/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Colgate Oxygen ??
Fra : Line99
Vist : 1348 gange
50 point
Dato : 20-12-08 15:34

Hej - måske fjollet spørgsmål - men jeg er blevet så glad for at bruge Colgate Oxygen tandpasta og kan ikke finde den i mine butikker !! Hvor i storkøbenhavn kan man få fat i den ??? Er der et bud på hvor den kan købes ?? Gerne som net-køb.

http://www.colgate.co.uk/app/Oxygen/UK/ProductDetails/Oxygen.cvsp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-12-08 16:19

Line99..... Du er en af mine

Den tandpasta er min ynglings, men har ikke været til at opdrive i over et halvt år, jeg har set at man kan købe den på nettet

Jeg har så ikke gjort det, for jeg tænker at der må være en årsag til at den er taget ud af markedet, jeg har gemt en tom tube, for at huske den

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 20-12-08 16:21

her er de på nettet

http://www.google.dk/search?hl=da&q=+colgate+oxygen&meta=&aq=f&oq=

Måske vi skulle spørge colgate, hvad årsagen er til at den er forsvundet fra hylderne?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-12-08 17:39
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-12-08 17:50

Nu har jeg løseligt gennemlæst testen af tandpastaer, og jeg kan da ikke umiddelbart se nogen forklaring på hvorfor Oxygen er udgået

Den er da ikke farligere end andre typer der stadig er på markedet..........nå men så kan jeg da bestille over nettet

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 20-12-08 19:09

Hvad skulle der være så godt ved colgate oxygen ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-12-08 19:28

Jeg føler tænderne bliver mere rene med den, end med nogle andre tandpastaer

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-12-08 20:03

Gør som mig, put tænderne i et glas vand med en brusetablet.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 20-12-08 20:32

LuffeA sådanne noget må du ikke sige

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 20-12-08 20:34

Nå -så jeg er ikke den eneste der savner den . Det er nemlig rigtig Nordsted 1 den er rigtig god. Oxygen = ilt = brint-over-ilte og det har en helt speciel rensende virkning. I gamle dage brugte man brintoverilte til bl.a. sårrensning. I øvrigt en fin oversigt som du fandt Birgitta Nordsted 1 hvor ser du at den er udgået ?? Jeg fandt den her på ebay i England, så det er jo en mulighed, men lidt mere bøvlet end hvis man bare kunne tage ud og købe den. http://shop.ebay.de/items/_W0QQ_nkwZcolgateQ20oxygenQQ_armrsZ1QQ_fromZR40QQ_mdoZ Jeg tror nu også jeg vil spørge Colgate, hvor den bliver af !! Lyder som en god ide!

Til gængæld har jeg lige prøvet at røre lidt Brintoverilte i en klat Zendium, og det virker egentligt ok. Zendium 'koger' lidt op /bobler /hæver så man skal nok ikke lave større portion end det der bruges om nu og her

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-12-08 21:41

Jeg kan heller ikke sige med 100% sikkerhed, at den er udgået, men hvad skulle årsagen ellers
være, når den ikke er til at opdrive i DK??

Jeg tør ikke eksperimenterer med brintoverilte

Jeg skal til tandlægen i januar, hvis jeg husker det, kan jeg også prøve at spørge hende om hun ved hvor den er blevet af

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 20-12-08 23:15

Brintoverilte kan ætse rigtigt, rigtigt grimt i stærk koncentration - men 3% er genialt til sårrens og mundskylning, specielt også fordi det kommer ind der hvor tandbørsten har svært ved at ramme.

Jeg vil prøve at ringe til Colgate snart og så må de henvise til en forhandler når jeg så ved noget kan jeg skrive det ind i tråden Hvis du kommer først med din tandlæge så vil jeg da meget gerne høre om det.

Tak for alle indlæg

Godkendelse af svar
Fra : Line99

Dato : 20-12-08 23:16

Tak for svaret Nordsted1. Vi spørger simpelthen Colgate!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-12-08 00:08

Jeg skal til tandlæge den 14... så der må du gerne x fingre, jeg hader det

Du må meget gerne skrive her i tåden, hvis du får ringet

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 22-12-08 19:21

BRINTOVERILTE (hydrogenperoxid) fås også i tyggeform i apotekernes tyggegummi Caroxin, med en pebermynte- eller lakridssmag.

Men ellers vil jeg anbefale tandpastaen PARODONTAX, der også købes på apoteket. Den giver usandsynligt glatte tænder og frisk tandkød, MEN kræver lidt tilvænning, da den er meget salt, men frisk. Personligt har jeg ikke haft blister i munden siden jeg begyndte at bruge den for 12-13 år siden (til at begynde med var den uden fluor og blev solgt af bla. alternative behandlere, efter der blev tilføjet fluor sælges den næsten kun på apoteker). Lidt dyr, men drøj...

Prøv den, prøv den!!!