motorblok.. Hvis der kommer falsk luft ind der vil den ikke køre ordenligt når den er kold. Og vil sikkert køre fint når den er varm, men stadig med for tynd blanding.