/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
vista eller vente ??????
Fra : dhmoelsted
Vist : 611 gange
100 point
Dato : 20-12-08 10:23

jeg har en pc der nok snart skulle skiftes , MEN , der skrives og nedrakkes og det der er værre om VISTA.
Man hører en kompetent pc nørd udtale sig i morgentv, i denne uge at der kunne komme et nyt styresystem fra Windows allerede i 2009, nu deler vandene sig nok men alligevel skulle man vente og se hvad det udvikler sig til , eller bare springe på VISTA , ok xp havde vel osse startvanskligheder men er det ikke lidt tidlig man bringer det på banen med afløser for VISTA
go jul

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-12-08 10:33

Jeg syntes der er så mange der taler dårligt om Vista - nok kun børnesygdomme - men jeg venter til Vista er blevet "voksen" så kan andre lige klare problemerne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-08 11:17

XP med servicepack 2 /3 er blevet rigtig god. Så bliv du bare der.
Det er ikke sikkert at dine specielle programmer kan køre i Vista.
Det er heller ikke sikkert at din nuværende comp. kan køre med Vista.

Jeg har selv Vista / XP / det gratis program ubuntu på mine computere, men hopper hen til XP når der skal andet end leges.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 20-12-08 11:34

8 ud at 10 som køber computer med Vista, formatere og indstallere Xp på computeren igen...... Hvorfor....fordi Vista er noget være lort........

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 20-12-08 11:38

hej eyvind
hvis man nu skal skifte min er en hp pavillion med ringe specifikationer fra 2003 svag grafikkort mv og amd prossor god nok meeen man vil jo gerne ha nyt , så er man jo tvungen på VISTA vognen
ps
har ikke lyst til at opgradere den har dog hævet ram fra 512 til de optimale 1gb
og ang sp3 den KAN jeg ikke bruge giver mange udfald har prøvet flere gange og samme resultat hvergang , man siger det er AMD pr. der driller.er opgivet.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-12-08 11:41

Tilslutter mig at holde sig til XP med de sidste nye opdateringer (service packs).
Skal du købe ny PC, kan man i de fleste tilfælde vælge imm. Vista eller XP og her (min mening), vil jeg så vælge XP - så længe man kan.... og dog - ja forvirringen er total.
Du kan læse en artikel, som i min verden er godt skrevet på:
http://www.computerworld.dk/blog/pod/1401
Hygge... og glædelig jul

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-12-08 11:45

Vi har én maskine med Vista, det kører rigtigt godt.
Ingen problemer udover det at lære et nyt operativsystem.
Maskine nr. 2 kører med XP pro, den kender vi jo.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-08 11:47

Du er ikke tvunget på Vista-vognen.

Jeg har købt en bærbar Zepto 3415w uden styresystem (det har jeg nemlig selv)
Alle drivere fulgte med, til både Vista og XP
Den kan også købes med styresystem.

Sonofon-butikkerne sælger også Zepto computere.

Da jeg har flere udskiftelige harddiske til min Zepto kører jeg med flere styresystemer:
Vista
XP
ubuntu

Alle styresystemer kører uden problemer.
Men XP bruges mest.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 20-12-08 12:11

Huset her har nu kørt med Vista nogle måneder og det fungerer sådan set ok.
Der er nogle ting der er lidt bøvlet, og man skal lige vende sig til det, men vi er egentlig tilfredse.

Vi bruger Vista fordi det lå på PC'erne da de blev købt, og så skulle vi jo lige se om det fungerede, inden vi skiftede til XP, men vi blev hængende. Jeg ville ikke erstatte XP med Vista på en eksisterende PC.

Jeg forstår ikke dem der siger at de vil vente til Windows 7; hvis ikke de kan lide Vista, er der ingen grund til at tro at de vil mene at Windows 7 er bedre.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 20-12-08 12:13

Jeg har også flere systemmer nøjagtigt som Eyvind, men det er vel fordi man er nørd.

Jeg kører selv personligt med Vista Ultimate både privat og på jobbet og jeg synes ikke der er fejl i Vista mere end i XP, men man skal jo lige lære Vista at kende så man kan finjustere den nøjagtigt til ens eget behov. Det der mange gange sker er når folk der lige har fået Vista og ikke helt kender den ned i rødderne, så udtaler de sig negativt om den uden at der helt er hold i profetierne.

Ja det er selvfølgelig min mening og jeg vil til enhver tid springe på det nye der kommer, også Windows 8 når den kommer. Min filosofi er jo at hvis man aldrig er nysgerrig efter at afprøve nye ting (dette gælder inderfor alt) så kommer vi jo aldrig videre i udviklingen og som et eksempel så ville landmanden jo stadigvæk pløje med heste, for den metode er jo den han kender og er helt dus med

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-12-08 12:25

Fik lige en mail fra microsoft

Grand opening of the microsoft store.

Om Vista skriver de -

Now you can get the most secure Windows® operating system ever on DVD or by download.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 20-12-08 14:02

Millioner af brugere verden over er ganske tilfrreds med Vista. Miig selv inklusiv, som bruger meget tid foran PC dagligt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-12-08 15:27

Det kan godt være at der er mange der er tilfreds med VISTA. De bruger den sikkert også meget; JO JO men hvad bruger de den til?
Hvis man kan nøjes med de der fulgte med, så er det uden tvivl OK!
Men begynder man at bruge lidt ældre software, som man har været glad for, og som dækker de behov man nu en gang har; ja så er det jo, at problemerne kan melde sin ankomst!

Men der er jo dem der bare parere ordre, når microsoft gerne vil have, at du nu skal bruge VISTA!

IKKE HER

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 20-12-08 16:53

Jeg bruger ufatteligt mange forskellige programmer på Vista, herunder et ordbogsprogram der er designet til Win 3.11, jeg har ikke haft et eneste kompatibilitets problem.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-12-08 17:19

Enig enig, jeg forstår stadig ikke dise skeptikkere

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 21-12-08 00:15

Det kan være jeg spørger lidt dumt, men hvad er det nyskabene i Vista i forhold til Xp.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-12-08 13:06

Der er mange nye smarte funktioner som godt nok kræver nogle kræfter af pcen og af dine ram, men er disse ting iorden kører det jo som smurt. Men ganske rigtigt så er der jo ikke så meget nyt tilføjet i forhold til XP, det er blot lidt pænere. Men så vent bare med til det nye Windows kommer næste år (måske) så får vi jo helt anderledes ting at leje med hvor du kan undvære både mus og tastatur og simpelthen bruge en touch skærm og dine findre.

Men der går vel en del år før folk tør at springe på den også Den er vel heller ikke god nok før der kommer endnu en ny version

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-12-08 17:12

Hvis du ikke har problemer med engelsk, så har Microsoft selv forklaret forskellen imm XP og Vista her:
http://www.microsoft.com/windows/products/windowsvista/buyorupgrade/comparewindowsxp.mspx

Der er så også flere Vista versioner, dem kan du læse om her (på dansk):
http://www.microsoft.com/danmark/windows/products/windowsvista/editions/n/choose.mspx

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 21-12-08 20:18

Tak for svaret Fijala.
jeg syntes som alm. bruger uden de store armbevægelser, at de indlæg her på tråden at man ikke løber den store risiko ved at få VISTA , det ender nok med en VISTA model

glædelig julefest

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-08 20:23

Og når du så får mulighed for at brænde noget backup på en DVD så gør det lige.
Det vil enten stå i din vejledning eller fremkomme på skærmen.
Held og lykke med den nye comp.