/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Opskrifter til Kenwoodmaskine
Fra : barrett
Vist : 8607 gange
500 point
Dato : 20-12-08 19:49

Jeg har netop købt en Kenwood køkkenmaskine, men der var desværre kun 3 opskrifter med til den, men jeg ved at der til flere af maskinerne og/eller hos andre forhandlere bl.a. leveres en cd med 180 opskrifter (og vel at mærke på dansk - jeg er meget dårlig til sprog).

Er der nogen der ligge inde med enten sådan en CD eller opskrifter til sådan en køkkenmaskine (min er en Kenwood Chef KM030 Event) ?

Jeg vil blive superglad hvis jeg kan få en masse opskrifter til den.
Mvh
Barrett

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-12-08 21:09
Kommentar
Fra : barrett

Dato : 21-12-08 01:02

Det er jo lige det (som jeg også skrev) at det skal være på dansk, da jeg er meget dårlig til sprog.

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 21-12-08 03:34
Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-12-08 10:08

Man skal passe meget på med oversatte overskrifter.

Der er så meget der er forskelligt mellem landene i ingridienserne og måden man skriver det på.

Det giver rigtig mange faldgrupper. eksempelvis den at eddike i mange lande er meget stærkere end i Danmark. Når der i opskrift står eddike fortyndet med vand, skal man i danmark bruge den dobbelte mængde ufortyndet. Det er bare et eksempel, der er mange flere.

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 21-12-08 11:44

Jeg håber at en der har købt en køkkenmaskinemodel med den medfølgende danske opskift-cd, ser dette og vil give mig en kopi af den. :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-12-08 12:23

Hvorfor har DU ikke fået en CD med i købet hvis andre har

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 20-01-09 11:59

Jeg har fået en cd med, men opskrifterne er på engelsk og som sagt er jeg meget dårlig til sprog.
Så jeg håber inderligt at en der har cd-en med danske opskrifter læser dette.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-01-09 12:20

Jamen er det svært, der er nogle grundregler om hvor hurtigt og hvor længe og hvilke ting du pisker/ælter med, men det er så det.

Du kan bruge alle opskrifter til at piske og ælte, også dem du finder på internettet

http://www.dk-kogebogen.dk/

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 20-01-09 12:32

Fordelen ved disse opskrifter på cd-en skulle være at der står hvilke redskaber der bruges til de forskellige f.eks. dejtyper m.m. og der er jo en del forskellige redskaber til maskinen (der kan købes en hel del ekstra udstyr) bla. skulle der også være anbefalinger på tider maskinen sættes til at arbejde (der er indbygget ur/timer både op og ned-tider)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-01-09 12:39

Jeg tvivler på CDen findes på andet end engelsk...

Da du jo også har fået den på engelsk er der nok ikke noget at gøre...

Hvad med at få en til at hjælpe dig med oversættelse hvis det er så stort et problem ?

Der må være en i omgangskredsen der kan oversætte de vigtigeste ord - det er jo hovedsageligt de samme ting der går igen og igen (med hensyn til vægt og mængde)

Lidt at starte på...
1 pund (ibs) = 16 ounces = 454 g.
1 ounce = 473,5 grains = 28,4 g.
1 grain = 0,065 g.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-01-09 12:43

Du har en dansk instruktionebog og i den står de generelle regler for hvornår man bruger hvad.

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 20-01-09 12:46

Hmm - Jeg VED at cd-en findes på dansk, da det er hvad forhandlerne oplyser de steder hvor der står den er på dansk (men man kan ikke få lov at købe cd-en) - min maskine er købt via internettet og det var først bagefter jeg blev klar over at cd-en der fulgte med min maskine er på engelsk.
Men der er åbenbart ingen af dem der læser disse sider der har den, så jeg opgiver og lukker spørgsmålet igen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-01-09 13:27

Jamen det vil da heller ikke hjælpe dig at en her på Kandu har den CD, Det får du jo ikke CDen af. For de vil jo nok ikke af med den.

Men held og lykke med den, og tænk så en anden gang når du handler på nettet, du kan ikke være sikker på en dansk instruktion. Der er en grund til at de er billigere på nettet.

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 20-01-09 13:46

Der ER dansk instruktion.

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 20-01-09 13:46

Og jeg handler ikke hvor som helst på nettet, har også tjekket at det er danskejet o.s.v

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 20-01-09 13:51

Bortset fra det, så spurgte jeg blot om der var nogen der lå inde med danske opskrifter, jeg havde ikke lige forestillet mig at jeg skulle til at forsvare mig overfor alle mulige andre ting.
Tak for denvenlige og positive ånd!!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-01-09 13:52

Jeg forstår ikke den CD skulle være problemet

Selvom det skulle lykkedes dig at finde den havde du vel ikke tænkt dig at have komputeren på køkkenbordet

Dvs. du så evt. ville printe det hele ud så du havde opskrifterne.....

Opskrifter kan du finde i millionvis på nettet - også på dansk - så det var da unægtelig nemmere at "lede" efter det du vil lave og så printe det ud efterhånden som du får brug for det...

De opskrifter du omtaler vil du med al sandsynlighed kun kunne bruge 10% af alligevel...

Så ingen grund til at være så negativ - skulle du endelig finde en du ABSOLUT må have på den engelske CD - så læg den her på Kandu - så skal der nok være FLERE brugere der hellere end gerne hjælper dig med oversættelse....

Hen af vejen vil du så - ganske gratis - have fået oversat de "brugbare" opskrifter til DANSK - Voila - sværere er det ikke....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-01-09 15:12

Jeg er da ikke i tvivl om at instruptionsbogen er på dansk, men da jeg købte min køkkenmaskine fulgte der en opskriftssamling med samt instruktion om hvad af tilbehøret der skal bruges. Det var en selvstændig bog. Det var det jeg mente med at købe billigt på nettet.

Instruptionsbogen skal være på dansk, men tilbehøret er oftest på engelsk.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-01-09 15:13

Spørgsmål
- Ubesvarede 2
- Besvarede 12
- Annullerede 21
- Slettede 1
Ialt 36

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 20-01-09 19:33

Til Granner
Jeg kan så oplyse dig om at de maskiner du køber i en fysisk butik (af de kendte) der er det kun nogle steder og igen kun nogle af modellerne der har f.eks. den selvstændig bog du omtaler hvor de bl.a. beskriver alt udstyret - jeg har også sådan en bog/hæfte men kun med 3 opskrifter.
- Så det har ikke noget at gøre med at jeg har købt den på nettet.
En af årsagerne til billigere pris er jo bl.a. at der er færre omkostninger såsom lager, personaleudg m.m.

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 20-01-09 19:36

Til Refi
Tror du jeg er mindre begavet eller noget i den retning, siden du er så nedladende.
Jeg har ikke tænkt mig hverken at tage pc-en med i køkkenet eller printe alt ud. Jeg bruger iforvejen meget internettet til at finde opskrifter som jeg så priner ud når jeg har fundet hvad jeg søger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-01-09 19:39

Glem dog det "fnidder fnadder"....

Det er jo ikke et spørgsmål om hvad maskinen har kostet...

Du kan finde 1000vis af opskrifter på nettet....

Du kan lægge evt. engelske opskrifter ind på Kandu - der er mange hjælpere....

Så gør det nu ikke sværere end det er...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-01-09 19:41

Citat
Jeg bruger iforvejen meget internettet til at finde opskrifter som jeg så priner ud når jeg har fundet hvad jeg søger.

HVAD er så problemet

CDen er der ingen her der ligger inde med
Forretningerne vil ikke sælge den til dig

Så hvad forventer du...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-01-09 22:11

[CITAT][Til Granner
Jeg kan så oplyse dig om at de maskiner du køber i en fysisk butik (af de kendte) der er det kun nogle steder og igen kun nogle af modellerne der har f.eks. den selvstændig bog du omtaler hvor de bl.a. beskriver alt udstyret - jeg har også sådan en bog/hæfte men kun med 3 opskrifter.
- Så det har ikke noget at gøre med at jeg har købt den på nettet.
En af årsagerne til billigere pris er jo bl.a. at der er færre omkostninger såsom lager, personaleudg m.m.
/CITAT]

Det er ikke mig der anker over at have fået en engelsk CD ved købet af en køkkenmaskine.
Jeg købte min i Danmark og fik en dansk kogebog med.
Du købte på nettet og fik en engelsk CD med.
Jeg kunne ikke drømme om at købe den slaks på nettet og jeg forstår endda engelsk. Og det er fordi jeg ofte har oplevet, ved køb på nettet, at de har sparet oversættelsen til dansk. Alt for tit er der engelske manualer.

Kommentar
Fra : barrett

Dato : 20-01-09 22:51

Nå nu fik jeg da konstatret det ikke er mig der er mindre begavet. Til orientering er en af de maskiner der sælges i Elgiganten med dansk manual og ENGELSK CD.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-01-09 23:03

Det er simpelthen for dårligt af El-giganten, mange i Danmark kan ikke forstå engelsk.