/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP: 'Enheder eller programmer er deaktiv~
Fra : pece
Vist : 532 gange
100 point
Dato : 24-03-03 22:58

Hej.

Er netop startet med win xp herhjemme og kom i et optimistisk øjeblik til at forsøge en installation af et lydprogram, WinOnCd, som jeg havde kørende med stor fornøjelse på win 98'eren før. Det faldt ikke i god jord. Så jeg afinstallerede skidtet igen.

Men lige siden får jeg ved opstart en besked om at 'Enheder eller programmer er deaktiveret' og at noget Cd Recording Software vil medføre ustabilitet og alskens ulykker. Så det er blevet forhindret indlæst.

Det er muligt det er blevet forhindret indlæst, så tror fa'en jeg ikke kan finde det - ikke under drivere under cdrw/dvd under enhedshåndtering ihvertfald.

Er der nogen der ved hvordan jeg får min 'bums' til at forsvinde?

Jeg skulle egentlig bruge WinOnCd til at pille et enkelt nummer ud fra en cd og gemme det og sidenhen lave det til mp3 - hvordan gør man det på xp?

Hilsen Flemming

Kommentar
Fra : cad

Dato : 24-03-03 23:15

lav en systemgendannelse til et punkt før installationen af WinOnCd

derefter : win xp har sin egen cd-recorder, og det er nok den der giver problemer...............

Kommentar
Fra : xou

Dato : 25-03-03 03:55

når du lige har startet med xp.så er stien til programmet systemgendannelse:
start-programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgendannelse
resten giver sigselv...
ps jeg bruger selv den ret tit...

Kommentar
Fra : cad

Dato : 25-03-03 04:25

efter systemgendannelse................ find updates o.lign. her:

http://www.roxio.de/english/support/list_servicepacks.html

http://www.roxio.de/english/support/top5.php3

din WinOnCd-version er sikkert ikke kompatibel med win xp

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-03-03 17:28

Jeg tror faktisk at XP's indbyggede er fra roxio, så det lyder jo grangiveligt som en konflikt mellem en ny og en gammel roxio aspi driver! Da jeg opdaterede fra ME til XP ville XP heller ikke ha noget med winoncd at gøre. Du vil sikkert få problemet igen hvis du installer winoncd påny, men det kan sandsynligvis løses via de update links som cad foreslår

Kommentar
Fra : pece

Dato : 25-03-03 21:28

Jeg takker bidragyderne - det var jo egentlig så let som det allerførste svar jeg fik foreslog mig: Systemgendannelse! Selvfølgelig. Jeg er ikke forvænt med en sådan funktionalitet men jeg må sige at jeg blev positivt overrasket. Så ved jeg det. Men kan man nu stole på den?

Men tak - og problemet er fixet.

Fl.

Kommentar
Fra : cad

Dato : 25-03-03 21:51

man kan godt stole på den. Men husk at lave nye gendannelsespunkter i fremtiden ---- specielt når systemet kører supergodt..

Det er en god ide ( specielt når der til tider går noget galt ) :)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-03-03 01:28

Her er lige en link om roxio og winxp http://www.roxio.com/en/support/roxio_support/roxio_xp_sup_notes.html;jsessionid=MMBUFNO1MTLVDT33IAVR3KQ

Øhh og hvad lige med at acceptere cad's svar og dermed lukke spørgsmålet?