/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Hjælp i trådløs internet
Fra : pk2dk99
Vist : 611 gange
200 point
Dato : 20-12-08 12:37

Hej
jeg har 4 mbits/s hastihed på min adsl forbindese og har en trådløs router i stuen. Den virker fint i stuen men når jeg bruger min station pc på 1st sal i hus så den virker alt for langsomt. Hvordan kan jeg få bedre og hurtig internet trødløs på 1st salg?
Venligst hjælp mig
På forhånd tak
mvh

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 20-12-08 12:41

En ny router med bedre sendestyrke.. - kan også være det hjælpe og flytte routeren hen under det rum hvor din stationøre står...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-12-08 12:42

Du skal helt sikket placere din trådløse router et abdet sted, evt højere oppe. Du kan prøve at rette på antennerne og se om det hjælper. Hvis ikke noget af det hjælper kan du købe en repeater, der sender signat videre og op på 1. sal.

Hvolken router har du og i hvilket standard. G eller N standard, N standard giver væsentlig bedre rækkevidde

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-08 12:53

I trådløse forbindelser er det signalet mellem antennerne der er afgørende.
I de bærbare ligger anrtennerne i flere retninger.
Men routerens antenne kan som regel sættes i en anden stilling.

Vinkelret på antennen er det bedste signal, og hvis antennen står lodret op , vil signalet oven over og neden under være svagere og ikke række ret langt.

En comp. med svagt trådløst netkort, vil trække de andre med ned i hastighed.

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 20-12-08 13:08

Hejsa...
Jeg havde engang sammep problem, jeg fandt ud af, at signalet blev betydelig dårligere når det skulle sendes opad eller nedad...

Det endte med, at jeg trak et nyt kabel ned i stueplan og indkøbte en ny trådløs router som skulle fordele signalet dernede... Måske ikke særlig logisk, men alt andet jeg prøvede virkede simpelthen ikke...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-12-08 15:45

Nu kan man ikke få en stavligte til at lyse omkring hjørner!

Du skal tage udgangspunkt i udstrålingsdiagrammet for antenner, så vil du også forstå, at et sådant signal går den direkte ogkorteste vej.
Eyvind er inde på det, så prøv at rette antennen ind efter den svageste PC.
Kontroller også inde i routerens opsætning, om der er skruet ned for senderstyrken. Den kan typisk sættes i 4 til 6 styrkeniveauer, så skru op for gassen!
Hvis du kan se andre netværker i din nærhed, så prøv at skifte til en kanal, hvor trafiktætheden er langt mindre. Det skal du kun gøre i routeren, da dine PC'er slavisk vil følge det forvalgte SSID uanset hvilken kanal det befinder sig på!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-12-08 15:48

Citat
...men når jeg bruger min station pc på 1st sal i hus så den virker alt for langsomt

Hvor langsom er for langsom???
Hvis den holder sig over de 4 Mbit, kan du alligevel ikke hente mere. Du er på nettet, begrænset af hvad det er for en UPLOAD og DOWNLOAD hastighed du får fra din ISP.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-08 16:02

severino > hvor er det lige at der skrues op for styrken > min er en hawking og jeg kan ikke se det nogen steder.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-12-08 17:00

Det må være en discount router du har
Det skulle gerne være isammen menu som du vælger kanal og SSID m.m. ?
Men de forskellige mærker og modeller kan nemt afvige fra hinanden.

I min router hedder den Antenne transmit power
og kan indstilles i 5 niveauer som:
Full
Half -3 dB
Quarter -6 dB
Eighth -9 dB
Min

Og senderhastigheden stilles i Tx Rates hvor den står på AUTO, istedet for e eller andet fast Mbit tal.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-08 17:11

OK - det har jeg så ikke.
Hvem vil købe en Hawking billigt.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 21-12-08 03:39

Hej med jer
Jeg har prøvet alt med min router placering men....
Jeg har en D-link N router som er kun 3 til 4 månder gammel men 3 antenner.
Hvor kan jeg køb den repeater og hvilken repeater er godt til den sag?? Hvordan virker den?
mvh
pk2dk99

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-08 10:27

En N router..........................hvad er dine computere så.
Måske du skulle anskaffe en adapter i N udgave.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 21-12-08 13:12

hvilken adapter?

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 21-12-08 13:27

Hvad er fordelen ved en N router ???
Hastighedsmessigt er der ingen, hvis du ikke har en neforbindelse som matcher routerens lokalnet hastighed. Oftest er det kun et præstices at Jeg har en N router.
Signalstyrken behøver heller ikke at være bedre end på andre B og G routere.
N routeren kan også arbejde på A-nettet 5 GHz, og her kan fordelen måske være, at denne frekvens ikke er så befængt med alskens skrammel, som på 2,4 GHz.
Det har altid været sådan, at j højere frekvens, jo mere effekt skal der udstråles, for at nå ud på den samme afstand. Det er der ikke noget nyt i og der er heller ikke nogen der kan lave om på det.
Altså hvis netværksforbindelsen ikke matcher den lokale hastighed, så er det kun lokalt på eget netværk, at det kan gå stærkerer, HVIS alle tilsluttede enheder kan bruge den samme teknologi.
Den der har mest glæde af de nye hurtige routere, er fabrikanten der tjener kassen. Kunden må så overveje at udskifte sit netværk så det kan spille sammen.
Men da det nu er jul, så skal vi være gode ved hinanden, og så kan man jo ønske sig et komplet nyt netværk.

så Glædelig Jul

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-12-08 13:57

Kært barn har mange navne, så det Eyvind mener er vel et netkort i N udgaven!

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 22-12-08 01:19

Tak for svaret severino.