/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton Internet Security 2009
Fra : McBobo
Vist : 559 gange
100 point
Dato : 22-12-08 00:36

Hej Kandu bruger.....

Jeg har lige fået en prøve version af Norton Internet Security 2009 (15 dage)
Nu er mit spørgsmål, som måske du/I kan hjælpe/svare på..... Det drejre sig omkring firewall i Norton Internet Security 2009. I andre versioner fra 2003-2005-2006 m.m. kan man gå ind og blokere programmer eller give det enkelte program love til at gå på nette. Kan ikke umidlbart finde hvor man kan dette i 2009 versionen. Det er en eng version, men hvordan kommer jeg ind i firewall oversigten, hvor programmerne ligger..... Og hvad med pop-up og andre reklamer.....
Er der en funktion i Norton Internet Security 2009 angående pop-up.... Hvis ikke har i så et bud på et super godt program som kan dette....

Men ellere må i da også godt give lidt tips/tricks og hvordan de enkelte funktioner i programmet virker (Norton) Tak?

McBobo

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-08 00:46

Ønsker du at beholde den Norton sikkerheds pakke ? Den anbefales ikke af ret mange, ellers vælg den sikkerheds du ønsker og lad være at bokse mere med Norton.
Jeg kan ikke hjælpe dig med dit spørgsmål kender ikke programmet af andet end omtale

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-08 01:29

Citat
Hvis ikke har i så et bud på et super godt program som kan dette....
der kan jeg så godt blande mig lidt, du kan få gratis sikkerhed på computer, som er mindst lige så god som købe programmer, se her hos Malwarecheck, vælg om du vil se på pakken til Vista eller XP: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=13&sid=de37982bf03e36f835c2968ea17dc9e4
eller se indenfor i shoppen hos Spywarefri, hvis du foretrækker at betale for din internet sikkerhed: http://www.spywarefri-shop.dk/
selv har jeg på en computer, hentet programmer fra pakken fra Malwarecheck, på den anden (bærbare) computer har jeg Bullguard fra Spywarefri shoppen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-12-08 12:41

Jeg ville ikke selv vælge Norton, i.flg. Computerblade så er det et dårligere program end så mange andre. F.eks. Avast antivirus
http://www.avirus.dk/modules.php?op=modload&name=PagEd&file=index&topictoview=1

Og Spamfighter http://www.spamfighter.com/Lang_Da/download_download.asp

Kommentar
Fra : peque

Dato : 23-12-08 09:19

Tja Hvis du virkelig vil noget seriøst indenfor bekæmpelse af virus mm .- så læs lige her engang - ret vigtigt

http://www.comon.dk/news/gratis.anti-virus.er.fortsat.bedst_39098.html

Hvor sjovt nok de fleste programmer der tager penge for at levere sikkerhed - ligger ret lang t nede på listen over hvad de egentlig leverer finder og genopretter!

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 23-12-08 14:13

Jo, tak ...har selv fundet ud hvordan firewallen virker i Norton..... Kan forstå at i ikke er Norton fan.. Der findes nok lige så mange meninger som der er antivirus/firwall programmer..... Uanset hvilket program man vælger kommer der hele tiden nye virus frem på nette hver dag.... Med lidt omtanke og i sidste ende back-up, går det nok.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-08 14:18

Du skiller dig ud fra mængden med din Norton, men som du selv siger så er den væsenligste sikkerheds faktor, personen som sidder bag skærmen, bare du er obs på det, så går det nok

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 100 point
Dato : 27-12-08 23:45

Norton plejede at være noget juks, men de har oppet sig gevaldigt med 2009 versionen. Let for maskinen, og god detektion. Jeg syntes dog stadig at prisen er lidt i overkanten.

Godkendelse af svar
Fra : McBobo

Dato : 28-12-08 17:29

Tak for svaret....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-12-08 18:19

Tak for point.