/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
stegepander
Fra : blunderbuss
Vist : 6890 gange
200 point
Dato : 20-12-08 13:32

Hvorfor kan man ikke få en firkantet stege pande, der ikke er en grillpande ? der kan jo værer merer på en 28 cm Firkantet (784 CM3 ) end på en rund 28 cm. (615 CM3 ) nu har jeg søgt i et år både i Danmark og i Tyskland, uden resultat ,hvor findes de ?

Kommentar
Fra : netper

Dato : 20-12-08 13:37

Hvad med at gå et par størelser op i runde pander?

Se her:
http://www.hwl.dk/search/pande

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-12-08 13:39

Det kan du da også.
Vi har købt en hos din aktive isenkrammer i Nyk.F.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 20-12-08 13:40

Den firkantede stegepande uden grill-rynker

Citat
Stegepander er runde, og det er de. Formen er dybt uhensigtsmæssig, både hvis man skal stege sild, ål, koteletter - you name it!

Det undrer mig, men det er sikkert fordi der er et efterslæb fra dengang man af gode grunde styrede varmen ved at fjerne/lægge i komfurringe på et brændekomfur. Af støbejern - og støbegodset måtte jo ikke gerne revne, så derfor.

Men hvorfor har denne uhensigtmssige cirkel-form så fulgt med til vore dages super gas/induktion osv? Min gode Rolf spurgte engang i en butik i Køge. Svar: SCANPAN vil godt fremstille dem, men der skal ligge en minimumsordre på 100 stk. Det er jo nærmest det samme som at sige 'Glem det'.

Fandt denne her. Da jeg også undrer mig.

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 20-12-08 13:46

Det kan være at du kan bruge sådan en her....

http://boerner-import.dk/product.asp?product=344

-Ole

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-12-08 13:50

Du kan købe en firkantet stegepande i Ikea - mål 24x24 cm
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20114265

Kommentar
Fra : blunderbuss

Dato : 20-12-08 13:59

Jeg kan ikke bruge en stører rund pande,den skal bruges i campingvogn og der er der er der ikke ret meget plads mellem blussene, jeg har i de sidste ca 40 år næsten altid brugt 4 kantede pander med træ eller kunststof håndtag kun 1 langt og så et lille bærer greb i den anden side, det er faktisk en grillpande barer uden riller (ingen dumme kommentarer med at slibe dem af )

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 210 point
Dato : 20-12-08 14:08

Citat
ingen dumme kommentarer med at slibe dem af

Skal nok la' være.

Men prøv at se i Din Aktive Issenkram der har jeg købt og vi har den også i campingvognen.

Kommentar
Fra : blunderbuss

Dato : 20-12-08 14:14

Jeg har været i den aktive issenkræmmer, inspiration, kop og kande, importøren,føtex i roskilde, jeg går ind i alle de issenkræmmerbutiker jeg ser , ingen steder kan de give et svar hvorfor man ikke kan få dem merer

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-12-08 14:18

Hej igen, her er en der måler 27x27 - næsten den rigtige størrelse

http://net-shoppen.dk/product.asp?product=12206

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-12-08 14:29

Jeg har en rådvad firkantet stegepande der ikke har riller - købt først på året i år - prøv at søge på det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-12-08 14:30

hov det er vist da den hellebirgitte linker til - kan dog ikke se om der er riller eller ej - men ser ud til at være magen til

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 20-12-08 14:54

Og så er der lige??
Hvorfor kan jeg ikke købe en stegepande firkantet eller rund uden belægning (sliplet) hvad er der blevet af de "rigtige" stegepander?

MV2

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-12-08 14:58

Til modervilje - du kan da stadig købe støbejernspander f.eks den i Ikea, som jeg linkede til
Citat

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-12-08 15:01

Tak hellebirgitte.

Har længe ønsket mig en ovnfast støbejernspande så jeg kan lave "Kroæggekage" - har bare ikke fået taget mig sammen til at lede, men nu skal jeg ikke lede...den kan jo købes hos Ikea til en fornuftig pris

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-12-08 15:10

Ja Klumme eller andebryst der lige er brunet af på panden og så steger videre i ovnen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-12-08 15:13

Man kan altid kende folk der ejer en støbejernspande....de har brændmærker i hånden LOOL de lærer det ALDRIG

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-12-08 15:28

Orkkk kun fantasien sætter grænser. I min tid som "kromand", hvor jeg terroriserede et frokostkøkken, røg hakkebøffer, wienerschnitzler, fisk, æggekage you name it.... ind i ovnen.
Den virkede som buffer, så alle retter var færdig samtidig til et bord. Meeeen man skal huske den og passe tiden ellers såååå LOOOOL

Godkendelse af svar
Fra : blunderbuss

Dato : 20-12-08 23:31

Tak for svaret piaskov. jeg vil nu prøve at sende mail til raadvad og scanpan hvis de ikke har den i Nyk .F

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-12-08 23:39

Alt i orden. Held og lykke med det.
Og god jul