/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Købt telefon med mange mangler
Fra : Jesper_wood
Vist : 593 gange
100 point
Dato : 21-12-08 11:34

Hej,
Har for 2 uger siden købt en HTC S470 med abo.
Men mobilen er fyldt med fejl eks:

Den frøser, skal genstarte mobilen inden det virker igen.
Det er tit inden lys i tasterne.
Man kan ikke lægge på efter et opkald, hvis tastaturet er låst. ( hvis en ringer mens den bare ligger, er tastaturet jo låst, og man ikke lægge på igen )
Grafiske fejl.

Jeg har prøvet at opdatere windowsmobile for at se om det skulle virke men intet at hente der.

Kan jeg gå ned og bytte den eller hva ?

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 21-12-08 11:34

Sorry den hedder HTC S740

Kommentar
Fra : iah

Dato : 21-12-08 11:38

Ja, selvfølgelig kan du få den byttet. Du har jo 2 års reklamationsret på sådan en ny telefon.

Accepteret svar
Fra : iah

Modtaget 110 point
Dato : 21-12-08 11:40

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/28/reklamationsretten-i-de-foerste-to-aar/

Reklamationsretten i de første to år.
En reklamationsret er – som navnet siger – retten til at reklamere (klage) over mangler ved varen. Ved forbrugerkøb er der altid en reklamationsret på 2 år – det gælder også for brugte varer.
Køber og sælger kan ikke aftale, at der skal være en kortere reklamationsfrist.

Reklamationsretten løber fra varens levering – dvs. fra du henter den i butikken, eller fra den bliver afleveret til dig på din bopæl.

Det betyder ikke, at det altid vil være en mangel, hvis en vare ikke holder de første 2 år.

Der er varer, der ikke er beregnet til at holde to år. Det vil fx ikke være en mangel ved en banan, hvis den ikke holder sig frisk i flere måneder.

Det vil heller ikke være en mangel, hvis varen er brugt op inden udløbet af de to år. Det kan fx være et par strømper, der bruges regelmæssigt, eller et par sko, der bruges hver eneste dag. Det kan også være batterier eller elektriske pærer, der har en begrænset levetid. Disse varer kan dog være mangelfulde, hvis de som følge af en fabrikationsfejl eller lignende ikke kan holde til normal brug i deres forventede levetid.

Altså: Der er ved forbrugerkøb altid reklamationsret på 2 år. En række varer har dog en holdbarhed eller en normal levetid, der er kortere end 2 år.

Publiceret: 22-03-2004

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 21-12-08 11:40

gå ned i butikken og få den updateret... det er altid et problem med helt nye telefoner

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 21-12-08 11:52

Der er ingen opdatering til den.

Skal de have mulighed for at sende den ind osv osv eller hva ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-12-08 14:30

Hvis en telefon er låst skulle den gerne selv lægge på efter et indgående opkald, sådan har de fleste af mine Ericsson haft det.

Godkendelse af svar
Fra : Jesper_wood

Dato : 23-12-08 08:58

Tak for svaret iah.

Var nede med telefonen igår, og sælgerens første sætning var:

Sælger: Jamen du skal da bare opdatere den......
Svar: Der er ingen opdateringer til den
Sælger: Jamen HTC har nogle opdateringer som ikke ligger på nettet....
Svar: Jamen det må jeg jo så tro på
Sælger: Ja de skal bruge 14 arbejdsdage på det