/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Ny pcer XP eller Vista
Fra : troldenesdhb
Vist : 631 gange
100 point
Dato : 20-12-08 07:51

Min pcer stod af i nat........................... suk

Nu regner jeg så med at hente en i Aldi. Men der er jo Vista på¨!

Kom med gode råd, skal jeg starte med at formatere og ligge min XP pro ind, eller skal jeg prøve Vista?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 20-12-08 07:54

Jeg vil foretrække XP pro i stedet for Vista.

hawaii7

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 20-12-08 08:02

Du kan stadig få PC'ere med XP på.
Dell har, som en af de få, en Optiplex-serie med XP.
Den løsning har jeg valgt, idet jeg har en del "gammelt" software, som ikke kører så godt på Vista.

Jeg har talt med mange Vistabrugere, som bestemt ikke er imponerede. - Jeg har ikke selv prøvet Vista endnu.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-12-08 09:06

Personlig, vil jeg fortrække XP, lige som brokke44.
Men skal vi se fremad, så bliver det nok VISTA, som MS har bestemt at vi alle skal bruge indtil de kommer med et nyt og halvfærdigt produkt.
Det er jo MS der sætter kursen på dette område. En dag slutter de jo med opdateringer til XP, lige som de har gjort med tidligere versioner af operativsystemer. De gør det kun for pengenes skyld; men på den anden side set, så er der heller ikke nogen penge i at lave gratis opdateringer til et solgt system.
Vi er alle underlagt MS's skabelse af nye kunstige behov, fordi man ikke kan købe en tidligere version som ellers er blevet velfungerende.

Nu har MS lavet operativsystemer i mange år, men hver gang de kommer med en ny udgave, så er det som om de gentager succesen med de mange huller og bagdøre, samt manglende bagud kompatiblitet. Det er som om de ikke tager de erfarringer med sig, når et nyt produkt skal laves; hvilket er til stor gene for brugerne verdenen over. Så på det område score de ikke mange kokkehuer på dette sammenkog af data til et nyt program.

Nye operativsystemer kræver også endnu mere end de gamle. Mere harddiskplads og mere RAM og hurtigere processorer.
At skulle have den sidste nye med en hurtig processor, er for de flestes vedkommende kun loggemad, for hvad er dit reelle behov, og hvor stor udnyttelsesgrad er der af operativsystemes resourcer?
Det er kun store avancerede grafiktunge spil, som virkelig kræver en høj hjerterytme; ellers er det kun ca 5% af tiden, hvor maskinen har lidt travlt, resten af tiden går den nærmest i tomgang.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 20-12-08 09:24

Jeg er helt enig med dig severino !

Jeg hader at blive dikteret, hvad jeg skal bruge, men som du skriver, må vi - på et eller andet tidspunkt - "æde" vore sure opstød.
Det glædede mig eneormt, at MS fik en dom i US for monopolvirksomhed - var det ikke et milliardbeløb ? - men dem tog de vel bare fra lommepengekontoen

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 20-12-08 09:28

eneormt = enormt (pølsefingre)

Det er iøvrigt arrogant som bare pokker at sende et halvfærdigt produkt på markedet.
PC producenterne fulgte bare trop - billige licenser ???

Accepteret svar
Fra : chaufrat

Modtaget 100 point
Dato : 20-12-08 10:20

Kører med Vista premium på den ene PC, XP home på den anden og XP prof på den trededie. Mener det er et tilvændings spørgsmål. Jeg er godt tilfreds med Vista der hos mig kører uden problemer.

MVH chaufrat

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 20-12-08 10:47

Jeg har nogle bekendte, som er nørder, og de påstår, at der stadig er en del "bugs" i Vista.
Hvorvidt disse viser sig i almindeligt dagligt brug på "lavere" niveau, skal jeg ikke kunne sige, men åbenbart ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-08 11:23

Jeg har Vista / XP /ubuntu .............................men bruger mest XP

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-08 11:24

Stod af i nat.......................er du sikker på at den er stået helt af.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 20-12-08 11:30

8 ud at 10 som køber computer med Vista, formatere og indstallere Xp på computeren igen...... Hvorfor....fordi Vista er noget være lort........

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 20-12-08 11:31

jep, den har i lang tid ikke kunnet genstarte uden at tage strømmen helt fra. Den stopper lige inden man kan gå i bios.

Nu til morgen ville den heller ikke starte selvom man tager strømmen helt fra.

Jeg prøver nok at køre med Vista i weekenden, og skifter hvis jeg bliver for træt af det.

Der ligger vist også en del forbedrings Tweaks til vista, det kan jo være at man skal prøve dem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-08 11:34

Hvis du ikke får driver-CD med ved køb af den computer - så tænk dig lige om inden du rydder bulen for at lægge XP ind. Det kan blive bøvlet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-12-08 11:57

Køb din nye computer på nettet og vælg en med Windows XP, computere med XP kan du ikke finde i varehusene, de er alle med Vista, og jeg vil også anbefale at forsætte med XP indtil et andet Windows styresystem er klar, om et års tid

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-12-08 11:58

Ja når den gamle er sprunget i luften, så må man jo ha' en ny... lige som med bilen, så er købet afhængig af hvad man skal med den, ditto med en PC.
Hvad styresystemet så skal være, ja det er der lige så mange meninger... og argumenter for, som der er peanuts i verden. Personligt holder jeg mig til XP, da det er / var på min masine, da den blev købt. Du kan prøve at læse andres meninger / argumenter på:
http://www.computerworld.dk/blog/pod/1401
Hygge... og glædelig jul

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-12-08 15:12

Det største problem med VISTA er at microEGOsoft ikke har lavet det bagudkompatibelt, på en sådan måde, at vi kunne undgå alle de fortrædeligheder, som vi som bruger møder, når vi skal bruge vores PC til lidt mere end det som CHAUFRAT åbentbart bruger sin til, for så havde han/hun også løbet ind i de samme problemer som andre VISTA ofre har været udsat for!

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 21-12-08 08:48

ja ja, indtil nu kører det ok.

Lidt knas med netværk, da printere skal skrive ud via min. Men der arbejdes på sagen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-08 10:25

troldenesdhb > du må endelig huske at gå ind i registreringsdatabasen og rette lidt, hvis det skulle vise sig, at den Vista kører godt.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 21-12-08 18:01

Citat
Vi er alle underlagt MS's skabelse af nye kunstige behov, fordi man ikke kan købe en tidligere version som ellers er blevet velfungerende.

Enig.
Hver gang der lanceres en ny udgave med pomp og pragt, slås det stort op, at nu er det mere sikkert og brugervenligt.
Bedst som man har lært en version at kende, og mange af fejlene er blevet rettet, kommer der en ny med nyt design, nye fejl og huller.
Det er ikke for at tilfredsstille brugernes behov, men udelukkende for at score kassen.

Det er lidt lige som med mobiltelefoner og mange andre ting.
Og mange af os brugere hopper på den gang på gang... til tider fordi vi ikke har mulighed for at vælge fra.

Kunne vi bare blive enige om at boykotte disse nye fejlbefængte, overflødige prokukter... men det er nok ikke realistisk

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 21-12-08 18:06

UPS tastefejl...

overflødige prokukter = overflødige produkter

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-08 18:22

Citat
Kunne vi bare blive enige om at boykotte disse nye fejlbefængte, overflødige prokukter... men det er nok ikke realistisk

Jammen det kan vi da............................og vejen er faktisk lagt, og vi mangler bare at køre på den.

http://www.ubuntu.com/getubuntu/download

Eller få den (gratis ) tilsendt som jeg har gjort.
https://shipit.ubuntu.com/

http://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=4591

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-12-08 12:20

Stadig ingen druknet

Ser ud til at Vista bliver.

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-12-08 12:20

Tak for svaret chaufrat.

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 26-12-08 12:55

Selv tak.