/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Ingen lydenhed.
Fra : No1Here
Vist : 772 gange
100 point
Dato : 22-12-08 17:26

Jeg har nu surfet rundt på nettet i flere timer uden at finde en brugbar løsning.

Mit problem er, at efter at have fået formateret og installeret XP professional SP3, så har jeg ikke længere nogen lydenhed. Jeg har installeret drivers til kortet og ifølge enhedshåndteringen er der ingen problemer?

Når jeg forsøger at afspille en mp3-fil får jeg "Error code 88780078".

I min søgen efter løsninger er jeg kommet i tvivl om det kan være SP3 (RC) der ikke understøtter AUU bus?. Er der nogen der ved noget om dette problem. og hvordan jeg løser det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-08 17:33

Har du installeret/opdateret DirectX ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-12-08 17:39

Citat
fået formateret og installeret XP professional SP3,

Kan du ikke lidt bedre forklare hvad du har gjort.

Det giver ingen mening at formattere xp servicepak 3.

Hvis du totalt har ominstalleret XP , vil det være en ide at installere drivere til bundkort, lydkort , og kontrollere at de virker inden du opgraderer til servicepack 3 . Mener i øvrigt at mange har haft kvaler med den pakke, så jeg har ladet være.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-12-08 17:47

Jeg kører med XP pro. og jeg fik problemer med lyder da jeg installerede SP 3. Jeg var nødt til at fjerne SP 3 før min PC virkede ok igen.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 22-12-08 17:49

Transor, det er ikke mig selv der har formateret, men en god ven som ved alt om computere og software. Han er desværre på juleferie, så jeg kan ikke spørge ham hvad han helt specifikt har gjort.

Selv har jeg ikke en dyt forstand på hverken hardware eller software, så har rodet lidt rundt i blinde. Dog tror jeg ikke, at jeg inden formaterringen havde servicepak 3, og det er også derfor at jeg tror det kan være der problemet ligger.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-12-08 17:49

er du sikker på det er den rigtige driver til lydkortet du har installeret ?

jeg vil foreslå dig at slette driveren - genstarte maskinen - bruge din cd med drivererne og tage den derfra når maskinen finder ny hardware.

Jeg lavede præcis den bommert med at hente en driver jeg troede var den rigtige og gjorde som ovenstående.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 22-12-08 17:50

Hvordan slipper jeg af med servicepak 3?

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 22-12-08 17:52

Mirit det er helt sikkert den rigtige driver jeg har installeret.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 22-12-08 17:53

Jeg skal spise nu men vender tilbage. Bare så i ikke tror at jeg er forsvundet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-12-08 17:54

Citat
Mirit det er helt sikkert den rigtige driver jeg har installeret.
.. det troede jeg også - men der var åbenbart noget der ikke var helt som det skulle være - og det skader jo ikke at prøve

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-08 17:57

SP3 kan du fjerne i tilføj/fjern......

Husk at starte op i fejlsikret tilstand...

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 22-12-08 18:32

Mirit. mime drivers and Software ligger på den CD der fulgte med min helt lovlige XP.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 22-12-08 18:34

Fejlsikret tilstand. Hvordan er det nu at det fungerer?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-08 18:43

Det kommer an på HVAD det er for en maskine.....

Men en af F-tasterne er et godt bud

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-12-08 23:51

Du kan også gå i kontrolpanel - tilføj/fjern programmer. Oppe i højre hjørne der skal der være et hak i boksen ved "vis opdateringer". Så finder du Windows ServicePack 3 og sletter den.